Gjest Slettet-80wCWpIM Skrevet 24. februar 2003 Del Skrevet 24. februar 2003 følg samme linjer som forumet på www.isonews.com temmelig strikt men altså, å skulle ta betalt blir for mye... tror det skulle blitt litt stress hvis de tar 100kr i depositum for så å tilbakebetale HVIS brukeren klarer å oppføre seg. jeg holder fast med mitt tidligere forslag, det å ha pendel tid hvor de skal godkjenne brukeren er positivt, men det er samtidig irriterende hvis det er noe du absolutt trenger svar på fort, og det er jo en av grunnene til at forumet er her. det jeg da foreslår er en irc kanal f.eks på quakenet, så når du registrerer deg så får du opp en beskjed som sier at brukeren din er nå til vurdering, trenger du raskt svar på noe så gå på vår irc kanal. da er problemet løst Lenke til kommentar
Rikky Skrevet 24. februar 2003 Del Skrevet 24. februar 2003 andre seriøse brukere ?den mislikte jeg STERKT, vi kan ikke ha personer med myndighet til midlertidig utestengelse, maktgalskap f.eks, Hvorfor er det så galt? Det funker jo på IRC. Dersom en bruker har vært her siden "tidenes morgen" og alltid vist seriøsitet, kan jeg ikke se noen grunn til at han ikke skulle få op. Lenke til kommentar
Ueland Skrevet 24. februar 2003 Del Skrevet 24. februar 2003 vi burde kansje revurdere planene som surret og gikk om en VIP seksjon igjen ? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-80wCWpIM Skrevet 24. februar 2003 Del Skrevet 24. februar 2003 jeg tror løsningen ville endt med fiasko, den fungerer på irc, men kun på noen kanaler, andre steder så er det personer som har op som på det grunnlaget av at de misliker en person fra før så banner de han på et temmelig dårlig grunnlag pga tidligere hendelser mellom dem. jeg foretrekker min løsning jeg Lenke til kommentar
Ueland Skrevet 24. februar 2003 Del Skrevet 24. februar 2003 thomas: Pass på signaturen din Dess kortere enn signatur er, dess bedre er den. En signatur bør aldri gå over mer enn 7 linjer, 4 er normalt. Signaturer på vårt forum kan inneholde kontaktinformasjon, din datamaskins spesifikasjoner eller en vits. Vær forsiktig, det du synes er morsomt, kan være helt smakløst for andre. Signaturer bør ikke inneholde bilder (se over). Lenke til kommentar
Izex Skrevet 24. februar 2003 Del Skrevet 24. februar 2003 OK jeg skreiv kanskje "seriøse brukere" tidligere, men mente mere "aktive brukere" som ikke gjør så mye ut av seg med å lage krangling og sånnt...(diskusjon er ikke krangling) Ja til "OP system" Lenke til kommentar
Gjest Slettet-80wCWpIM Skrevet 24. februar 2003 Del Skrevet 24. februar 2003 happy now ? Lenke til kommentar
daffyd Skrevet 24. februar 2003 Del Skrevet 24. februar 2003 Hva med at alle registrerte brukere har mulighet til å slette (disable?) EN post pr dag. Brukere som har fått disablet en av sine poster får ikke lov til å disable noen poster den neste uka. I tillegg så har man såklart en oversikt over hvilke brukere som er flittigst til å disable poster, og hvilke brukere som får flest poster disablet. Så blir det på en måte forumbrukerne som kan leke politi. Dersom en bruker får disablet mange poster, så er det sikkert en grunn til det. Det samme gjelder dersom en bruker disabler mange poster. Begge disse tilfellene kan undersøkes nærmere av moderatorer, om ønskelig. Dersom du får disablet din 5. post på en dag, så blir kontoen din sperret i 2 dager... Eller noe slikt osv.... Lenke til kommentar
Gjest Slettet-80wCWpIM Skrevet 24. februar 2003 Del Skrevet 24. februar 2003 jeg holder fast med mitt tidligere forslag, det å ha pendel tid hvor de skal godkjenne brukeren er positivt, men det er samtidig irriterende hvis det er noe du absolutt trenger svar på fort, og det er jo en av grunnene til at forumet er her. det jeg da foreslår er en irc kanal f.eks på quakenet, så når du registrerer deg så får du opp en beskjed som sier at brukeren din er nå til vurdering, trenger du raskt svar på noe så gå på vår irc kanal. da er problemet løst på denne måten har vi en grei løsning på de mest innbarka spammerne, de gidder neppe sitte å vente så lenge, spesielt ikke hvis det ligger litt dypere undersøkelser til grunne før brukeren blir godkjent. samtidig så legger vi til rette for at brukerne blir bedre kjent med hverandre, joiner de irc kanalen for å spørre om noe mens de venter på godkjennelse så blir de samtidig kjent med andre brukere og vips så får vi kanskje et bedre miljø samtidig så kan det jo legges opp slik at de mer seriøse og "erfarne" brukerne er op på irc kanalen, for jeg regner ikke med at hw.no sine medarbeidere kan sette av sin tid til både websiden og en irc kanal.. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-80wCWpIM Skrevet 24. februar 2003 Del Skrevet 24. februar 2003 daffyd: den løsningen kan kanskje misbrukes... ikke bare kanskje.. Lenke til kommentar
Ueland Skrevet 24. februar 2003 Del Skrevet 24. februar 2003 for jeg regner ikke med at hw.no sine medarbeidere kan sette av sin tid til både websiden og en irc kanal.. bra forslag det der, men tror at IRc har blitt diskutert internt før i HW, men blir det enighet om å lage til en IRc kanal tror jeg nok at noen folk kan skaffes til rådighet. :wink: Lenke til kommentar
DarkouZ Skrevet 24. februar 2003 Del Skrevet 24. februar 2003 vi burde kansje revurdere planene som surret og gikk om en VIP seksjon igjen ? God idè Lenke til kommentar
daffyd Skrevet 24. februar 2003 Del Skrevet 24. februar 2003 Jeg er klar over at løsningen min _KAN_ misbrukes... Men misbrukerne vil raskt bli luket vekk, og etter en innkjørings-periode vil man være på et stabilt nivå hvor alt går bra. Eller man kan gjøre det slik at minst TRE forumbrukere må banne en post for at den skal forsvinne. Det er jo også mulig å gjøre noe ala det AOL IM hadde (har?) at man kan "warne" brukere... Dersom en bruker blir "warna" nok ganger så blir man disablet i en dag (eller flere). Hver bruker har kun mulighet til å warne en gang pr dag. Så da må jo en bruker gjøre noe som "plager" MANGE andre for å bli banna for en dag eller to.... Lenke til kommentar
Crusader* Skrevet 24. februar 2003 Del Skrevet 24. februar 2003 Hadde vi bare klart å la være å svare på useriøse poster og istedenfor melde fra til mod, så ville postene bli borte. Det er ikke så kult å spamme hvis ingen bryr seg. :wink: Dette er det smarteste noen har skrevet i denne threaden Lenke til kommentar
Gjest Slettet-80wCWpIM Skrevet 24. februar 2003 Del Skrevet 24. februar 2003 Orjanp wrote:Hadde vi bare klart å la være å svare på useriøse poster og istedenfor melde fra til mod, så ville postene bli borte. Det er ikke så kult å spamme hvis ingen bryr seg. Dette er det smarteste noen har skrevet i denne threaden dette har blitt prøvd opptil flere ganger uten å lykkes.. det ville vært en meget grei løsning, med tanke på at medarbeiderne i hw.no slipper ekstra arbeid. men det er blitt bevist tidligere at det ikke fungerer og jeg tror selv det er på tide å begynne med "tyngre skyts" Lenke til kommentar
Gjest Slettet-80wCWpIM Skrevet 24. februar 2003 Del Skrevet 24. februar 2003 for jeg regner ikke med at hw.no sine medarbeidere kan sette av sin tid til både websiden og en irc kanal.. bra forslag det der, men tror at IRc har blitt diskutert internt før i HW, men blir det enighet om å lage til en IRc kanal tror jeg nok at noen folk kan skaffes til rådighet. :wink: jeg håper ikke at hw.no på f.eks undernet blir assosiert med www.hw.no det ville i såfall ikke være fullt så bra Lenke til kommentar
Rikky Skrevet 24. februar 2003 Del Skrevet 24. februar 2003 Hva med at alle registrerte brukere har mulighet til å slette (disable?) EN post pr dag. Jeg hadde hvertfall blitt lynende forbanna dersom en eller annen tulling hadde slettet en av mine poster bare for moro skyld. Det er dessverre folk som er her bare for å lage jævelskap, forstå det den som kan. (type TechnoBoi osv) Lenke til kommentar
Gjest Slettet-80wCWpIM Skrevet 25. februar 2003 Del Skrevet 25. februar 2003 Hva med at alle registrerte brukere har mulighet til å slette (disable?) EN post pr dag. Jeg hadde hvertfall blitt lynende forbanna dersom en eller annen tulling hadde slettet en av mine poster bare for moro skyld. Det er dessverre folk som er her bare for å lage jævelskap, forstå det den som kan. (type TechnoBoi osv) og det med god grunn selv fatter jeg ikke helt hvorfor noen gidder å bruke fritiden sin på skape kvalme for andre, det er liksom helt greit å gjøre det mens du er med dem, men å konstant lage ny brukernvn for så å spamme på et forum er vel litt vel patetisk.. noen som fikk for lite morsmelk ? Lenke til kommentar
JohndoeMAKT Skrevet 25. februar 2003 Del Skrevet 25. februar 2003 Hva med at alle registrerte brukere har mulighet til å slette (disable?) EN post pr dag. Da er det jo bare å registrere 999 brukere, og ha det kjekt. Jeg skal gi ideene terningkast: Venteperiode på 48 timer : 6 - Bra idê 100,- Depositum : 4 - Helt greit 1 slett pr dag : 1 - Fungerer ikke Warnings: 3 - Vanskelig å til å fungere spørreskjema : 2 - Hva hjelper det? 90% av brukerene har lest en eneste EULA i livet sitt, og vil bare trykke og glemme. Gi seriøse brukere makt (hint) : 5 - Moderator Light har jeg snakket om før VIP seksjon : 4 - Jaok Lenke til kommentar
Rikky Skrevet 25. februar 2003 Del Skrevet 25. februar 2003 Hvordan vil en sånn VIP-seksjon fungere i praksis? Altså, hva er en VIP-seksjon i denne sammenhengen? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå