neidustoreinternett Skrevet 23. februar 2008 Del Skrevet 23. februar 2008 Hello! Har en 1987 Audi 80 1,8s, EU godkjent i Feb08. - Når en kjører fra lav fart og akselererer hører man en "gummi mot gummi" lyd ved fremre høyre hjul - Når en svinger i 50-60kmt mot venstre hører man en mekanisk banking, som blir borte med en gang man retter opp å svinger litt mot høyre igjen. - Bremsetrykket kan jeg miste, ved at bremsepedalen går helt ned før den tar på bremsene, andre ganger tar pedalen raskt. Jeg vet den lekker litt bremseveske, må etterfylle en gang hver mnd. Har dere noen tips på start av feilsøking? Lenke til kommentar
Slalamoses Skrevet 23. februar 2008 Del Skrevet 23. februar 2008 For det første, lekker bilen bremseveske har du luft i systemet!!! Dette er i grunn jævla farlig, da trykket kan bli helt borte og du parkerer bilen din i ræva på en annen bilist. Parker bilen og feilsøk (ovehale) bremsesystemet. Når det gjelder bankingen og gummispisingen har du et problem med forstillingen, dette kan være alt fra stabilistatorstag til hjuloppheng. Få bilen på en "bukk" og rist litt på hjulopphenget er dette mer løst en normalt har du et problem. Da kan du faktisk miste opphengskulen og mer til i høy fart og sannsynelig skade deg selv og bilen. At du i det heletatt kjører denne bilen er meg helt ubegripelig da du er til fare for det selv og andre! Lenke til kommentar
neidustoreinternett Skrevet 23. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 23. februar 2008 (endret) For det første, lekker bilen bremseveske har du luft i systemet!!! Dette er i grunn jævla farlig, da trykket kan bli helt borte og du parkerer bilen din i ræva på en annen bilist. Parker bilen og feilsøk (ovehale) bremsesystemet. Når det gjelder bankingen og gummispisingen har du et problem med forstillingen, dette kan være alt fra stabilistatorstag til hjuloppheng. Få bilen på en "bukk" og rist litt på hjulopphenget er dette mer løst en normalt har du et problem. Da kan du faktisk miste opphengskulen og mer til i høy fart og sannsynelig skade deg selv og bilen. At du i det heletatt kjører denne bilen er meg helt ubegripelig da du er til fare for det selv og andre! Slapp helt av, bilen testes på lukket område, og har stått i en uke. Tar mine forhåndsregler når man har en røkken bil. Ellers, så er bukk ordnet, tenkte bare å høre med dere. Edit: Forresten, jeg har fortsatt grei bremseeffekt selv om pedalen går nesten helt inn. Det du skrev, trodde du jeg mistet bremse effekten helt ? Endret 23. februar 2008 av neidustoreinternett Lenke til kommentar
Slalamoses Skrevet 23. februar 2008 Del Skrevet 23. februar 2008 For det første, lekker bilen bremseveske har du luft i systemet!!! Dette er i grunn jævla farlig, da trykket kan bli helt borte og du parkerer bilen din i ræva på en annen bilist. Parker bilen og feilsøk (ovehale) bremsesystemet. Når det gjelder bankingen og gummispisingen har du et problem med forstillingen, dette kan være alt fra stabilistatorstag til hjuloppheng. Få bilen på en "bukk" og rist litt på hjulopphenget er dette mer løst en normalt har du et problem. Da kan du faktisk miste opphengskulen og mer til i høy fart og sannsynelig skade deg selv og bilen. At du i det heletatt kjører denne bilen er meg helt ubegripelig da du er til fare for det selv og andre! Slapp helt av, bilen testes på lukket område, og har stått i en uke. Tar mine forhåndsregler når man har en røkken bil. Ellers, så er bukk ordnet, tenkte bare å høre med dere. Edit: Forresten, jeg har fortsatt grei bremseeffekt selv om pedalen går nesten helt inn. Det du skrev, trodde du jeg mistet bremse effekten helt ? Ok god å høre, nei jeg forsto at du hadde bremseeffekt, men denne kan forsvinne når det er luft i systemet! at pedalen må helt i bunn for å få effekt er jo et tegn på luft i systemet... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå