RS2000 Skrevet 21. februar 2003 Del Skrevet 21. februar 2003 Emne sier vel sitt. Har tenkt å oppgradere den gamle PC'en jeg satte bort i fjor. Harddiskkontrolleren er av typen ATA33, og den har funnet min 120 GB IBM når den står som slave, men ikke som master. Over til spørsmålet? Hvor stor harddisk kan jeg koble til en ATA33 kontroller, som master? Hovedkortet er et QDI Brilliant BX1, med nyeste BIOS. Lenke til kommentar
slowcooler Skrevet 21. februar 2003 Del Skrevet 21. februar 2003 Tror du finner svaret på hjemmesiden til QDI Lenke til kommentar
zpitx Skrevet 21. februar 2003 Del Skrevet 21. februar 2003 Jeg var i samme situasjon som deg , med min p2 350. Jeg hadde riktig nokk en IBM hd , som var for "stor". Jeg brukte et DiscDriveOverlay prog. som funker slik at OS'et ditt oppfatter riktig sixe på hd. Lenke til kommentar
RS2000 Skrevet 21. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 21. februar 2003 Ikke noe nyttig der. For å forkorte ned sakene litt: Hvor stor disk kan en ATA33-kontroller finne, som master? Lenke til kommentar
Rusmusa Skrevet 21. februar 2003 Del Skrevet 21. februar 2003 Ikke for at jeg skjønner hvorfor man må ha en diger HD på en slik maskin, må da være enklere å bruke en "normal" disk som master og 120 disken som slave om den virkelig trengs i maskinen. Men om du på død og liv må ha den inn som master får du besøke IBM's sider, der finner du nok både løsninger og programmer for ditt luksus problem. :wink: Lenke til kommentar
Mr. Mustard Skrevet 21. februar 2003 Del Skrevet 21. februar 2003 Hvis du kjøper et IDE kontrollerkort til ca. 300 kan du ha 200GB (og større når det kommer). Med kontrolleren på hovedkortet kommer det an på BIOS'en. Lenke til kommentar
mad_arab Skrevet 22. februar 2003 Del Skrevet 22. februar 2003 med ferskeste bios burde ikke 120gb være noe problem Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 22. februar 2003 Del Skrevet 22. februar 2003 Over til spørsmålet? Hvor stor harddisk kan jeg koble til en ATA33 kontroller, som master? Hovedkortet er et QDI Brilliant BX1, med nyeste BIOS. Det finner du ut på hjemme siden deres, men det kortet du har er jo museums gjenstand, så tviler du kan ha så store disk i kortet ditt. Min bios er 2001 og mitt kort støtter 160GB som eg fant ut hos msi sin www side? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå