Gå til innhold

Asus C90 vs. Dell XPS 1710

Phantom3D

Anbefalte innlegg

Som dere ser, er jeg på utkikk etter en gamerlaptop. Pris mellom ca 12 og 15tusen kroner. Har sett på både Asus C90 og har fått intrykk av dette:

Rask prosessor (ca 2.9ghz overklokket)

Ok utseende

Litt dårlig grafikkkort

Gode oppgraderingsmuligheter

XPS

Dyr

Utrolig tøfft ytre!

2.16ghz prossesor.. grei nok!

Blir med 4gb minne.

Liker XPSen best, men er C90 mye bedre?

Hva synes dere?

Endret av Skagen
Caps i emnetittel.
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja, stemmer kanskje det. Men står Nvidia Geforce go 7900GTX på 512MB på den ene presentasjonen.. Merkelig!!

Dell sin Intel® CoreTM 2 Duo-prosessor T7400 (2,16 GHz, 4 MB-hurtigbuffer, 667 MHz FSB)

mot asus sin

Intel Core 2 Duo E6600 / 2.4 GHz?

XPSen kostet over 20 000 for litt over et halvt år siden?? Hvorfor sååå stort prisfall da!?

Lenke til kommentar

Prisfallet skyldes nok at XPS m1730 er lansert, og M1710 bokstavelig talt er "last year". M1710 var i utgangspunktet ikke noe godt kjøp for ett halvt år siden, men begynte å falle i pris like før lanseringen av m1730, og i dag får man mye ytelse for pengene med M1710. T7400 er også en mektig kraftig prosessor, den står ikke mye tilbake for E6600, i hvertfall vil man ikke merke det i vanlig bruk. Hvis du ikke har noe i mot at M1710 er en del større og tyngre, ville jeg valgt den.

(hvis du helst vil ha 15,4" med god ytelse ville jeg heller sett på G1S enn C90)

Lenke til kommentar

Edit:

Skal jeg velge 2 eller 4gb ram. Vet man ikke får "brukt" mer en 3gb i vista 32bit. Og det er greit. Men vil 4gb ram skape problemer og ustabilhet?

er det lett å intallere 1gb til hvis jeg skulle gå for 2gb?

Har bygd pcer før, men ikke laptops.. Regner med at det er skruer på baksiden og enkelt å legge til litt ram?

Ja, vil helst ha en 17". om den er litt tung og krunglete er ingen sak! Så da tror jeg at jeg har det jeg trenger å vite! Blir nok dell på meg. Bare synd med at leveringstiden på denne er treg da :(

Endret av Phantom3D
Lenke til kommentar

M1710 er det vel ikke lange leveringstider på for tiden?

Angående ram: Det er ingen problemer å ha 4GB installert selv om du bruker et 32-bits operativsystem. Derimot vet du kanskje at Dell tar unødvendig høye priser på minneoppgradering. Passende 2GB-rambrikker til denne får du kjøpt fra kr 338,- for tiden, altså 676,- for 4GB, mens Dell såvidt jeg vet tar 900 for oppgraderingen fra 2 til 4 GB. Billigere å oppgradere selv, med andre ord (da har du jo i tillegg 2x1GB brikker til overs).

Bytte/sette inn ram gjøres gjennom en luke på undersiden, som du sier. Vær obs på at det bare er to minnespor, og at med mindre annet er spesifisert er begge i bruk når du kjøper maskinen (2x1GB ved kjøp av 2GB minne).

Lenke til kommentar

Tenkte at det var ganske greit ja! Tror jeg kjører rett på 4gb da. Takker for alle svar, håper dette blir bra.

Står på dell sine sider at det tar minimum 3 uker før det blir sendt.. men når det gjelder så dyre ting får man bare finne DEN man skal ha, og heller vente litt ekstra!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...