TPRTPR Skrevet 22. februar 2008 Del Skrevet 22. februar 2008 (endret) Som sagt i tittelen er jeg helt nybegynner på det å trene med vekter og slik. Ellers så trener jeg flere ganger i uken, men da fotball og kampkunst. Så jeg er ikke i fysisk dårlig form eller noe slik, men vil bygge litt muskler. Jeg trenger egentlig bare et enkelt treningsprogram, men jeg vil at øvelsene skal være mulige å utføre hjemme. Nevner at jeg har et dumbell sett med 15kg totalt i vekter. Områdene jeg vil trene mest er: armer, bryst og mage. Alder: 16 om noen måneder Høyde: Rett over 180cm Vekt: Rundt 55-60kg Takk på forhånd. Endret 22. februar 2008 av TPRTPR Lenke til kommentar
rullenb Skrevet 23. februar 2008 Del Skrevet 23. februar 2008 (endret) Som sagt i tittelen er jeg helt nybegynner på det å trene med vekter og slik.Ellers så trener jeg flere ganger i uken, men da fotball og kampkunst. Så jeg er ikke i fysisk dårlig form eller noe slik, men vil bygge litt muskler. Jeg trenger egentlig bare et enkelt treningsprogram, men jeg vil at øvelsene skal være mulige å utføre hjemme. Nevner at jeg har et dumbell sett med 15kg totalt i vekter. Områdene jeg vil trene mest er: armer, bryst og mage. Alder: 16 om noen måneder Høyde: Rett over 180cm Vekt: Rundt 55-60kg Takk på forhånd. Du kommer ikke langt med 15 sry:( 15 kilo på bryst er litt lite. les her Endret 23. februar 2008 av rullenb Lenke til kommentar
TPRTPR Skrevet 23. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 23. februar 2008 Ja, 15kg er kansje lite til å trene bryst, men jeg må jo gjøre øvelser som trener bryst uten noen form for vekter. Lenke til kommentar
Sovesofa Skrevet 23. februar 2008 Del Skrevet 23. februar 2008 15 kg på flyes for en nybegynner er ikke for lite, mer sannsynlig at han må ta av noen kg Lenke til kommentar
gnav Skrevet 23. februar 2008 Del Skrevet 23. februar 2008 Du kan begynne med dips. Det er en øvelse som tar skikkelig på brystet. Når det begynner å bli lett kan du bare feste på deg noen ekstra vekter. Lenke til kommentar
Sovesofa Skrevet 23. februar 2008 Del Skrevet 23. februar 2008 Dips tar da mest på triceps, men når du lener deg fremover så blir brystet mer involvert, men hvor skal han få gjørt dips hjemme? kan jo sikkert lage no jallamekk, men er litt arbeid Lenke til kommentar
Stian89 Skrevet 23. februar 2008 Del Skrevet 23. februar 2008 Brede dips mellom 2 stoler. Lenke til kommentar
TPRTPR Skrevet 23. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 23. februar 2008 Okey, bra dere kommer med øvelser, men treningsprogram? Lenke til kommentar
Stian89 Skrevet 23. februar 2008 Del Skrevet 23. februar 2008 Vel, du kan absolutt ikke se for det å begynne på studio? Tror du vil få utrolig mye utav det, fremfor å dille rundt i stua hjemme. Personlig gidder jeg ikke å fundere i hvilke stoler du kan sette sammen, hva slags bord du kan bruke som benk og alle andre lurendreier metoder for å "etterligne" trening hjemme, men du kan helt sikkert finne noe ved å google litt. Søk på "training at home", eller "workout+home" eller noe i den duren. Hvis du begynner på studio derimot, vil det bli mye enklere både for deg og for folk som kan hjelpe. Lenke til kommentar
TPRTPR Skrevet 23. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 23. februar 2008 Vurderer det, men har verken tid eller penger. :/ Og det må vel være mulig å lage et enkelt program for å trene hjemme? Lenke til kommentar
gnav Skrevet 23. februar 2008 Del Skrevet 23. februar 2008 Et forslag: Chins 3x8 Dips 3x8 Knebøy med ett ben 3x6 Knebøy med sekk med ved/lodd/steiner på ryggen 4x6 Rygghev 3x15 + noen øvelser for kjernemuskulaturen, feks. planken, Curl-up eller lignende. Dette kan du kjøre 3 ganger uken. Lenke til kommentar
TPRTPR Skrevet 23. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 23. februar 2008 Ser ikke helt for meg noen bra plasser å chins hjemme. :/ Hva med dette? Push-ups 4x15 ( to med hendene nær hverandre og to motsatt ) Crunch 3x20 Curl 4x10 på hver arm Dips på benk 4x15 Tricep Extension 3x8 Planken 4x10 Lenke til kommentar
femftifem Skrevet 23. februar 2008 Del Skrevet 23. februar 2008 Repetisjonene skal være mellom 6-8. Det vil si at at den 8. repetisjonen skal være den siste man klarer, og at man aldri i verden klarer 9 repetisjoner. Det vil bli kjørt 3 sett gjennom programmet. :: Øvelse :: Repetisjoner*Sett Dag 1 - Rygg, bakside skuldre og mage Rygg-latsdrag: 6-8x3 Foroverbøyd roing: 6-8x3 Smale latsdrag: 6-8x3 Brede latsdrag: 6-8x3 Foroverbøyd sidehev: 6-8x3 Mage: 15x3 Dag 2 - Skuldre og bryst Skulderpress: 6-8x3 Sidehev: 6-8x3 Benkpress: 8-10x3 Skrå flyes: 6-8x3 Dag 3 - Biceps og Triceps Bicepscurl 6-8x3 Hantelcurl mot siden 6-8x3 Konsentrasjonscurl 6-8x3 Franskpress 6-8x3 Pushdown med tau 6-8x3 Dips MAXx3 (Klarer du ikke dips alene, kan du få en kompis til å stå bak for å holde beina dine for å gjøre det litt lettere) Dette er et tredagersprogram for bygging av volum og styrke. For å få mest mulig ut av resultatene burde programmet blitt kjørt mandag, onsdag og fredag for å få musklene til å kvile etter hver treningsøkt. Lenke til kommentar
TPRTPR Skrevet 23. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 23. februar 2008 @Nrjey: Ser greit ut, men det er fortsatt noen øvelser som jeg ikke kan gjør hjemme.. Jeg får bytte ut noen og se hva jeg får til. Lenke til kommentar
femftifem Skrevet 23. februar 2008 Del Skrevet 23. februar 2008 Anbefaler deg å begynne på et senter hvor du har tilgang på nødvendig utstyr, med det utstyret du har er det nesten umulig å bygge. Lenke til kommentar
Stian89 Skrevet 23. februar 2008 Del Skrevet 23. februar 2008 "Repetisjonene skal være mellom 6-8. Det vil si at at den 8. repetisjonen skal være den siste man klarer, og at man aldri i verden klarer 9 repetisjoner. Det vil bli kjørt 3 sett gjennom programmet." Når ble det bestemt at man måtte nesten trene seg til failure på hvert eneste sett for å ha fremgang? That makes absolutely no sense. Lenke til kommentar
gnav Skrevet 23. februar 2008 Del Skrevet 23. februar 2008 Ser ikke helt for meg noen bra plasser å chins hjemme. :/ Det skulle vel være en av de letteste øvelsene å ta hjemme. Du kan bruke et tre, et lekestativ, en trapp, terrasse etc. Det er forøvrig en av de beste øvelsene til å bygge masse på rygg og biceps. Lenke til kommentar
rullenb Skrevet 24. februar 2008 Del Skrevet 24. februar 2008 Ser ikke helt for meg noen bra plasser å chins hjemme. :/ Det skulle vel være en av de letteste øvelsene å ta hjemme. Du kan bruke et tre, et lekestativ, en trapp, terrasse etc. Det er forøvrig en av de beste øvelsene til å bygge masse på rygg og biceps. Jeg tar chins i trappa jeg funker fint. Når jeg står opp pleier jeg å ta noen chins, funker fint for å bli våken:P Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå