Gå til innhold

Skremmende treg maskin

Anbefalte innlegg

2 dager gammel maskin går rett og slett altfor tregt. Jeg tok en runde på 3Dmark 06 og fikk 2453 poeng, som er grusomt dårlig. Har en følelse av at CPU kan være grunnen til det, for på CPU testen holder den 0-1 fps...

Har installert alle drivererne, men går like tregt. Maskinvaren er AMD Athlon X2 +6000 3,0 GHz, 2 GB ram og 8500 GT.

Takk på forhånd. ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kor mange poeng får den på dei forskjellige testane ? Altså når du er ferdig med testen, kva står det på CPU score, SM2.0 Score og på HDR/SM3.0 Score.

Det at FPS ligg på 0-1 på CPU testen er heilt normalt. DEt er fordi den skal testa CPUen og ikkje skjermkortet, så det er heeilt normalt!:)

Merkeleg at du får så lite poeng uansett, mulig det er skjermkortet ditt som trekker ned.

Lenke til kommentar

da har de overklokka det tildøde. eller kjører 3dmark05. et 8600gts overklokka vil klare omtrent 5k på ditt system.

edit: jeg vet du har 8500gt. men det er for å markere forskjelden.

edit2: de som har 6k i 3dmark06 med ditt kort kjører muligens SLI.

Endret av kjeLL//
Lenke til kommentar
Det diagrammet der viser 8500GT 256MB, men jeg har 8500GT 512MB

Men da er det nok jeg som har satt meg for høge mål for maskinen. :p Trudde det var noe vilt galt med den. Takker for svar.

du er ikke den første som blir lurt av at det står 512 eller 1024mb i grafikk-kort spesifikasjonene. man skal bruke mye AA AF og sånne ting før det har noe som helst å si. og for å bruke mye a det trenger du en sprek grafikk-kort kjærne (gpu/vpu)(nvidia og ati har valgt å kalle det for forsellige ting)

edit: husker første gang jeg kjøpte meg pc jeg skulle spille på. da var det kult å ha 128mb minne. normalt var det å ha 64mb på grafikk-kortet. selvsakt velger jeg det kortet med 128mb minne og dorlig GPU over det som hadde lite minne og bra GPU. GF440mx over GF3. gf440 støtter DX7 og gf3 støtter 8.0/8.1. så kan man selv tenke seg hva som er bedre til spill.

Endret av kjeLL//
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...