Gå til innhold

BK: Modellen i skogen

Wipeout

Anbefalte innlegg

Da føler jeg at det er på tide med litt slakt igjen.

Har kun meg selv å skylde på, ingen stylister og ikke kalibret skjerm heller. Men Dere får ta det slik det er, og jeg blir uansett ikke sur over kommentarer, konstruktive eller ikke.

Utstyr som er brukt:

1 stk modell

Canon EOS 20D

Canon EF 28-105 mm @ 38mm

F/4

1/250

Canon 580EX

Edit: Ser vel at jeg kanskje burde sette inn en aldri så liten advarsel om at bilde er en smule erotisk, sånn i tilfelle man er på jobb eller lignende. Flyttet litt på denne teksten slik at det ikke blir flere pinlige øyeblikk ved middagsbordet :whistle:

Bildet

Endret av Wipeout
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg synes det var litt irreterende at håret på en måte gikk i ett med mørket/bakgrunnen. Skulle prøvd å tatt et bilde der modellen ser inn i lisen, akkuratt samme stilling, bare vri hodet mer bakover. Kanskje prøvd og hatt en ekstern blits som lyse opp ansiktet hennes? Og det ser ut som du har slått an med "fokuseringspunket" :) Ellers bra utført

Endret av Pirja
Lenke til kommentar

Hei.

Her føler jeg at du mister for mye øyekontakt, og at fokus er plassert på feil plass. Hodet og øynene blir ikke overkommelig skarpt nok, og fokus trekkes til rompa. Hvis det er den du vil fremheve burde du fått resten av kroppen enda mer ut av fokus (ved å benytte større blenderåpning eller større brennvidde, eventuelt gått nærmere modellen).

I tillegg kan jeg si at jeg synes modellen blir litt for anonym med ryggen til kamera og blikket festet på "feil" sted.

EDIT: Kan også legge til at jeg synes det ble litt for kontrastløst for min smak, men det er vel bare meg.

Endret av Gissan
Lenke til kommentar

Jeg syns personlig ikke det var et særlig bra bilde. Kunne vært noe bedre :)

Virker som du har fokusert på låret -det var hvertfall det første jeg la merke til på bildet. Håret forsvinner litt i bakgrunnen.

(Hun må ligge i en litt annen vinkel, ryggen ser litt rar ut)

Lenke til kommentar
For min del ser det mer ut som hun venter på å bli tatt bakfra.. Det sier kanskje sitt.

Vil ikke akkurat gå så langt :cool:

Bildet skjemmes kanskje litt av direkte blitz, blir litt, flatt, hardt lys.

Savner også kommunikasjon med modellen. Vil videre anta at du er ute etter et erotisk tilsnitt og dette ville du ha fått bedre fram hvis du hadde hatt blikk-kontakt med modellen som kanskje kunne hatt et lite "fult" smil på lager.

Har litt erfaring med denne type bilder, men ikke med erfarne modeller. Det som er vanskelig er å få uerfarne modeller til å slappe av og opptre naturlig. Kanskje ikke lett hvis det er kaldt ute og du ligger på en tømmerstokk..

"Kulissene" er stilige, modellen likeså, så stå på :thumbup:

Endret av olar0701
Lenke til kommentar
For min del ser det mer ut som hun venter på å bli tatt bakfra.. Det sier kanskje sitt.

Vil ikke akkurat gå så langt :cool:

Bildet skjemmes kanskje litt av direkte blitz, blir litt, flatt, hardt lys.

Savner også kommunikasjon med modellen. Vil videre anta at du er ute etter et erotisk tilsnitt og dette ville du ha fått bedre fram hvis du hadde hatt blikk-kontakt med modellen som kanskje kunne hatt et lite "fult" smil på lager.

Har litt erfaring med denne type bilder, men ikke med erfarne modeller. Det som er vanskelig er å få uerfarne modeller til å slappe av og opptre naturlig. Kanskje ikke lett hvis det er kaldt ute og du ligger på en tømmerstokk..

"Kulissene" er stilige, modellen likeså, så stå på :thumbup:

Slet med lyset her, burde kanskje skrudd opp iso istedenfor bruken av blits..

Det var forøvrig modellens andre photoshoot, men vi får prøve mer når det blir varmere i været.

Takk for konstruktiv kritikk.

Lenke til kommentar
Edit: Ser vel at jeg kanskje burde sette inn en aldri så liten advarsel om at bilde er en smule erotisk, sånn i tilfelle man er på jobb eller lignende.

Jepp! En NSFW-tag hadde gjort seg! (Not Safe For Work)

Jeg elsker aktbilder, så jeg drister meg på litt kritikk:

I mine øyne er det dessverre ikke så mye som er vellykket med dette bildet.

Blitslyset er, som andre har påpekt, ikke vellykket i det hele tatt - slagskyggen er utilgivelig. Lyssettingen virker i det hele tatt ikke særlig gjennomtenkt, store deler av bildet er bare rotete mørke. I det hele tatt har dere valgt en alt for rotete location her.

Modellens posering virker ikke særlig avslappet og formidler ingenting i mine øyne. Jeg syns huden er skjoldete - spesielt skjemmende på overkroppen. Har du softet hud i PP?

Håper like vel å ser mer av dette fra deg - om det går i retning akt og ikke glamour.

Lenke til kommentar

Er noe forbedrings potensiale her ja; siden andre har kommentert lys slenger jeg inn litt om posering. Feks, hun ligger helt intill trestubben med låret, og det blir skivsa utover unødvendig mye (ikke ment som frekt osv ifht modellen - hun ser bra ut).

Ellers burde du funnet litt bedre stillinger til hendene, men stikkordet her er at du må strekke mere på alt, egentlig.

Om du hadde mulighet for off-kamera bruk av blitzen ville jeg plassert den på skrå ned i mot ansiktet =)

Lenke til kommentar

Takk for alle tilbakemeldinger, skal tenke på disse tingene til neste gang.

Jeg slet skikkelig med lyset i juvet som bildene var tatt i, uten at det egentlig skal være noen unnskyldning. Men regner med at det blir flere bilder når det blir varmere i været, og da forhåpentligvis mer i retning akt enn glamour.

Lenke til kommentar

Som en siste etterhenger! :innocent:

Er enig med resten her, men jeg syntes også at det ser ut som at hun "skviser" lårene sine inn i trestamma. Du skulle fått henne til å stå pittelitt i fra trestamma slik at det ikke vart så "skviste" lår om du forstår.

Gleder meg til å se akt/glamour bildene dine til våren/sommeren!

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Jeg syns at den tatoveringen var litt forstyrrende jeg. Og så likte jeg ikke at håret hennes forsvant. Tror det hadde blitt mer sexy hvis håret lå nedover ryggen. Den fæle fæle knekken (utover) i ryggen likte jeg heller ikke. Ser ut som at hun har brekt ryggen og så blitt har noen dyttet hodet hennes mot rompa og omvendt, sånn at det brekte beinet står ut. Samt det faktum at det ikke virker som at hun vil tirre fotografen. Hun har ikke øyekontakt, og det syns jeg (også) ødelegger bildet en del.

Lenke til kommentar

Dette bildet minner meg litt om nudistbildene fra 30- til 60-tallet. Det er fordi modellen virker brudd over det hun gjør, som om hun er redd for samfunnets dom. Den manglende kontakten vi oppnår med henne er resultatet. Ellers er jeg enig i den tekniske kritikken, men jeg ser ikke bort fra at feilene (blits, skviset lår, blyghet) gir bildet en egen sjarm.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...