Gå til innhold

Derfor raser minnekortprisene

Anbefalte innlegg

Håper de satser mer på hastighet på den fronten også. USB-pinnene jeg har prøvd har hatt betydelig dårligere ytelse enn min eksterne harddisk. 128-256 GB minnepinne med minst 50 MB/s skriv og jeg kan bytte ut den eksterne harddisken som er langt fra like portabel.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Håper de satser mer på hastighet på den fronten også. USB-pinnene jeg har prøvd har hatt betydelig dårligere ytelse enn min eksterne harddisk. 128-256 GB minnepinne med minst 50 MB/s skriv og jeg kan bytte ut den eksterne harddisken som er langt fra like portabel.

Det er nok ennå mange år til flash slår harddisker på generell lagring og pris/kapasitet. Jeg tipper det tar over 5 år før du får 128-256 GB og 50 MB/s til en tusenlapp, og da tipper jeg de konkurrerer mot eksterne 2,5" disker på 1-1,5 TB med 100 MB/s.

Flash kommer altså ikke til å konkurrere ut harddisker med det første. Flash egner seg på bestemte områder og kan fint leve side om side med harddisk-baserte løsninger. Akkurat som CD/DVD og harddisk har levd side om side i mange år nå. Hver sine egenskaper, hver sine bruksområder.

Lenke til kommentar
  • Opprett ny...