HowCome Skrevet 22. februar 2008 Del Skrevet 22. februar 2008 (endret) Hei! Av ren nysgjerrighet, så bare spør jeg om dette. Er interessert i telemarkkjøring, men som mange vet så er det jo tyngre å kjøre telemark enn slalåm. Har truffet flere 70-åringer (noen nesten 80) som kjører slalåm i bakkene, og de er ikke skvetne heller. Men jeg har til gode å møte en 70-75år gammel mann/dame på telemarkski. Så, noen av dere som har stått på telemark i lengre tid: Kan man kjøre telemark like lenge som slalåm når man kommer oppi åra, eller må man legge fra seg telemarkskiene i en ung alder grunnet mye belastning på kne og ben? Holder på med styrketrening ca. 2 ganger i uken, da mest på ben og rygg. Ha en god helg! Endret 22. februar 2008 av above_trutth Lenke til kommentar
Assbear Skrevet 28. februar 2008 Del Skrevet 28. februar 2008 eg vil no tru at beinskjørhet er eit større problem enn at det er tungt når du renn alpint og har passert 70. du kan jo bestemme sjøl kor djupt du skal gå når du renn telemark, så dersom du tar de ganske rolig blir det omtrent like tungt som slalom, altså like fullt mulig, men eg har sjøl ikkje sett nokon over ca. 65 i ein alpinbakke Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå