Toppris Skrevet 23. februar 2008 Del Skrevet 23. februar 2008 (endret) Her er tingen. Jeg tar på maskinen, logger på, jeg har nærmest ingen programmer på oppstart, viften er ren og kjøler ned, men innen de første 30 minuttene PC-en er på, og jeg surfer på nettet, spiller kabal, osv., så har PC-en en 80% sjanse for å rett og slett fryse, og deretter stoppe opp. (Følgende kort fortalt: PC på, lite/mye aktivitet, PC lager lyd, alt fryser, skjerm går av) Det som skjer, er at plutselig stopper all aktivitet på PC-en, en lyd kommer på PC-en ("dut" lyd), jeg kan så ikke bevege musen, skrive eller noe som helst. Tre sekunder etterpå tar skjermen en "av-og-på", men skjermen forblir svart, med et tegn av lys. Hadde forleden dag en montør fra BKK innom for å fikse internettet mitt som var ødelagt, og da jeg kort forklarte hva som pleide å skje, trodde han det var høyest pga. RAMen som sikkert var ødelagt. Noen tanker rundt dette?? Har restartet PC-en dusinvis av ganger. ======= Hvis det er RAMen, så vil jeg gjerne ha svar på noe. Er det bare å kjøpe nytt RAM og fyre det inn? Eller er det en 'catch', som om at det må passe med hovedkortet, være av en viss type elns? Endret 23. februar 2008 av Toppris Lenke til kommentar
substeve Skrevet 25. februar 2008 Del Skrevet 25. februar 2008 (endret) Det kan være flere ting dette, men jeg må nesten spørre hva som skjer om du har *mye* aktivitet. Høres ut som et varmeproblem for meg, det kan være både strømforskyning, cpu, ram, chipset og kanskje også skjermkort. Du kan se varmen på cpuen i bios eller ev. windows med programvare fra f.eks. hoverkortleverandøren, eller du kan bruke fingrene på komponentene i pcen. Du kan også sjekke manualen for hovedkortet for hva "duh" lyden betyr, om lyden da kommer fra hovedkortet. Rammen sjekker du ved å laste ned memtest. edit: dvs. jeg forutsetter her at maskina slutter å virke når dette skjer, om det kun er skjermen som går av blir det noe annet. Du er ikke helt klart på hva "et tegn av lys" er for noe. Endret 25. februar 2008 av substeve Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå