Billy Bob Skrevet 22. februar 2008 Del Skrevet 22. februar 2008 Vet ikke hvordan jeg skal forklare dette her, det er vel ingen hemmelighet at jeg prøver å finne ut av noe som jeg ikke har den største kunnskapen i. Mine foreldre har en ny Fujitsu Siemens fra Komplett. Temmelig uvesentlig informasjon egentlig. Denne maskinen har Vista og Online Start. (Linjen er basislinjen fra Telenor.) Først trodde jeg det var Telenors Speedtouch 780wlt som var problemet, jeg var innom denne tråden, men uten hell. Min far tok kontakt med den lokale montøren som koblet det opp fra Relacom, som mente at det var maskinen, at vi måtte prøve med en annen maskin. Dette var jeg veldig skeptisk til ettersom jeg hørte om andre som hadde problemer med Telenors router. Jeg prøvde da på med min bærbare og til min fortvilelse/glede, funket det trådløse nette på min maskin. Iallfall en stund, helt til det trådløse nettet forsvant helt, mao kunne ikke min maskin finne det. Problemene på min fars maskin er som sagt at det trådløse nettet faller ut med jevne mellomrom. Noen ganger finner ikke maskinen routeren, andre ganger forsvinner forbindelsen mellom routeren og "internett". Ellers får jeg ikke installert MSN fordi "det er problemer" med nettforbindelsen. Beklager for langt og rotete innlegg, men er litt stresset av å ikke få det til. På forhånd takk. Rune Lenke til kommentar
otis Skrevet 22. februar 2008 Del Skrevet 22. februar 2008 Enkelt; Enten så har dere begge feil på deres maskiner, eller ¨å er det problemer med routeren til Telenor. Klag til Telenor og få ny router. Problemer fremdeles? Prøv med en annen type router. Problemer enda da? Feil med begge PCene. Lenke til kommentar
Billy Bob Skrevet 22. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 22. februar 2008 Syns det er fascinerende hvis det er feil på begge maskinene, siden det er to forskjellige typer feil. Lenke til kommentar
madmats Skrevet 23. februar 2008 Del Skrevet 23. februar 2008 mulig du har noen naboer som kjører samme eller tilnærmet likt signal? prøv ut forskjellige kanaler. Lenke til kommentar
kjetilc Skrevet 26. februar 2008 Del Skrevet 26. februar 2008 Syns det er fascinerende hvis det er feil på begge maskinene, siden det er to forskjellige typer feil. Synes vel det er mer fascinerende om det er feil på routeren hvis det er snakk om to forskjellige feil... ;-) Forøvrig er det et innlegg under her som er inne på den vanligste grunnen til ustabilt wlan, nemlig andre wlan (les: naboens nett). Og symptomene vil stemme med beskrivelsen på begge maskinene. Test med å endre kanal i routeren så pleier det å ordne seg. Lenke til kommentar
Billy Bob Skrevet 1. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 1. mars 2008 (endret) Ok, jeg beliter meg, jeg skal prøve å skifte kanal. Hvordan gjør jeg det? Edit: Fant det ut gitt. Endret 1. mars 2008 av Billy Bob Lenke til kommentar
Billy Bob Skrevet 3. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 3. mars 2008 Huttemegtu. Jeg begynner å bli lei dette her. Jeg kunne selvfølgelig ringt Telenor for 30,- minuttet, men det synes jeg blir tull. Jeg har nå satt opp en D-Link DI-624+ som sender. Det funker fint på min maskinen, men det har det forholdsvis alltid gjort. Min far sin maskin, som tidligere sagt kjører Vista og Online Start, funket først, men detter ut av og til, den finner rett og slett ikke modemet. (Ifølge Online Start iallfall.) Kan jeg avinstallere Online Start å la maskinen koble seg opp mot det trådløse nettet selv, kanskje det funker bedre da? Er litt redd for å begynne å avinstallere programmer på min far sin nye maskin. Lenke til kommentar
madmats Skrevet 3. mars 2008 Del Skrevet 3. mars 2008 Kan jeg avinstallere Online Start å la maskinen koble seg opp mot det trådløse nettet selv, kanskje det funker bedre da? Er litt redd for å begynne å avinstallere programmer på min far sin nye maskin. ja det er ikke noe farlig, det er bare et program som gjør ting automatisk for deg. det er ikke online start som styrer den trådløse tilkoblingen, det er det enten vista selv eller programvaren som ble installert sammen det trådløse nettverkskortet. (med andre ord det vil nok ikke gjøre tilkoblingen mer stabil..) Det jeg ville prøvd var å prøve ut forskjellige kanaler og oppdatere driver til trådløst nettverkskort. En ting det også kan være er at nettverkskortet deaktiveres av vista pga strømsparing, du burde utelukke den muligheten deaktivere dette. står litt om det her + div andre ting man kan prøve her: http://support.microsoft.com/kb/928152/no Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå