Gå til innhold

Stille vifter for nedkjøling av Hifi

AndersT2

Anbefalte innlegg

Jeg skal få laget meg en spesial hifi benk, da jeg ikke finner noen butikk kjøpte som passer min bruk.

Tenkte å montere inn 2 120 mm vifter for å gi ekstra luft inn bak komponentene da benken blir delvis lufttett.

Disse må være støysvake så de ikke høres under stille bruk. Hva er å anbefale. De må IKKE ha lys.

Og hvordan kan jeg gi disse strøm da de ikke koples til PC. Noen tips til trafoer. Kan enkelt skaffe mange forskjellige typer. Jernkjerne fra Noratel her gjerne en rippel spenning på 48%. Dette blir vel ikke helt bra for siden disse viftene skal ha ordentlig likespenning. Da må jeg vel inn med elektronisk trafo.

Hvor mye trekker disse viftene?

Og greier de å starte med lav spenning, slik at jeg kan la en vifte regulator stå til det volumet som er bra nok.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

takk for tipset. Da var 2 Noctua vifter bestilt.

Jeg gikk for 1200 RPM versjonen + viftestyring, hvis det skulle vise seg at jeg vil måtte ha mere luft.

Syntes det er underlig at ingen normale nettbutikker ikke selger viftegriller for 120 mm vifter. Ingen av de som hadde denne viften inne hadde det. Verken PCUtstyr, Netshop eller Komplett. Måtte bestille de fra Microplex, fikk da også tak i vibrasjons dempende underlag. Det ble litt dyrere men det får man vel leve med.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...