Gå til innhold

Knytte Action til Button i flash

Anbefalte innlegg

Hei.

Sitter og pøver å lage meg en webside i Flash, men sliter med følgende:

Jeg har laget meg forskjellige "buttons" ("convert to symbol" osv.) Som jeg tenkte å knytte til forskjellige punkt på tidslinjen.

Har laget meg noen labels på hver 10'ende frame og vil knytte "bottons'ene" mine til disse.

Jeg velger layeret mitt som inneholde "Home" knappen min, trykker på denne og taster så F9 for å opne "Actions".

Nå er det problemene oppstår. På en side jeg tidligere har laget (på samme måte) står der "Actions - Button" helt øverst til venstre når jeg klikker på " button'en", og når jeg ser på "current selection" er "button'en" valgt. Da fungerer alt fint, og jeg kan kode den til en label.

Men på den siden jeg sliter med får jeg ikke valgt buttonen min som "current selection" og får heller da ikke opp "actions - button".

Altså får jeg ikke knyttet denne buttonen opp mot en label.

Noen som sjønte noe ut av dette virr-varret og kan hjelpe meg?

MVH

XobiN

Legger ved prt scrn så kanskje dere ser hva jeg gjør feil.

Flash_problem.bmp

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja, problemet som er fortsatt det samme. Jeg får ikke knyttet noe action til det valget. Har valt "Siste Nytt" som nå har MC som symbol. Hva gjør jeg galt? :S

"Curret selection can not have actoins connected to it"

står i current selection boksen

Endret av XobiN
Lenke til kommentar

Du lager først et symbol som heter siste nytt, så knytter du action til knappen som skal vise til siste nytt.

Lag symboler av alt ja, det er absolutt krav. Sparer mye tid og størrelse når du skal lage større sider.

Lag først symboler av alt, alle knapper, alt innhold knappene skal vise til osv.

Så leggger du til action på et eget lag. Det er ikke så mye du trenger tenker jeg.

Hide=false/true for å vise/skjule innholdet knappene viser til.

Lenke til kommentar
  • 6 måneder senere...

AS2 og AS3 er ganske så forskjellig. Kan faktisk ikke sammelignes i det hele tatt med tanke på hvordan man bygger en flash applikasjon. Skal du lære deg flash så bør du jo barre lære deg AS3 med en gang, er jo ikke mye vits å lærer seg ett gammelt språk. Dessuten når du har forstått hvordan AS3 virker er alt mye enklere.

Selv holder jeg på å lære meg litt basic AS3 slik at jeg skal klare å få gjort det jeg ønsker.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...