Gå til innhold

Ny 40"/42" TV

Anbefalte innlegg

Har bestemt meg for å kjøpe meg en ny TV nå. Og har da tenkt å kjøpe en 40" eller 42" TV.

Tror jeg skal gå for en LCD TV, men har ikke lagt plasma helt bort.

Vet heller ikke om jeg skal satse på HDready eller FullHD.

TVen skal brukest til Playstation 3 (spilling/Blu-ray/DivX) og RiksTV.

Her er noen Sony Bravia LCD TVer:

- Sony 40" Bravia LCD TV, KDL-40W2000

- Sony 40" Bravia LCD TV, KDL-40D3550

- Sony 40" Bravia LCD TV, KDL-40T3500

Det skiler kun 9 kroner mellom disse TVene, hva er forskjellen på disse og eventuelt hvilken bør jeg velge?

Eller er det noen som har et bedre forslag til hvilken TV jeg bør gå for? Ikke noe dyrere enn 11 000,-

Håper på svar :)

Endret av stianandre
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

KDL-40W2000 er erstattet av KDL-40W3000, som nå har fått den innebygde dekoderen godkjent til bruk med RiksTV, hvis det kan være av interesse.

KDL-40D3550 har jeg ikke hørt om før nå, noen som har erfaringer med den?

Jeg skal ha meg en Full-HD TV innen høsten ser jeg for meg, og har gode erfaringer med Sony Bravia.

Lenke til kommentar
Ser KDL-40V3000 koster 12 000, skulle gjerne ha strekt meg til det, men siden jeg skal kjøpe Playstation 3 og, så har jeg satt makspris på TV til 11 000 + frakt..

Jeg sitter nå og vurderer det samme som du.

Amentio har for tiden et "KDL40D3550AEP + Playstation 3 til 12.999"-tilbud. Så da koker det kanskje ned til hva er forskjellen på V3000 og D3500? Og det var det da. Modellene ble lansert hhv sept og okt 2007:

Sony sammenligning

...og i følge en tråd på av-forum kan dette oppsummeres med:

V3000 - 3 x HDMI, optical digital audio output, 8-bit panel, gloss black cabinet

D3500 - 2 x HDMI, no optical digital output, 8-bit panel, matt grey cabinet

Nevnte butikk har også et "SONY KDL37P3000K+ Playstation 3 til 8.999"-tilbud. 37 toms og ikke full-HD, men litt frigjorte penger til godlyd (Sony DAV-IS10?) og trådløs router (Apple AirPort Express?).

Har ikke bestemt meg på noen av punktene. Sitter for tiden på en Grundig 29"-klump fra 1998 og et ikke-fungerende Sony DAV-10 surround-anlegg (kjøpt inn ved DVD'ens (for egen del) inntog i 2002, anlegget sluttet gradvis, høyttaler for høyttaler, å fungere i 2005). Jeg antar at PS3'en og surroundanlegget vil leve en god del år, mens TV'en jeg nå kjøper inn ender opp som et nummer to/kjellerstue-TV om ikke så veldig mange år. Den vil 95% av tiden bli brukt til vanlig tv-seing på Get's digital-tv tilbud.

Endret av Ivar Aasen jnr
Lenke til kommentar

Så at Amentio hadde det tilbudet, men ingen på lager. Men er vel uansett for sent å satse på den pakken siden Playstation 3 allerede er på vei i posten. :)

Ser i en annen post at denne TVen ikke er den beste..

Så tar fortsatt gjerne i mot forslag om TVer til 11.000,- :)

Endret av stianandre
Lenke til kommentar
Bestilte Samsungen før jeg ombestemte meg. :p

Satser på at jeg blir fornøyd. :) Tror ikke jeg har så veldig kresent øye heller. Sitter med en 15" TV nå, så kan vel ikke bli så mye verre. ;)

Skriv gjerne noen ord om skjermen når du har fått den :)

Lenke til kommentar

Hmm.. Bestilte selvfølgelig TVen i mitt navn. Tror dere jeg kan ringe til kundeservice (XD) i morgen og få dem til å endre navnet på bestilling til min fars? Siden jeg bor hjemme har jeg lite lyst til å betale lisenspenger..

Kan jo selvfølgelig slette ordren siden den fortsatt er åpen, men betalte med VISA-kort, og pengene er blitt "lagt av" på kontoen min. Vet ikke hvor lang tid det tar før de kommer tilbake etter jeg eventuelt har slettet ordren?

Endret av stianandre
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...