Gå til innhold

Skal kjøpe nye pc deler, passer de sammen?


Anbefalte innlegg

https://prisguiden.no/calc_waggon.php?waggon_id=66960

 

Skjermkort: ECS GeForce 9600 GT

Hovedkort: Gigabyte GA-P35-S3

Ram: OCZ DDR2 PC2-6400 Platinum XTC Dual Channel 2GB (2x1024MB) KIT

Harddisk: Western Digital Raptor 150 GB

 

Jeg har en Intel Core 2 E6600 prosessor fra før av pluss alt det andre av deler jeg trenger for å bygge en pc.

 

Jeg tror dette vil bli en billig og heftig gaming pc :)

Endret av Mr. Gnom
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-IHWlGMJn

Sorry om jeg kaprer posten nå, men hvordan i huleste går det an at et 9600GT går for kr1350, mens et 8800GT går for kr1457?

 

9600-kortet må da være mye bedre enn 8800?? Denne fatta ikke jeg helt...

Lenke til kommentar
Sorry om jeg kaprer posten nå, men hvordan i huleste går det an at et 9600GT går for kr1350, mens et 8800GT går for kr1457?

 

9600-kortet må da være mye bedre enn 8800?? Denne fatta ikke jeg helt...

 

9600GT er kke så bra da i forhold til den øvre skalaen av 8800 kortene tror jeg. De fleste 8800 kortene er bedre enn 9600GT. Men det er jo veldig forvirrendes synest jeg.

 

Jeg kjøper nå 9600 jeg, så har jeg ihvertfall illusjonen av å sitte med et nestegenerasjons kort, haha :ermm:

 

Pcen er foresten bestilt. Kostet meg 4000,- totalt med frakt og alt. Det ble 1000,- mer enn planlagt, men slik er det alltid.

 

Club3D GeForce 8800 GT 512 MB

https://prisguiden.no/product.php?productId=85028

Grafikkprosessor: Nvidia GeForce 8800 GT

Kjernefrekvens: 600 MHz

Minnemengde: 512 MB

Minnebåndbredde: 256-bit

Minnefrekvens (effektiv): 1800 MHz

Vifte: Ja

Grensesnitt: PCI Express 2.0

 

Pris: 1686,-

 

ECS GeForce 9600 GT

https://prisguiden.no/product.php?productId=90853

Grafikkprosessor: Nvidia GeForce 9600 GT

Kjernefrekvens: 650 MHz

Minnemengde: 512 MB

Minnebåndbredde: 256-bit

Minnefrekvens (effektiv): 1800 MHz

Vifte: Ja

Grensesnitt: PCI Express 2.0

 

Pris: 1350,-

 

9600 GT har 50MHz mer påkjernefrekvensen enn 8800 GT. Dessuten er 8800GT langt dyrere. Valget mitt virket enkelt nok.

Endret av Mr. Gnom
Lenke til kommentar

Trådstarter bes lese igjennom Retningslinjene for denne kategorien, som er tydelig nevnt i toppen av denne kategorien.

 

Emnetittelen i denne tråden er lite beskrivende for trådens innhold og det er derfor ingen god emnetittel. Jo bedre og mer beskrivende emnetittelen er, jo lettere er det for andre å skjønne trådens innhold og det vil være lettere å treffe den riktige forumbrukeren med det rette svaret. Ber deg derfor om å endre emnetittel slik at du unngår at en moderator stenger tråden. Vennligst forsøk å tenk på dette neste gang du starter en tråd, og orienter deg om hva vår nettikette sier om dårlig bruk av emnetitler.

Bruk p_edit.gif-knappen i første post for å endre emnetittelen.

 

(Dette innlegget vil bli fjernet ved endring av emnetittel. Ikke kommenter dette innlegget, men ta gjerne og p_report.gif dette innlegget når tittelen er endret, så vil det bli fjernet.)

Lenke til kommentar

Tråden stenges grunnet dårlig bruk av emnefeltet. Se forøvrig sticky/annonsering. Det fremgår klar at nevnte sticky/annonsering skal leses før en poster i denne kategorien, samt at brudd på denne vil kunne medføre stenging. Du rådes herved til å lese denne og forsøkes på nytt.

 

Et godt emnefelt bør si noe om busjettet ditt, hva maskinen skal brukes til. Har du bestemt deg for div. merker/produsenter (t.d. AMD/Intel, ATI/nVidia) kan dette også med fordel inkluderes. Skal du bare ha visse komponenter kan du med fordel opplyse om hvilke deler det er snakk om.

  • Døme på gode emnefelt:
  • Kontor-PC til under 5000 kr. (Sier noe om bruksområde om budsjett)
  • Ny Stille-PC til 10000 kr.
  • Spill-PC AMD64 og GeForce under 15K (Valgt merke og sier budjsett).
  • Nytt HK, CPU (Intel), RAM max. 7K

Minner forøvrig om forumreglene:

Et bra emnefelt er et emnefelt som forklarer godt hva innholdet i posten din går ut på. En bruker bør kunne skaffe seg oversikt over hovedinnholdet i posten bare ut fra å lese emnefeltet.

 

Brudd på nevnte retningslinjene, enten det gjelder dårlig bruk av emnefelt eller særs manglende informasjon i tråden, vil føre til stenging.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...