Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Problemer med min Yamaha TZR.

Sjur123

Anbefalte innlegg

hei jeg har noen alvorlige problemer med min yamaha tzr. jeg aner ikke hva det kan være. men problemet er at etter jeg har kjørt 10-20 min eller kjørt lenge og langt og parkert. så renner bensinen ut. Det oppstod da jeg skrudd den orginal igjen. Bensinen renner ut i fra den lufte ledningen på forgasseren eller hvor den er plassert, er i vertfall en ledning skal henge løst som all bensinen renner ut i fra. Det renner også i fra den slangen som går fra bensin tanken til forgasseren som skal ta tilbake den ubrukte bensinen som går tilbake til tanken den renner det også ifra. og så renner det til og med når jeg har stengt bensinen. det har skjedd tre ganger nå og lurer virkelig på hva det kan gjøre. slangene er godt innpå men det renner alltid etter jeg har kjørt en stund og parkert. når den har blitt varm. har noen hatt det samme problemet? noen som har peiling på hva jeg kan gjøre med det?. Det begynte å skje etter jeg hadde skrudd den orginal igjen, kan det være noen koblings feil på forgasseren og det?. den står orginal nå, men kjører med powerfilter. er det lurt? kan det ha noe med det å gjøre?..

håper på svar.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
hei jeg har noen alvorlige problemer med min yamaha tzr. jeg aner ikke hva det kan være. men problemet er at etter jeg har kjørt 10-20 min eller kjørt lenge og langt og parkert. så renner bensinen ut. Det oppstod da jeg skrudd den orginal igjen. Bensinen renner ut i fra den lufte ledningen på forgasseren eller hvor den er plassert, er i vertfall en ledning skal henge løst som all bensinen renner ut i fra. Det renner også i fra den slangen som går fra bensin tanken til forgasseren som skal ta tilbake den ubrukte bensinen som går tilbake til tanken den renner det også ifra. og så renner det til og med når jeg har stengt bensinen. det har skjedd tre ganger nå og lurer virkelig på hva det kan gjøre. slangene er godt innpå men det renner alltid etter jeg har kjørt en stund og parkert. når den har blitt varm. har noen hatt det samme problemet? noen som har peiling på hva jeg kan gjøre med det?. Det begynte å skje etter jeg hadde skrudd den orginal igjen, kan det være noen koblings feil på forgasseren og det?. den står orginal nå, men kjører med powerfilter. er det lurt? kan det ha noe med det å gjøre?..

håper på svar.

Du har skifta dyse når du har skrudd den orginal igjen da så du ikke oversvømmer mopeden med bensin?

Lenke til kommentar
Sjekket så alle ledninger sitter ordentlig fast der de skal?

Går mopeden dårligere/urent på turtall? Kan også være flottøren som har hengt seg..

ja alle ledninger sitter fast og der de skal. den går helt greit, kommer meg fint opp i 45 så lenge det er litt nedover bakke, ja det kan være det er den og. men hvor sitter den da? flottøren altså? og hvordan skal den stå visst jeg finner den?. noen spesiell stilling eller?.

Lenke til kommentar
Noe ala dette skal det være:

post-141082-1204150230_thumb.jpg

:)

takk for bildet gilera, jeg har sett på flottøren alt er som den skal, skal den ligge på en måte litt løst? sånn at du kan vippe den opp og ned?. og skal det også være en slags veske inni den? altså den kvite blanke dingsen liksom hehe..

Lenke til kommentar
Den skal kunne gå opp og ned ja. Men det skal ikke være noe væske inni den, da den skal flyte..

så den skal være helt tom? den kvite? tom gjennom siktig? ingen ting inni den?. så ut som det var vann inni den i dag liksom.. kan det være hull i den som gjør at bensin har gått inni den eller?.

og skal den være sånn som på bildet jeg lå til eller?. så den bra ut?

post-154249-1204337771_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Den skal kunne gå opp og ned ja. Men det skal ikke være noe væske inni den, da den skal flyte..

så den skal være helt tom? den kvite? tom gjennom siktig? ingen ting inni den?. så ut som det var vann inni den i dag liksom.. kan det være hull i den som gjør at bensin har gått inni den eller?.

og skal den være sånn som på bildet jeg lå til eller?. så den bra ut?

Det så bra ut, men det skal IKKE være noe inni den.. Mulig det har gått hull på den ja.. Ta den ut og de etter hull. Er det hull må du ha ny. (eller tette med superlim hvis det er krise og du må kjøre..)

Lenke til kommentar

okei.. hmm hull i den da om det har skjedd, ingenting kan jo ha kommet inni den og laget hull og fyllt den opp merkelig... kan den ha smeltet eller?. er det dyrt da for ny flotør?. noe som er lett å skaffe?.

Lenke til kommentar

Må bare si det er ingen hull i flotøren. Det er en eller an veske inni den. hvordan den har kommet inni der uten at det er hull i den er jo helt merkelig siden du sier det ikke skal være noe inni den. er du sikker på det da at det ikke skal være noe i den?.

Lenke til kommentar
Må bare si det er ingen hull i flotøren. Det er en eller an veske inni den. hvordan den har kommet inni der uten at det er hull i den er jo helt merkelig siden du sier det ikke skal være noe inni den. er du sikker på det da at det ikke skal være noe i den?.

Ja den skal jo gunne flyte.. Legg den i litt vann og se hvor mye av den som flyter

Lenke til kommentar

Ja den skal jo gunne flyte.. Legg den i litt vann og se hvor mye av den som flyter

okei ska se på det. noen mulighet for at det kan forsvinne da eller?. ta den inn så den kan liggge i varme har ikke peiling hehe.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...