Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Problem med ntfs-filsystem

Anbefalte innlegg

Jeg hadde for en liten stund siden etter å ha bygget meg ny maskin med minnet. Fikk ny brikke og alt funket vel og bra. I kveld mens jeg satt og koste meg med tf2 klikket PCen og jeg klarer ikke starte den igjen. Får bare BSOD som jeg ikke klarer å lese før den restarter. Restarter allerede ett sek etter windows begynner å starte.

Har prøvd å sette i XPcden for å prøve å reparere, men det står at nstf.etellerannet-filen er borte og derfor kan ikke XP repareres.

Sikkerhetsmodes fungerer heller ikke forresten.

Håper det er noe jeg kan gjøre uten å formatere, og håper det ikke er ennå en komponent som er defekt. Jeg trenger forresten tilgang på mine filer på disken. Er det mulighet får å legge de over på min eksterne HD på en måte?

på forhånd takk for hjelp!

Edit: glemte maskinvareinfo.

Har intel core2Due E6750,corsair 520W PSU, gainward geforce 8800 GT, Samsung Spinpoint T166 250 GB, Crucial Ballistix PC 6400 2048MB Cl 4, Gigabyte GA-P35C-DS3R, Antec Performance P182

Endret av andas
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Får du installert på uten formatering?

Annen mulighet er å ta backup av harddisken ved å koble den til anna pc, deretter format og installer på nytt.

Tror ikke noe hardware er gåen.

Plutselig i dag så funket den igjen... Merkelige greier. Da den startet kjørtes checkdisk og den reparerte en 10-15 filer i indexdelen av scan.. Ser ut til å funke nå. Skal i alle fall kjøre en grundig backup nå :)

Lenke til kommentar

Annen mulighet er å ta backup av harddisken ved å koble den til anna pc, deretter format og installer på nytt.

Plutselig i dag så funket den igjen... Merkelige greier. Da den startet kjørtes checkdisk og den reparerte en 10-15 filer i indexdelen av scan.. Ser ut til å funke nå. Skal i alle fall kjøre en grundig backup nå :)

Høres ut som hardware problem allikevel, bad cluster er veldig mistenkelig. Anbefaler å investere i en ny disk.

Lenke til kommentar

Høres ut som hardware problem allikevel, bad cluster er veldig mistenkelig. Anbefaler å investere i en ny disk.

Kan virke som det, nå er PCen oppe og går igjen, men måtte slette noen filer igjen i checkdisk etter at den plutselig ikke funket igjen.

Er det garantisak når jeg kjøpte disken for en mnd siden?

Lenke til kommentar
Bad cluster er garantisak, men du må være helt sikker på at det er det, før du sender inn.

Oki. Hvordan kan jeg i så fall finne ut av det?

For det andre kan jeg bare bruke PCen en liten stund etter at den har stått av en stund. Virker som om den går varm. Skjedde det samme igjen nettopp. Slår på PCen, bruker den i ca 30 min, så slutter enkelte ting å funke (sist var det musa og trådløst nett) i et par min før hele maskinen låser seg. Åpnet PCen rett etterpå sist, og det var ikke særlig varmt nedi der. Kjente på HD, var kanskje 40-50 grader på metallet. CPU står på 40 grader (i BIOS), 25-27 grader når den har stått stille en stund.

Håper på hjelp for dette har jeg aldri vært borti før... Og takk for hjelp så langt...

Btw, tenker nesten å kjøpte meg en HD ekstra uansett. Noen anbefalinger. (250-500GB)?

Lenke til kommentar

I denne tråden er det mange gode tips.

http://www.neowin.net/forum/index.php?showtopic=32329

Anbefaler deg å kjøpe Samsung 500GB, har den selv og er veldig kjølig og stille.

(Hmm, det er også veldig underlig at disken er så varm forhold til andre komponenter i pcen)

Test også ut System info for windows som måler temeperaturen til hd, cpu og gpu.

Endret av Duqe
Lenke til kommentar

Jeg burde kanskje startet en ny tråd eller hvordan er reglene for det?

Uansett: Jeg har nå fått ny HD i posten og lurer på om det er noen mulighet for å overføre ALT (inkl OS) fra den gamle HD til den nye HD på en enkel og grei måte?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...