Gå til innhold

Tastatur, trege taster, blir gær'n ;)

Anbefalte innlegg

God helg godtfolk!

Jeg har en del tastaturer, spess på ett av de, ett steelkeys 6g, så lider det av noe

man kan vel kalle for nettopp ståltaster. F.eks jeg må trykke liderlig hardt på P tasten,

for å få skrevet noe ord med P.

Veldig trivielt spsm, greit nok, men lurte på om det er noe jeg kan gjøre med dette annet enn å rense tastaturet for støv. Smørning kanskje? xD

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Trykkluft har jeg ikke akkurat, har en mini støvsuger og en litt større en ;P Rimelig teit problem når tastaturet skal tåle 10 millioner tastetrykk liksom, ikke ett år gammelt enda.

Akkurat på dette tastaturet er det en "tast" under tasten. Det er ikke av den gamle typen med plastikk rundt og what not. Uhm ikke som ett amiga tastatur nei ;D

edit: skrudde opp tastaturet, og hele greia er jo sveisa sammen , selve pcb'n til de underliggende knappene. Så å evt få renset den trykkplata er jo glemmesak.

Ble i det hele tatt lite imponert når jeg så innmaten.

Endret av amiganostalgia
Lenke til kommentar

Det spørs helt hva somer kilden til problemet. OM det er noe rent mekanisk så spørs det om du kan lage en god nok løsnining, men om det er pga. søl av brus elelr noe sånt er det bare å sku fra hverandre tastaturet, ta vekk den lille elektronikkbiten som styrer det, og vaske resten med såpe i vaksen og la det tørke godt før du setter det sammen igjen - gjorde det flere ganger i min "ungdom" når jeg var litt røffere med tastaturene mine og mindre forsiktig med brus rundt elektronikken hehe :)

-Stigma

Lenke til kommentar
Det spørs helt hva somer kilden til problemet. OM det er noe rent mekanisk så spørs det om du kan lage en god nok løsnining, men om det er pga. søl av brus elelr noe sånt er det bare å sku fra hverandre tastaturet, ta vekk den lille elektronikkbiten som styrer det, og vaske resten med såpe i vaksen og la det tørke godt før du setter det sammen igjen - gjorde det flere ganger i min "ungdom" når jeg var litt røffere med tastaturene mine og mindre forsiktig med brus rundt elektronikken hehe :)

-Stigma

Å vaske tastaturer er noe jeg har gjort uten overdrivelse tusenvis av ganger. Det som står som problemet her, er at den pcb plata MED "plastikk" plata og de "underliggende" knappene som tastene er "trykket" (kan løses) på, IKKE kan taes ifra hverandre sånn uten videre.

Da ser det ut som jeg må lodde om hele tastaturet, og det er rett og slett for mye jobb.

Bortsett fra coveret som tastaturet står i, og knappene på toppen er altså alt sammen 1 eneste enhet. Sikkert dette som gjør det liksom til ett "gaming" tastatur.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...