bernini Skrevet 21. februar 2003 Del Skrevet 21. februar 2003 Hadde lan for et par helger siden og da var vi en 8 stk. Når flere en 3 stk skulle spille på internett fikk vi skyhøy ping (2000-3000) i cs. Den var fin de første rundene men etterhvert steg den til tidligere nevnte høyder. All nedlasting og sånt funket flott på alle maskiner. Linjen var delt med en 3com Office Connect Router og to CNet Switch 8 Port 10/100Mbps Nway switcher. Hva kan være grunnen til den høye pingen? er det den lusne uploaden? Vi prøvde å stille nettverket ned til 10mbit, men det hjalp ikke (Hadde hørt at det skulle hjelpe). En annen snodig ting (som forøvrig ikke har noe med problemet å gjøre) var at de som har NGT hjemme, greide å spille på bpark. Noen som vet grunnen? Mvh. Gordito Lenke til kommentar
letmein Skrevet 21. februar 2003 Del Skrevet 21. februar 2003 når dere var 3 stk som spilte, hva gorde de andre da? surfa web? en luring som ikke hadde lukka kazza'n sin? .. Lenke til kommentar
bernini Skrevet 21. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 21. februar 2003 nei, jeg/vi er ikke så dum... De andre gjorde ikke så mye, spilte litt lan eller noe sånt. Men vi prøvde også uten at noen gjorde noe, utenom de som skulle spille, men fortsatt samme problemet. Edit: Skriveleif Lenke til kommentar
John Abrahamsen Skrevet 21. februar 2003 Del Skrevet 21. februar 2003 Jeg har samme routern å samme problemet, står den for lenge med mange pcer på full load blir den TREG! Tror ikke den takler så mange tcp connections Lenke til kommentar
bernini Skrevet 21. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 21. februar 2003 fanden også da, hadde akkurat kjøpt den Kan det være at det var fordi alle pcene var koblet til en port i routeren? Lenke til kommentar
John Abrahamsen Skrevet 21. februar 2003 Del Skrevet 21. februar 2003 Nei jeg har prøvd alt.... Skal kjøpe en annen en, kan vel ikke forvente noe mer av en router til 5k... Min er tilknyttet en port den også, koblet til en 12 porters 100/10mbit switch. Lenke til kommentar
Azton Skrevet 21. februar 2003 Del Skrevet 21. februar 2003 Det er linja som er dårlig ? Telenor har jo bare 128 kbps ut så .. Er slik hos meg også .. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå