Tor Haakon Skrevet 22. februar 2008 Del Skrevet 22. februar 2008 Kunne kansje ha vært postet under kategorien Dekk, men handler litt om bil teknisk også. Så jeg poster her. Spørsmål: Hvis en punkterer ett dekk på en 4 hjulstrekker, må en da bytte alle 4 dekkene (om dekket ikke lar seg lappe sammen)? Tenker da på rulle omkrets forskjellen. Mente at det er differenseal mellom akslingene som ordnet dette. Grunnen til at jeg spør er fordi jeg har opplevd dette på arbeids bilen. Og verkstedet sa at det var nødvendig for å unngå havari på drivverket. Lenke til kommentar
Dibben Skrevet 22. februar 2008 Del Skrevet 22. februar 2008 Spørs vilken bil det er snakk om.Visst det er en gammel pajero eller lignende,vil en kunne få store problemer med 4x4 me dforskjellig rulleomkrets.På nyere biler er det litt mer å gå på,men det beste er jo å bytte alle 4.Spørs hvor slitt di gamle dekka er. Lenke til kommentar
Dipstick Skrevet 22. februar 2008 Del Skrevet 22. februar 2008 Det er også mulig å slite det nye dekket ned til samme omkrets som de du har før det byttes. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå