Gå til innhold

BK: HDR fjellbilde i sort/hvitt

:Francis:

Anbefalte innlegg

Her kommer et bilde til fra vinterferien. Endelig fikk jeg testet den nye telezoomen min som jeg fikk til en tusenlapp ferdig levert på eBay, i perfekt stand :).

Jeg hadde ikke slått opp stativet når jeg tok bildet, så det er dessverre litt støy i bildet (3 bilder med 2ev spacing),samt at skarpheten nok har lidd pga laveste lukkertid på 1/100s. I ettertid angrer jeg på at jeg ikke tok frem stativet.

Etter HDR konvertering har jeg konvertert til B/W med instillinger som tilsvarer et grønnfilter, økt kontraster og lys, skarpet bildet opp og croppet bort litt himmel som ikke hadde noen spennende detaljer.

Kamera: Nikon D80

Objektiv: Nikkor AF 70-210 f/4-5.6D @ 180mm

Lukkertid: 1/100s, 1/400s, 1/1600s

Blender: f/11

ISO: 320

Har dere noen kommentarer til bildet? :)

post-56362-1203710489_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Takk for kommentar!

Jeg ser nå at jeg har fått noe på brikken øverst, ca 1/3 i bildet, fra venstre mot høyre.

Jeg må få renset sensoren, men synes det er litt skummelt å begynne å fikle med den, ettersom den er ganske skjør. Jeg må i alle fall få lest mer om det før jeg begynner å tukle med den.

Francis

Lenke til kommentar
Takk for kommentar!

Jeg ser nå at jeg har fått noe på brikken øverst, ca 1/3 i bildet, fra venstre mot høyre.

Jeg må få renset sensoren, men synes det er litt skummelt å begynne å fikle med den, ettersom den er ganske skjør. Jeg må i alle fall få lest mer om det før jeg begynner å tukle med den.

Francis

Skummelt å rense selv ja, jeg ville ikke gjort det;)

Lenke til kommentar

Jeg likte ikke støyen, det er vel den eneste som trekker ned, kanskje litt kjedelig motiv, men skal ikke bli for kritisk. Vis det var blå himmel med hvite skyer ville jeg ikke hatt B/W, dersom det var overskyet passer det nok bra, og finner den skikkelige HDR følelsen i bildet.

Lenke til kommentar

Jeg tror ikke jeg har sett et HDR-bilde i svarthvitt før (som jeg vet om). Jeg likte det, det blir ikke sånn typisk HDR-glorete. Mer sølv-aktig. Bildet har noe av dybdefølelsen mange sånne snø-bilder mangler, og himmelen er spennende. Det er faktisk ganske mye støy, men jeg synes ikke det er plagsomt. Kanskje fordi det er så lyst, jeg vet ikke. Fint bilde :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...