amiganostalgia Skrevet 23. februar 2008 Del Skrevet 23. februar 2008 God helg godtfolk! Jeg har en del tastaturer, spess på ett av de, ett steelkeys 6g, så lider det av noe man kan vel kalle for nettopp ståltaster. F.eks jeg må trykke liderlig hardt på P tasten, for å få skrevet noe ord med P. Veldig trivielt spsm, greit nok, men lurte på om det er noe jeg kan gjøre med dette annet enn å rense tastaturet for støv. Smørning kanskje? xD Lenke til kommentar
Inception_ Skrevet 23. februar 2008 Del Skrevet 23. februar 2008 Du kan jo ta av tasten og se hvilken mekanikk som ligger bak, er som regel noe jallaplast greier som gjør at de fjærer opp igjen. Ta av en annen tast som virker og sammenlikn! Lenke til kommentar
Sewero Skrevet 23. februar 2008 Del Skrevet 23. februar 2008 Gjør det som "Inc3ption" sier her, kan trygt ta og blåse med trykkluft der nerri og. Lenke til kommentar
amiganostalgia Skrevet 23. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 23. februar 2008 (endret) Trykkluft har jeg ikke akkurat, har en mini støvsuger og en litt større en ;P Rimelig teit problem når tastaturet skal tåle 10 millioner tastetrykk liksom, ikke ett år gammelt enda. Akkurat på dette tastaturet er det en "tast" under tasten. Det er ikke av den gamle typen med plastikk rundt og what not. Uhm ikke som ett amiga tastatur nei ;D edit: skrudde opp tastaturet, og hele greia er jo sveisa sammen , selve pcb'n til de underliggende knappene. Så å evt få renset den trykkplata er jo glemmesak. Ble i det hele tatt lite imponert når jeg så innmaten. Endret 23. februar 2008 av amiganostalgia Lenke til kommentar
uthufhtrhyhfg Skrevet 24. februar 2008 Del Skrevet 24. februar 2008 Har samme problem med mitt Saitek eclipse! Har funnet en midlertidig løsning ved å kutte av en q-tips for så å sette den under tasten. Vet ikke om det funker på ditt tastatur men det kan vær verdt ett forsøk! Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 24. februar 2008 Del Skrevet 24. februar 2008 Det spørs helt hva somer kilden til problemet. OM det er noe rent mekanisk så spørs det om du kan lage en god nok løsnining, men om det er pga. søl av brus elelr noe sånt er det bare å sku fra hverandre tastaturet, ta vekk den lille elektronikkbiten som styrer det, og vaske resten med såpe i vaksen og la det tørke godt før du setter det sammen igjen - gjorde det flere ganger i min "ungdom" når jeg var litt røffere med tastaturene mine og mindre forsiktig med brus rundt elektronikken hehe -Stigma Lenke til kommentar
amiganostalgia Skrevet 24. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 24. februar 2008 Det spørs helt hva somer kilden til problemet. OM det er noe rent mekanisk så spørs det om du kan lage en god nok løsnining, men om det er pga. søl av brus elelr noe sånt er det bare å sku fra hverandre tastaturet, ta vekk den lille elektronikkbiten som styrer det, og vaske resten med såpe i vaksen og la det tørke godt før du setter det sammen igjen - gjorde det flere ganger i min "ungdom" når jeg var litt røffere med tastaturene mine og mindre forsiktig med brus rundt elektronikken hehe -Stigma Å vaske tastaturer er noe jeg har gjort uten overdrivelse tusenvis av ganger. Det som står som problemet her, er at den pcb plata MED "plastikk" plata og de "underliggende" knappene som tastene er "trykket" (kan løses) på, IKKE kan taes ifra hverandre sånn uten videre. Da ser det ut som jeg må lodde om hele tastaturet, og det er rett og slett for mye jobb. Bortsett fra coveret som tastaturet står i, og knappene på toppen er altså alt sammen 1 eneste enhet. Sikkert dette som gjør det liksom til ett "gaming" tastatur. Lenke til kommentar
-Shark- Skrevet 24. februar 2008 Del Skrevet 24. februar 2008 Legg det i WD-40 over natta Lenke til kommentar
amiganostalgia Skrevet 27. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 27. februar 2008 Nei det er noe skit å bli kvitt da. Skulle bare vært mulig å finne seg ett tastatur som takler å kunne bruke en 5 knapper samtidig samtidig som det er lette taster. Men det koster jo gjerne 600kr+, og har mer lys enn ett juletre. Det var enklere før gitt. Lenke til kommentar
Sewero Skrevet 27. februar 2008 Del Skrevet 27. februar 2008 Mitt kan jeg holde ned 7 taster samtidig og har ikke lys, kosta 30 på elkjøp. Lenke til kommentar
amiganostalgia Skrevet 27. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 27. februar 2008 Mitt kan jeg holde ned 7 taster samtidig og har ikke lys, kosta 30 på elkjøp. Høres jo helt genialt ut. Har du noe link? Lenke til kommentar
Sewero Skrevet 27. februar 2008 Del Skrevet 27. februar 2008 Nei, er 1 år siden jeg kjøpte det nå. Lenke til kommentar
amiganostalgia Skrevet 4. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 4. mars 2008 Har du noe navn på tastaturet da? modell nummer? Lenke til kommentar
Sewero Skrevet 4. mars 2008 Del Skrevet 4. mars 2008 Det er et microsoft tastatur. Lenke til kommentar
Rookie_NO Skrevet 6. mars 2008 Del Skrevet 6. mars 2008 (endret) At en bruker sier at han kan holde nede 7 taster samtidig betyr ikke at dette vil funke på alle kombinasjoner med 7 taster. Det hele kommer an på matrisen som brukes i keyboardet. Les her hvis du vil utdannes : http://www.dribin.org/dave/keyboard/html/ Endret 6. mars 2008 av Rookie_NO Lenke til kommentar
amiganostalgia Skrevet 7. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 7. mars 2008 Jeg kom over den linken, el noe av det samme her om dagen. Beviser jo bare at produsentene lager "dårlige" tastaturer med vilje for å spare.. Men hva ellers er nytt Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå