Gå til innhold

Ønsker å ta ingeniørutdannelse: spørsmål til maskiningeniør-studiet

zizouzidane

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg driver å tygger litt på hvilken ingeniør utdannelse jeg skal ta til neste år. Har drevet å lest litt om Maskin ingeniør og har noen spørsmål til noen som har erfaringer fra stuidet.

Lurte på om noen kunne fortelle meg om det er et ekstremt vanskelig studium eller klarer man seg ved hard jobbing?

Jeg går på videregående nå og sitter med 4 og 5 i fysikk og matte, er det et godt utgangspunkt?

Hva slags jobber kan man få som ingeniør? Er det meste kontor arbeid eller kan jeg finne meg jobber hvor jeg kan reise rundt etc?

Hva slags arbeidsoppgaver kan man forvente seg som maskiningeniør?

Endret av Skagen
Lite beskrivende emnetittel og brudd på tre-ords-regelen.
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei. Jeg driver å tygger litt på hvilken ingeniør utdannelse jeg skal ta til neste år. Har drevet å lest litt om Maskin ingeniør og har noen spørsmål til noen som har erfaringer fra stuidet.

Lurte på om noen kunne fortelle meg om det er et ekstremt vanskelig studium eller klarer man seg ved hard jobbing?

Jeg går på videregående nå og sitter med 4 og 5 i fysikk og matte, er det et godt utgangspunkt?

Hva slags jobber kan man få som ingeniør? Er det meste kontor arbeid eller kan jeg finne meg jobber hvor jeg kan reise rundt etc?

Hva slags arbeidsoppgaver kan man forvente seg som maskiningeniør?

1: Det er like vanskelig som de fleste andre ingeniør-retningene. Kommer også helt an på hvilken skole du tar utdannelsen din.

2: Det er et greit utgangspunkt. Men vær forberedt på å jobbe en del :)

3: Med litt flaks kan du gjøre hva som helst, selv om de fleste bruker vel mesteparten av sin tid på et kontor, ja.

4: Overlater dette til noen som er ferdig utdannet, men det kommer mye an på hvilken retning/hvilke fag man har tatt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...