Gå til innhold

sapphire Radeon 9500 vil ikkje starte..

Anbefalte innlegg

Pc`n min vil ikkje starte, eller dvs skjermen har alle slags fargar i rektangulære former blinkande på skjermen..... og den viser ikkje noko, hovedkortet mitt støttar berre 1.5v skjermkort..... men er ikkje radeon 9500 1.5 kort da?

har :

Gigabyte ga-7va hovedkort

apacer 256mb ram ddr 2700

Xp 2000+

+kjøling

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

prøv å starte uten strømkabelen i, funker det da er det kortets feil. Har akkurat vært nede på komplett og byttet et sapphire 9500. De prøvde kortet mitt i to maskiner, den ene virket fint den andre ikke. De prøvde med et nytt sapphire og akkurat samme problem. Kjøpte et herkules istedet og problemet forsvant.

Lenke til kommentar
prøv å starte uten strømkabelen i, funker det da er det kortets feil. Har akkurat vært nede på komplett og byttet et sapphire 9500. De prøvde kortet mitt i to maskiner, den ene virket fint den andre ikke. De prøvde med et nytt sapphire og akkurat samme problem. Kjøpte et herkules istedet og problemet forsvant.

Hm... bestilte akkurat et sapphire demokort fra komplett.no...

Håper bare jeg ikke fikk ditt... :o

Lenke til kommentar

virker som det er et generelt problem med disse kortene da vi fikk samme problem med et nytt kort i de samme maskinene. Det trenger ikke være noe problem for alle men enkelte hovedkort reagerer. Har lest om samme problem på andre forum, men ingen svar på hvor problemet ligger.

Lenke til kommentar
Har strøm i uten strøm fekk eg alarm! Hmmm no blir eg SINTE! men men alt skal funke... Dette er JÆVELI
Shh, roe seg roe seg :p Du har sikkert prøvd, men skriver det fordet. Press kortet *skikkelig* godt ned i AGP porten, mange agp porter som er veldig trange.
Lenke til kommentar

Jeg har mottatt to Sapphire Radeon 9500 128 MB DDR, og opplever eksakt samme problem. Funker ikke på to AMD XP 2200+ samt en Intel Celeron 1700 maskin. Samtlige benytter VIA chipsett, men dette bør ikke ha betydning, da Radeon 9500 (Club3D), 64 MB versjonen funker knirkefritt på samtlige maskiner. Jeg får de også til å virke hvis en tar ut strømmen ved oppstart og setter den inn igjen en kort stund senere. Kan liksom ikke be kunden gjøre dette hver gang... 8)

Har også lastet ned nyeste BIOS på begge testmaskiner, samt endret AGP volten til både lavere og høyere verdier.

Tror nok Sapphire har litt problemer med kompabilitet her, ja! Går i retur Norek (Komplett) mandag tenker jeg :-? ...

Dritt er det uansett, dette bør jo Sapphire ha testet fra før av! VIA KT400 er vel et relativt normalt chipsett skulle en tro...

Lenke til kommentar

Ja, kan jo hende KT400 ikke er bra, men har Gigabyte ga-7va hovedkort KT400 chipssett?? Trodde da ikke det... ?

Har 400w power på en av maskinene kortene ble testet på... Skulle da holde :yes:

Uansett, to av maskinene benytter nyeste MSI hovedkort KT4V-L, og da vil jeg påstå Sapphire (Norek) sitter med ansvaret i dette tilfellet. I tillegg fungerer jo Club sitt Radeon 9500 kort uten problemer, og dette kobles også til ekstern strømforsyning.

Uansett, hadde jo vært helt ypperlig om folk faktisk poster konstruktive ideer for å løse problemet! Å fortelle at et av markedets mest solgte chipssett (KT400) er buggy, når faktisk et identisk kort av annet merke fungerer på dette "buggete" chipssettet er vel ikke videre konstruktivt... Finner lite løsning i det innlegget! Mener du da f.eks. at problemet kan løses ved å force 2x/4x AGP? I så fall kan jo faktisk innlegget bidra til noe!

Lenke til kommentar
Ja, kan jo hende KT400 ikke er bra, men har Gigabyte ga-7va hovedkort KT400 chipssett?? Trodde da ikke det... ?

Har 400w power på en av maskinene kortene ble testet på... Skulle da holde :yes:  

Uansett, to av maskinene benytter nyeste MSI hovedkort KT4V-L, og da vil jeg påstå Sapphire (Norek) sitter med ansvaret i dette tilfellet. I tillegg fungerer jo Club sitt Radeon 9500 kort uten problemer, og dette kobles også til ekstern strømforsyning.  

Uansett, hadde jo vært helt ypperlig om folk faktisk poster konstruktive ideer for å løse problemet! Å fortelle at et av markedets mest solgte chipssett (KT400) er buggy, når faktisk et identisk kort av annet merke fungerer på dette "buggete" chipssettet er vel ikke videre konstruktivt... Finner lite løsning i det innlegget! Mener du da f.eks. at problemet kan løses ved å force 2x/4x AGP? I så fall kan jo faktisk innlegget bidra til noe!

Kan ikke gjøre noe med det,men Hardocp posted noe om det for en god stund siden der det ble forklarte hva som var problemet og at noen av produsentene kunne løse det med en bios oppdatering.

Og på en annen side er det konstruktivt nok å poste at Via ikke fulgte spec til Intel,så det har ikke med meg å gjøre,den får du ta med deg til Via. :roll:

Åja,det er bare å gå til rage3d.com der finner du sikkert de konstruktive idene om hva som løser problemet da jeg selv har et kort med rev 1.1 som ikke funker med Agp8x på Via men funker med Agp8x på Nvidia Nforce2.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...