Snillingen Skrevet 23. februar 2008 Del Skrevet 23. februar 2008 Hei jeg vurderer å stryke på den ene eksamenen min ved UiO slik at jeg kan ta den opp etter sommerferien. Vil det komme opp på noen papirer at jeg har kontet eksamenen? Universitetet skriver det selvsagt ned, men kommer det på karakterutskriften? Lenke til kommentar
sunsir Skrevet 24. februar 2008 Del Skrevet 24. februar 2008 Hvorfor i hulsete vurderer du å stryke på eksamen? må jo gjøre ditt beste hvertfall.. uansett, alle eksamenskarakterer kommer på vitnemålet, men tar du eksamen opp igjen vil det siste resultatet telle. I førsteklasse fikk jeg 4 på matteeksamen, tok den opp igjen og fikk 6, og det er den karakteren som blir stående på vitnemålet Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 24. februar 2008 Del Skrevet 24. februar 2008 Hvorfor i hulsete vurderer du å stryke på eksamen? må jo gjøre ditt beste hvertfall.. uansett, alle eksamenskarakterer kommer på vitnemålet, men tar du eksamen opp igjen vil det siste resultatet telle. I førsteklasse fikk jeg 4 på matteeksamen, tok den opp igjen og fikk 6, og det er den karakteren som blir stående på vitnemålet Du går i 2. klasse nå? Reglene på videregående har ingenting å si, trådstarter går på universitetet. Trådstarter: Jeg tror ikke det kommer opp at du har strøket en gang tidligere. Leste at de på BI vurderte å begynne å merke eksamenskarakterer som er tatt for andre gang (når en stryker på første eksamen) på ett eller annet vis, og det betyr vel at de ikke gjorde det før. Tror praksisen er den samme andre steder. Lenke til kommentar
Snillingen Skrevet 24. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 24. februar 2008 (endret) Tusen takk Gonjimann Gullfisk18, grunnen til at jeg ønsker å stryke på eksamenen er at jeg ikke har tid til å lese på alle fagene mine. Derfor ønsker jeg å ta den ene eksamenen etter sommerferien. Om jeg består på eksamenen før sommerferien får jeg ikke lov til å ta den opp rett etter sommerferien for å forbedre karakteren og må i stedet vente ett år til neste ordinære eksamen. Endret 24. februar 2008 av Snillingen Lenke til kommentar
Wankstah Skrevet 25. februar 2008 Del Skrevet 25. februar 2008 Men eksamensdatoen (maaned og aar) er vel synlig paa vitnemaalet? Paa den maaten kan man jo se om studenten har fulgt normalt studieforloep eller ikke. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå