Gå til innhold

Kabel-tvsignal gjennom harddiskopptaker u/hdmi til LCD

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg vurderer å kjøpe ny TV: Sony KDL-40W3000, er det noe som har peiling på hvordan kvalitetsforringelsen blir dersom jeg kjører det digitale kabel-tv signalet gjennom en "eldre" Philips harddiskopptaker u/hdmi? Spilleren har komponentutgang og RGB. (Årsaken til at jeg ønsker dette er at jeg er blitt avhengig av å kunne pause sendigen/spole uten å drive å bytte kanal på TV)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Det kommer nok helt ann på bildeprosesseringen i harddiskopptakeren...vanskelig å si. Uansett er det vel best å bruke komponentutgangen vs RGB.

Har sjekket opp litt, og slik jeg har skjønt det er det dårlig nytt for vanlige harddiskopptakere, sjekk feks her: http://electroworld.no.msn.com/lyd_bilde/a...p;wa=wsignin1.0

Det ser ut som jeg ikke kan satse på at tv får signal gjennom opptaker, og at opptakeren mister funksjonalitet med digitale signaler. Har skjønt det slik at det aldri vil bli mulig å lagre digitale signaler og ev brenne dette ut fordi bransjen vil hindre piratkopiering.

Ser ut til at jeg eventuelt må skaffe en PVR fra kabeltvselskapet (hvis de har det, er ikke get/CD)

Det virker jo litt meningsløst av bransjen å fortsette og selge harddiskopptakere dersom disse blir nærmest ubrukelige når vi snart bare får digitale tv-sendinger?

Lenke til kommentar
Det kommer nok helt ann på bildeprosesseringen i harddiskopptakeren...vanskelig å si. Uansett er det vel best å bruke komponentutgangen vs RGB.

Har sjekket opp litt, og slik jeg har skjønt det er det dårlig nytt for vanlige harddiskopptakere, sjekk feks her: http://electroworld.no.msn.com/lyd_bilde/a...p;wa=wsignin1.0

Det ser ut som jeg ikke kan satse på at tv får signal gjennom opptaker, og at opptakeren mister funksjonalitet med digitale signaler. Har skjønt det slik at det aldri vil bli mulig å lagre digitale signaler og ev brenne dette ut fordi bransjen vil hindre piratkopiering.

Ser ut til at jeg eventuelt må skaffe en PVR fra kabeltvselskapet (hvis de har det, er ikke get/CD)

Det virker jo litt meningsløst av bransjen å fortsette og selge harddiskopptakere dersom disse blir nærmest ubrukelige når vi snart bare får digitale tv-sendinger?

Kanskje folk har lyst til å brenne ut dvder av det de har tatt opp? Evt koble til videokameraet sitt og lage dvder av de? Er ikke alle som kjøper dvdopptaker som kun skal pause tven eller ta opp noe og se på noe annet...

Lenke til kommentar

Kanskje folk har lyst til å brenne ut dvder av det de har tatt opp? Evt koble til videokameraet sitt og lage dvder av de? Er ikke alle som kjøper dvdopptaker som kun skal pause tven eller ta opp noe og se på noe annet...

Det med videokamera er jeg helt med på, men er det ikke slik at jeg vil få problemer med å ta opptak av tv-sendinger også dersom jeg kobler opptaker til digital dekoder?

Lenke til kommentar
Nei, du vil fint klare å ta opp, men du kan ikke se på en annen kanal samtidig som du tar opp. Dekoderen velger hvilken kanal du tar opp fra :).

Dersom dette funker så er jeg fornøyd jeg. Har ikke voldsomt behov for å ta opp en annen kanal enn den jeg ser på. Det eneste jeg ønsker er å kunne pause programmet og spole + programmere opptak. Men jeg er jo spent på om kvaliteten på bildet blir dårligere sammenlignet med digital dekoder rett i ny TV.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...