Gå til innhold

Tv-ut på skjermkort. NB: Ikke Svart-hvitt problem!

ZanZel

Anbefalte innlegg

Hepp!

Har et skjermkort av typen Leadtek Winfast Geforce 2 MX/MX 400, det som er problemet er at jeg får ikke tv-uten på kortet til å fungere ..

Som dere ser her så er det noe som ikke stemmer i forhold til kontaktene. På bilde 1 ser dere standard s-video inn på tv'en, bilde 2 er kabelenden på s-video kabelen, mens på bilde 3 har vi tv-ut på kortet.

Det er faktisk da flere pinne-hull på kortet enn det er pinner på kabelen. Så jeg lurer egentlig litt på hvordan kabel jeg trenger. S-video kabelen passer helt fint inn i kortet etter at jeg har brukket av den lille sorte tappen som er nederst på bilde 2. Men da får jeg bare dårlige striper på tv'en. :)

1. tvinn.jpg 2. kabelende.jpg 3. tvout.jpg

Så hvis det er noen der ute som vet en løsning på dette problemet(evnt. vet hvordan pinne skal kobles så kan jeg bare modde om kabelen) så hadde jeg vært evig takknemlig. Savner voldsomt å ha displayet på tv-en!!

Mvh

ZanZel

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Saken er at det som regel er ganske trangt på baksiden av et skjermkort. Det er ikke plass til både S-Video plugg og kompositt plugg (spesielt hvis det også er video inngang). Derfor lager de seg en spesial plugg, og det hører da med en overgangskabel som deler dette opp til de vanlige standard pluggene.

Men det er visstnok en ulempe med å kjøpe bulk versjonen av kortet hvis man skal bruke TV kontakten, for da følger ikke denne overgangen med.

Lenke til kommentar

takker for svar!

skjermkortet er kjøpt brukt for en billig penge.. så det følger nok ikke med noen overgang til dette kortet her..

Du får kjøpt en slik omformer på Elkjøp/Expert osv...

det har jeg aldri sett på elkjøp er du helt sikker?

så egentlig trenger jeg bare en omformer da..(noen som har en og avse?)

Mvh

ZanZel

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...