Galexon Skrevet 23. februar 2008 Del Skrevet 23. februar 2008 Satt her en kveld og spilte "Company of Heroes" på min relativt gamle PC, men som faktisk takler spillet. Nå er det ikke spillet jeg spør om. Da jeg hadde trykket på save, og skulle legge meg, brukte PC-en så alt for lang tid før den skrudde seg av. Derfor skrudde jeg av PC-en før den var ferdig med selve lagringsprosessen. Neste dag da jeg skulle inn på PC-en, ville den ikke starte opp. Jeg vet ikke hvor mange bit systemet er, eller hva service pack det er, så håper ikke dette spiller noen stor rolle. Meldingen som dukker opp er den vi alle kjenner til; sikkermodus, starte windows på vanlig måte osv. Når jeg prøver å starte windows opp på vanlig måte, ser jeg glimt av en bluescreen, og så starter hele prosessen på nytt. Med andre ord kommer jeg ikke inn på PC-en min i det hele tatt, noe som er en ganske fortvilet situasjon, ettersom jeg ikke har råd til en ny for øyeblikket. Skriver nå fra en skole-laptop, som ikke duger til spill eller andre krevende prosesser. Håper det er noen der ute som har peiling på slike problemer. På forhånd mange takk for hjelpen! Lenke til kommentar
morra Skrevet 23. februar 2008 Del Skrevet 23. februar 2008 Du har sannsynligvis 32-bit og SP2 (hvis du har oppdatert innen de siste 1-2 år). Får du langt nok glimt av blåskjermen til å kunne finne ut mer? Det står gjerne en feilkode som du kan google etter... Lenke til kommentar
Galexon Skrevet 23. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 23. februar 2008 Du har sannsynligvis 32-bit og SP2 (hvis du har oppdatert innen de siste 1-2 år). Får du langt nok glimt av blåskjermen til å kunne finne ut mer? Det står gjerne en feilkode som du kan google etter... Dessverre vises ikke blåskjermen lenger enn 1/2 til 1 sek av gangen. Ser bare i glimtet at det er en blåskjerm-melding. Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 23. februar 2008 Del Skrevet 23. februar 2008 Skru aldri av et OS manuellt , gir omtrent hver gang korrupsjon i NTFS på det som måtte være av åpne filer når du skudde av "the hard way". Heldigvis kan man fikse dette. Boot med XP plate - velg recovery console (repair) , kjør chkdsk C: /R på kommandprompten. I 99% tilfeller vil dette rette opp filsystemet/filer med problemer. Lenke til kommentar
Galexon Skrevet 24. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 24. februar 2008 Skru aldri av et OS manuellt , gir omtrent hver gang korrupsjon i NTFS på det som måtte være av åpne filer når du skudde av "the hard way".Heldigvis kan man fikse dette. Boot med XP plate - velg recovery console (repair) , kjør chkdsk C: /R på kommandprompten. I 99% tilfeller vil dette rette opp filsystemet/filer med problemer. Takk for tipset:D Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå