Adio2k Skrevet 21. februar 2003 Del Skrevet 21. februar 2003 Hei! Jeg har en 4 ports router! Vi skal koble opp igjennom Telenor ADSL! Vi har fått opp 2 PC'er som bruker XP Pro! Vi greier og linke på spille som CS og alt sånn! med han med win 98 kommer ikke inn på internett! Noen forslag?? Please redd kvelden vår! Lenke til kommentar
dp Skrevet 21. februar 2003 Del Skrevet 21. februar 2003 litt drastisk, men legg inn xp på maskinen hans også. Lenke til kommentar
RS2000 Skrevet 21. februar 2003 Del Skrevet 21. februar 2003 Det skal følge en bok med routeren om hvordan man konfigurerer den i forskjellige operativsystem. Hvis det ikke står noe der, legg Windows 98 å nytt, det hjalp hos meg. Lenke til kommentar
Cursed Skrevet 21. februar 2003 Del Skrevet 21. februar 2003 Hva er poenget med å rope så forferdelig? Får jo helt vondt i ørene. Eh, øynene. Lenke til kommentar
RS2000 Skrevet 21. februar 2003 Del Skrevet 21. februar 2003 Hva er poenget med å rope så forferdelig? Får jo helt vondt i ørene. Eh, øynene. Enig med at han ropte mye. Har gått på øyedråper siden jeg så innlegget. Lenke til kommentar
sjefen_ Skrevet 21. februar 2003 Del Skrevet 21. februar 2003 legge in xp er det smarteste, gjorde det på et lan jeg også på en kompis maskin, etter 5 timers "fiksing" i ME. Legge in xp går fort og greit, og sparer dere for mange problemer. Lenke til kommentar
Adio2k Skrevet 21. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 21. februar 2003 Holder på nå! Lenke til kommentar
Sator Skrevet 21. februar 2003 Del Skrevet 21. februar 2003 Er ikke sånne hjemme rutere ganske så plug'n play siden dem tar seg av alt med oppkåblingen å gjøre? Så vist jeg ikke tar helt feil så er det bare å stille inn riktig TCP/IP på win98 maskinen med tanke på rett Gateway og DNS adresse vist DHCP ikke er aktivert i ruteren. Lenke til kommentar
Azton Skrevet 21. februar 2003 Del Skrevet 21. februar 2003 Vet ikke om det går an i win98 (husker ikke så langt tilbake ) men jeg tror det vel skal gå an og ta på slik at den reciver ipaddresser fra dhcp servern ? Noe som Obtain IP Automaticly eller noe ? for å spille må man vel ha IPX protokollen installert ? Lenke til kommentar
xantarion Skrevet 21. februar 2003 Del Skrevet 21. februar 2003 1. Sjekk at TCP/IP er installert. 2. Konfigurer til å mota IP automatisk. ---- eller 2. Konfigurer IP (mest sansynlig 192.168.1.x), subnet 255.255.255.0 3. Set Gateway til Router IP. PS! hvis du har problemer med fildeling mellom xp og 98, så installer IPX-protokoll og sett maskinene i samme workgroup. Lenke til kommentar
8483838383 Skrevet 21. februar 2003 Del Skrevet 21. februar 2003 legg inn w2k. xp er noe fancy crap Lenke til kommentar
Izex Skrevet 23. februar 2003 Del Skrevet 23. februar 2003 XP fancy crap...lol vent til longhorn utgaven (xp 2) komer animerte kataloger og icon...ja vi gleder oss til dette kan de ikke heller satse på noe som faktisk funker og ikke drukner i bugs og som rett og slett ikke virker. Lan er lettest og best å sette opp i w2k men xp går ann. Lenke til kommentar
unwill Skrevet 24. februar 2003 Del Skrevet 24. februar 2003 Hva om han ikke har penger til å kjøpe Win2k eller WinXP da? Det koster jo litt å oppgradere operativsystemet... Hadde problemet en gang, og da hjalp det å re-innstallere 98... Lenke til kommentar
_Neon_ Skrevet 24. februar 2003 Del Skrevet 24. februar 2003 Høres ikke ut som at det er noe galt med win98. bare at dere ikke har peiling på nettverk og bruk av tcp/ip Følg måten Xantarion nevnte og dere kommer kanskje lengre. Lenke til kommentar
the_ruthless Skrevet 24. februar 2003 Del Skrevet 24. februar 2003 Hva om han ikke har penger til å kjøpe Win2k eller WinXP da? Det koster jo litt å oppgradere operativsystemet... Hadde problemet en gang, og da hjalp det å re-innstallere 98... Re-installasjon av Win98 hjelper for så mangt. Og jeg mener at ingen skal kjøpe Win-OS!! De får og har penger nok fra før av! Har du penger du trenger å kvitte deg med; gi dem til humanitære formål! Lenke til kommentar
OscarWoHA Skrevet 24. februar 2003 Del Skrevet 24. februar 2003 Hva om han ikke har penger til å kjøpe Win2k eller WinXP da? Det koster jo litt å oppgradere operativsystemet... hhmhm *kremt* Lenke til kommentar
Goebbels Skrevet 24. februar 2003 Del Skrevet 24. februar 2003 Hva om han ikke har penger til å kjøpe Win2k eller WinXP da? Det koster jo litt å oppgradere operativsystemet... hhmhm *kremt* off topc: ser du bor på tindlund.. Der har jeg spilt håndball i 5 år i mine yngre dager. sånn ca 10 år og 20 kilo siden. Lenke til kommentar
zZzZz Skrevet 24. februar 2003 Del Skrevet 24. februar 2003 I WinXP er det en nettverksguide. Kjør den, og der blir det laget en diskett som du kjører på alle de andre maskinene. Det funka ihvertfall hos meg... Lenke til kommentar
Izex Skrevet 24. februar 2003 Del Skrevet 24. februar 2003 Unwill - Er du dum eller? Må bare spørre. Get real! Lenke til kommentar
Gef Skrevet 24. februar 2003 Del Skrevet 24. februar 2003 Bare legg in XP på maskina hans du... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå