Traadstarter Skrevet 22. februar 2008 Del Skrevet 22. februar 2008 http://www.vg.no/nyheter/utenriks/artikkel.php?artid=511687 Dette kan bli spennende. Kan det knyttes til tegningene, mon tro? Lenke til kommentar
Bruun Skrevet 22. februar 2008 Del Skrevet 22. februar 2008 Muligens, men uansett så bruker vel media det som en unnskyldning til nok en gang å trykke dem, og igjen ta et digert balltre med "Ytringsfrihet" inngravert på og gyve løs på allerede skadeliggende troende. Lenke til kommentar
Simon Aldra Skrevet 22. februar 2008 Del Skrevet 22. februar 2008 Jeg må innrømme at det er ganske morsomt å tro at det beste botemiddel mot en gjeng med malplassert og fremmedgjort ungdom som utagerer med vold er å trykke et par tegninger de uansett ikke bryr seg om. Lenke til kommentar
Pricks Skrevet 23. februar 2008 Del Skrevet 23. februar 2008 Hvem er det som har sagt at trykkingen av tegningene har noe med utagerende ungdom å gjøre? Lenke til kommentar
Hrodebert Skrevet 23. februar 2008 Del Skrevet 23. februar 2008 Hvem er det som har sagt at trykkingen av tegningene har noe med utagerende ungdom å gjøre? Danske politikere. Er uansett ganske sikkert på at det bare er en dårlig unnskyldning til å finne på dritt! Skulle skamme seg synes nå jeg! Lenke til kommentar
Pricks Skrevet 23. februar 2008 Del Skrevet 23. februar 2008 Danske politikere? Hva har de med saken å gjøre? Tegningene ble trykket på nytt fordi det ble avdekket planer om å drepe tegneren. De hadde ingenting med opptøyene å gjøre. Lenke til kommentar
Hrodebert Skrevet 23. februar 2008 Del Skrevet 23. februar 2008 (endret) Men ungdommene mener seg "undertykket" av det danske storsammfunnet og de mener at det er politisk vilje som har ført til at det nå gjør opptøyer, så politikerne har litt med saken å gjøre de å! Endret 27. februar 2008 av JohndoeMAKT potensielt støtende personskildring fjernet Lenke til kommentar
Simon Aldra Skrevet 23. februar 2008 Del Skrevet 23. februar 2008 Om tegningene trykkes igjen nå vil det være en reaksjon på både bomben og opptøyene. Det er dog bare min tro rundt saken. Ellers ville det være direkte trist om dansk presse ikke skulle ha bedre måter å kritisere terrorangrep på enn ved å trykke tegningene enda en gang. Så jeg tviler på at det vil skje. Lenke til kommentar
hartvedten Skrevet 23. februar 2008 Del Skrevet 23. februar 2008 Hele denne tingen minner meg egentlig om da jeg var liten, meg og min bror var på hytten, og vi kastet steiner på et jordvepsebol, og jeg ble stukket... Det som skjedde var jo at vi viste at de kunne angripe, men vi gjorde det i form av nysjerrighet, og ja, barn og voksne skal være nysjerrige, men har vi ikke allerde sett hva det fører til, og er det i ikke visse ting som kalles diskriminering av relgion? Det endte til slutt at min far helte 10 liter bensin på hele dritten og vi så aldri mer flere veps fra den kanten, men vi burde kanskje unngå å gjøre det samme med muslimene bør vi ikke? Lenke til kommentar
Simon Aldra Skrevet 23. februar 2008 Del Skrevet 23. februar 2008 Takk for et utrolig godt innlegg. Du oppsummerte situasjonen ganske bra. Lenke til kommentar
Traadstarter Skrevet 26. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 26. februar 2008 Det endte til slutt at min far helte 10 liter bensin på hele dritten og vi så aldri mer flere veps fra den kanten, men vi burde kanskje unngå å gjøre det samme med muslimene bør vi ikke? Jo, men samtidig er det ikke til å legge skjul på at et lite muslim-holocaust kunne gjort mye for verdensfreden. Ikke at jeg på noen måte synes det er etisk forsvarlig... Lenke til kommentar
sumptrollet Skrevet 27. februar 2008 Del Skrevet 27. februar 2008 Hele denne tingen minner meg egentlig om da jeg var liten, meg og min bror var på hytten, og vi kastet steiner på et jordvepsebol, og jeg ble stukket... Det som skjedde var jo at vi viste at de kunne angripe, men vi gjorde det i form av nysjerrighet, og ja, barn og voksne skal være nysjerrige, men har vi ikke allerde sett hva det fører til, og er det i ikke visse ting som kalles diskriminering av relgion? Det endte til slutt at min far helte 10 liter bensin på hele dritten og vi så aldri mer flere veps fra den kanten, men vi burde kanskje unngå å gjøre det samme med muslimene bør vi ikke? Sammenligningen er søkt, og å sammenligne et jordvepsebol og muslimer ville jeg ikke sette pris på hvis jeg var muslim. Blasfemi er heldigvis ikke straffbart i Danmark, at muslimsk pøbelungdom er uenig i det gir de ingen legitim grunn til å brenne opp nabolagene sine. Et samfunn kan ikke fungere ved at en gruppe bruker ulovligheter for å få resten av samfunnet til å innfinne seg etter sine regler. Blasfemi er noe som tilhører middelalderen før opplysningstiden hvor kirken hadde den autorative svaret på det meste. Heldigvis har vi kommet lengre i Europa slik at vi bl.a. har konkludert med at jorden er rund. Lenke til kommentar
Ferchie Skrevet 27. februar 2008 Del Skrevet 27. februar 2008 (endret) Jeg synes Danskene bare skal printe tegningene uansett. Det ble bråk FØR de kom på trykk, altså folk hadde ikke sett tegningen, men de gikk ut med trusler osv. Forresten: Nå er det jo ikke sikkert at denne bomben er knyttet til tegningene, men sansynligheten er jo stor. Så kan man jo spørre seg selv hvor det vil føre skandinavia om det blir utført et større terrorangrep her? Endret 27. februar 2008 av Rasch Lenke til kommentar
freke Skrevet 27. februar 2008 Del Skrevet 27. februar 2008 (endret) http://www.vg.no/nyheter/utenriks/artikkel.php?artid=511687 Dette kan bli spennende. Kan det knyttes til tegningene, mon tro? Nei jeg tviler sterkt på at de kan knyttes til muhammed tegningene. Kanskje tegningene til Danske Stats Baner (Danmarks NSB)? Sitat fra artikkelen: Ekstra bladet skriver at bombeeksperter først skjøt hull i gjenstanden og nøytralisert denne, men da skulle undersøke den nærmere fant de to nye, identiske, gjenstander i umiddelbar nærhet. Dermed var ikke faren over med det første. Ikke lenge etterpå kunne politet likevel avblåse bombefaren. De tre gjenstandene viser seg å være installasjoner som skal være der Endret 27. februar 2008 av freke Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå