corge Skrevet 22. februar 2008 Del Skrevet 22. februar 2008 Hvorfor er det forbudt å snakke om warez på dette forumet? Det er ikke forbudt av norsk lov å snakke om warez. Det er da ikke skadelig for forumet om det finnes en undergruppe hvor det er lov å snakke om warez? Tvert imot tror jeg forumet hadde blitt mer populært siden det er mange som av diverse grunner finner slik informasjon nyttig. Jeg er flittig bruker av fri software og jeg må bare si at jeg bryr meg fint lite om det er lov eller ikke her, men det hadde vært meget interessant å høre begrunnelsen for at diskusjon av warez er forbudt; hvorfor skal en ikke få lov å snakke om hva en vil? Hva med at det også burde være forbudt å snakke om biler, motorsykler, våpen, ekstremsport, all form for hacking og cracking? Alt dette har jo kriminelle applikasjoner og er potensielt sett farlig på flere måter. Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 22. februar 2008 Del Skrevet 22. februar 2008 Hvorfor det er forbudt må nesten de som har laget regelen svare på. Om det bør være det er en annen og interessant diskusjon. De som har brukt sin tid og sine penger til å opprette dette forumet har gjort det med en hensikt, og den hensikten gjenspeiler seg i reglene. Strengt tatt trenger det ikke noen nærmere begrunnelse enn at de ikke vil ha det slik. Men som sagt, det skal jeg overlate til dem å begrunne. Geir Lenke til kommentar
corge Skrevet 22. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 22. februar 2008 Tid og penger ja, jeg skjønner jo selvsagt at det har med penger å gjøre, vel, spørsmålet kan jo bedre forumleres som: hvorfor har det seg slik at profitten blir høyere ved at all snakk om warez er forbudt enn at det er lov? Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 22. februar 2008 Del Skrevet 22. februar 2008 Jeg sa da ikke at regelen som sådan hadde noe med profitt å gjøre. Bare at det er naturlig at de som har investert tid og penger i forumet former det slik de selv vil ha det. Hadde dette vært mitt forum hadde jeg også definert regler for slikt. Det skyldes at jeg prinsipielt mener at folk skal ha betalt for det de lager når noen bruker det, og ikke ville ønsket å være behjelpelig med at folk sniker seg unna bare fordi det er teknisk mulig. Hvilket ikke betyr at de som lager programvare har krav på å få solgt den, men at de som ikke betaler heller ikke har krav på å få det gratis. Men det er en debatt som hører annet sted hjemme enn her i tråden. Jeg vet som sagt ikke hva begrunnelsen for denne regelen er, så det får ligge til noen som vet får lyst til å svare. Geir Lenke til kommentar
MindTooth Skrevet 26. februar 2008 Del Skrevet 26. februar 2008 Enkelt å greit som at Hardware Online ikke vil bli stilt for noe som kan spores tilbake til forumet. Birger Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg