Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Bærbar skrur seg ikke på etter oppdatering av BIOS

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg har en Acer Aspire 1640Z som jeg nettopp formaterte og la inn XP PRO på.

PCen brukte veldig lang tid før Windows ble startet, så jeg bestemte meg da for å se om ting ville gå raskere etter en oppdatering av BIOS. Jeg lastet ned nyeste versjon, sammen med "Winflash" - som gjør jobben uten at man trenger å gå ut av Windows, fra Acers supportside.

Mens PCen putret ivei med backup av gammel BIOS osv. gikk jeg ut av rommet. Plutselig piper PCen, og når jeg kommer inn i rommet er skjermen av, mens alt annet lyser som det skal.

Jeg lot den stå slik i ca 3 timer før jeg restartet maskinen ved å trykke av og på på powerknappen. Da maskinen startet hørte jeg at harddisken startet som normalt før maskinen pep og ble slik den hadde vært, avskrudd skjerm og med andre lys på.

Pipingen var forresten en litt lang tone, etterfulgt av to korte. Når Pcen står for seg selv påskrudd kommer pipingen ca hvert 10 min.

Jeg antar at noe gikk galt under oppdatering av BIOS, men jeg ser ikke hvordan jeg kan klare å reversere dette ettersom skjermen er svart hele tiden. Når den PCen skrus på får den ikke tid til å vise oppstartsskjermen med Acer-logoen, som den gjør til vanlig, før PCen piper og henger seg opp.

Noen ideer?

Endret av paxton
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...