Nordmoen Skrevet 22. februar 2008 Del Skrevet 22. februar 2008 Da var det gjort har endelig klart å ødelegge pc-en min. Det som skjedde var at jeg skulle se litt i pc, som vanlig var pc-en veldig kranglete etter at jeg skrur av strømmen bak på strømforsyningen. I startene driver den bare å skru seg av og på. Så etter en stund fikser jeg den sånn at den starter, men i Biosen sin oppstarts operasjon stopper alt opp, dumme meg tar selvsagt og restarter pc-en ved å holde inne knappen. Neste gang jeg prøvde den, starter alt av vifter osv. opp, men det kommer ikke noe opp på skjermen og det pipet fra pc-en kommer ikke. Pc-en bare står og går uten å gi fra seg noe av lyd eller bilde, men det virker som dvd-drevet starter opp(det er et lite grønt lys på den som starter opp for også blinke for og deretter bli borte). Pc-en er selvbygd så jeg får ikke levert den inn. Jeg tror det er biosen som har tatt kvelden og har fått høre at det skal være en måte å restarte biosen mekanisk på hovedkortet(har ikke tilgang til pc-en før søndag, så akkurat dette får jeg ikke sjekket). Er det noe jeg kan gjøre for å fikse dette eller er hovedkortet dødt? Evt. er det noe annet som kan ha dødt, noen tanker? Dog kan jeg ikke nok om pc-er til å si noe sikkert og det er jo selvsagt mulig at det enkleste er å bare kjøpe nytt hovedkort, hvis jeg gjør dette er det bare å koble til alt osv med harddisker og starte opp eller må jeg instalere XP på nytt da? Påforhånd takk. Lenke til kommentar
Bolson Skrevet 22. februar 2008 Del Skrevet 22. februar 2008 Resetting av BIOS er en kurant operasjon. Vanligvis betyr det å ta ut batteriet samt flytte på en liten sak (hva var det nå det hette igjen) på kortet. Manualen til ditt hovedkort beskriver dette. Mulig at hovedkortet ditt også har en form for Crash-Free funksjon i BIOS. At du har problemer med å starte opp etter at PSU har vært helt avslått, kan tyde på at det er noen PSU-relaterte problemer i tillegg. Kan være lurt å sjekke at alle strømkabler et godt koblet. Ellers må jeg si at de to hovedkortene som har tatt ferie hos meg, begge har laget pipelyder. Dersom resetting av BIOS, samt kontroll av koblinger ikke gir den nødvendige effekt er det bare å kjøre vanlig feilsøking. Søk, det finnes flere poster med framgangsmåte. Lenke til kommentar
Niern Skrevet 22. februar 2008 Del Skrevet 22. februar 2008 samt flytte på en liten sak (hva var det nå det hette igjen) på kortet. Jumper =) Lenke til kommentar
Nordmoen Skrevet 22. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 22. februar 2008 Glemte jo selvsagt å si hvilket hovedkort det er, Gigabyte 945p Ds3 rev 3.3 Hva kan være problemet når den ikke piper? Lenke til kommentar
newbie82 Skrevet 23. februar 2008 Del Skrevet 23. februar 2008 Da var det gjort har endelig klart å ødelegge pc-en min. Det som skjedde var at jeg skulle se litt i pc, som vanlig var pc-en veldig kranglete etter at jeg skrur av strømmen bak på strømforsyningen. I startene driver den bare å skru seg av og på. Så etter en stund fikser jeg den sånn at den starter, men i Biosen sin oppstarts operasjon stopper alt opp, dumme meg tar selvsagt og restarter pc-en ved å holde inne knappen. Neste gang jeg prøvde den, starter alt av vifter osv. opp, men det kommer ikke noe opp på skjermen og det pipet fra pc-en kommer ikke. Pc-en bare står og går uten å gi fra seg noe av lyd eller bilde, men det virker som dvd-drevet starter opp(det er et lite grønt lys på den som starter opp for også blinke for og deretter bli borte). Pc-en er selvbygd så jeg får ikke levert den inn. Jeg tror det er biosen som har tatt kvelden og har fått høre at det skal være en måte å restarte biosen mekanisk på hovedkortet(har ikke tilgang til pc-en før søndag, så akkurat dette får jeg ikke sjekket). Er det noe jeg kan gjøre for å fikse dette eller er hovedkortet dødt? Evt. er det noe annet som kan ha dødt, noen tanker? Dog kan jeg ikke nok om pc-er til å si noe sikkert og det er jo selvsagt mulig at det enkleste er å bare kjøpe nytt hovedkort, hvis jeg gjør dette er det bare å koble til alt osv med harddisker og starte opp eller må jeg instalere XP på nytt da? Påforhånd takk. Jeg har faktisk AKKURAT ssamme problem. startet opp maskinen etter jeg hadde satt inn et nytt skjermkort. Alt startet av vifter og lignende, men ingen pip og bilde på skjermen. Skjermkort: EVGA geforce 8800 GTX Hovedkort a8n SLI-deluxe Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå