grizley Skrevet 23. februar 2008 Del Skrevet 23. februar 2008 Som emnetittelen sier, vurderer jeg å kjøpe objektiv (til Canon) når jeg er i Dusseldorf Airport. I den forbindelse lurer jeg på om hvordan prisene der er i forhold til her i Norge. Jeg kunne ikke finne priser på nettet. Jeg vurderer spesielt EF 24-70 f/2.8 L USM. På forhånd takk for hjelpen Lenke til kommentar
Aetius Skrevet 23. februar 2008 Del Skrevet 23. februar 2008 (endret) Som regel (men slett ikke alltid) er priser på kvalitetsoptikk og fotoutstyr på flyplasser rene landeveisrøveriet. Jeg pleier alltid å gå innom elektronikksjappene på flyplasser for å få meg en god latter, men av og til finnes det brukbare tilbud. Men jeg har aldri sett en flyplasspris som er så mye lavere enn norsk pris at det er verdt de tapte forbrukerrettighetene. Fotoutstyr av den klassen du snakker om her er det nok også best å kjøpe fra en dedikert fotobutikk som vet hva de driver med. Endret 23. februar 2008 av Aetius Lenke til kommentar
GLN Skrevet 23. februar 2008 Del Skrevet 23. februar 2008 Som regel (men slett ikke alltid) er priser på kvalitetsoptikk og fotoutstyr på flyplasser rene landeveisrøveriet. Jeg pleier alltid å gå innom elektronikksjappene på flyplasser for å få meg en god latter, men av og til finnes det brukbare tilbud. Men jeg har aldri sett en flyplasspris som er så mye lavere enn norsk pris at det er verdt de tapte forbrukerrettighetene. Fotoutstyr av den klassen du snakker om her er det nok også best å kjøpe fra en dedikert fotobutikk som vet hva de driver med. Alt utenom snop/drikke å andre matvarer samt parfyme føler jeg er overprised på alle flyplasser. Kjøp heller fra en butikk i Norge, eller en annen skikkelig foto-butikk i Tyskland. Lenke til kommentar
Skikongen Skrevet 23. februar 2008 Del Skrevet 23. februar 2008 Det er nesten norske priser på Kennedy Airport (til sammenligning). Lenke til kommentar
grizley Skrevet 23. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 23. februar 2008 Som regel (men slett ikke alltid) er priser på kvalitetsoptikk og fotoutstyr på flyplasser rene landeveisrøveriet. Jeg pleier alltid å gå innom elektronikksjappene på flyplasser for å få meg en god latter, men av og til finnes det brukbare tilbud. Men jeg har aldri sett en flyplasspris som er så mye lavere enn norsk pris at det er verdt de tapte forbrukerrettighetene. Fotoutstyr av den klassen du snakker om her er det nok også best å kjøpe fra en dedikert fotobutikk som vet hva de driver med. Alt utenom snop/drikke å andre matvarer samt parfyme føler jeg er overprised på alle flyplasser. Kjøp heller fra en butikk i Norge, eller en annen skikkelig foto-butikk i Tyskland. Skulle ha fortalt at jeg ikke skal være i Tyskland, men i Nederland. Grunnen til at jeg flyr til Tyskland, er at stedet vennene mine bor på, ligger par timer unna Dusseldorf. Er det noen som vet om noen foto butikk kjeder i Nederland da? Og hvordan er prisene i Nederland i forhold til Norge? Lenke til kommentar
GOH Skrevet 23. februar 2008 Del Skrevet 23. februar 2008 Og hvordan er prisene i Nederland i forhold til Norge? Jeg syns å huske at jeg har sett 40D til drøye 600 Euro. Det er 5000,- Hvis det stemmer så er Nederland grisebillig. Du får undersøke. Jeg skal til Amsterdam selv i morgen, så da får jeg sjekket det ut. Lenke til kommentar
GLN Skrevet 23. februar 2008 Del Skrevet 23. februar 2008 Det hørtes litt drøyt ut, kan kanskje gå med på 6k som max minipris, men uansett så er alle land billigere enn Norge , nesten. Lenke til kommentar
GOH Skrevet 23. februar 2008 Del Skrevet 23. februar 2008 Det hørtes litt drøyt ut, kan kanskje gå med på 6k som max minipris, men uansett så er alle land billigere enn Norge , nesten. Er det drøyt å kalle 4813,- for Canon 40D grisebillig? Du finner det kanskje til 9000,- i Norge. Lenke til kommentar
GLN Skrevet 23. februar 2008 Del Skrevet 23. februar 2008 Nei, jeg mente det var drøyt at det kostet 5000,- i nederland. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå