Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Filmanmeldelse av Goal!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Så kjapt igjennom, her er det jeg la merke til:

Santiago Munez var ein liten gut som budde i Mexico. Heilt til han og familien hans immigrerte, ulovleg, til USA.

Virker veldig unaturlig å ha punktum etter Mexico der, jeg synes det ville vært bedre med komma.

sidan han ikkje har gått college

Gått college høres mer riktig ut i mine ører.

Faren hans nektar å tro at man kan tjene pengar innanfor fotball: ”Det finnas to typar folk i denne verden,

Ser at word ikke godtar tjene, men jeg tror at det riktige ordet er tene uten j. Rettingen i word godtar nå iallfall det. :) Jeg skjønner ikke helt det siste heller, du mangler et "-tegn og etter verden avsluttes det med komma, skal vel være punktum?

Vi følgjar han gjennom både oppturar og nedturar i fotballens proffliv.

F.eks. kjærleik, fester, media og spesielle familie forhold

Jeg vil tro at det er bedre med komma etter proffliv istedenfor punktum, men jeg er ikke helt sikker. Dersom du tar komma der må du ta liten F i f.eks. Familieforhold i ett ord. :)

Til slutt, bestem deg for om du skal bruke USA eller Amerika, blir litt dumt å veksle. :p

Håper det hjelper, har selv bokmål til hovedmål, så jeg er ingen ekspert. :D

Lenke til kommentar
Så kjapt igjennom, her er det jeg la merke til:

Santiago Munez var ein liten gut som budde i Mexico. Heilt til han og familien hans immigrerte, ulovleg, til USA.

Virker veldig unaturlig å ha punktum etter Mexico der, jeg synes det ville vært bedre med komma.

sidan han ikkje har gått college

Gått college høres mer riktig ut i mine ører.

Faren hans nektar å tro at man kan tjene pengar innanfor fotball: ”Det finnas to typar folk i denne verden,

Ser at word ikke godtar tjene, men jeg tror at det riktige ordet er tene uten j. Rettingen i word godtar nå iallfall det. :) Jeg skjønner ikke helt det siste heller, du mangler et "-tegn og etter verden avsluttes det med komma, skal vel være punktum?

Vi følgjar han gjennom både oppturar og nedturar i fotballens proffliv.

F.eks. kjærleik, fester, media og spesielle familie forhold

Jeg vil tro at det er bedre med komma etter proffliv istedenfor punktum, men jeg er ikke helt sikker. Dersom du tar komma der må du ta liten F i f.eks. Familieforhold i ett ord. :)

Til slutt, bestem deg for om du skal bruke USA eller Amerika, blir litt dumt å veksle. :p

Håper det hjelper, har selv bokmål til hovedmål, så jeg er ingen ekspert. :D

Tusen hjertlig takk! :p

Har også bokmål, så jeg er ingen ekspert på nynorsk selv! :p

Ingen flere som har forslag til forberedinger, tips til å skrive lengre etc.?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...