Espen F Skrevet 21. februar 2003 Del Skrevet 21. februar 2003 forslag 1. 2-7 dagers ventetid fra man registrerer seg til man får passordet. forslag 2. det koster 100 kr å registrere seg som man da får tilbake etter 1 mnd hvis man IKKE har blitt utestengt.. dette for da å øke seriøsiteten på folket her på forumet.. Begge vil da fjerne fjortisidioter som logger seg inn kun for å drive med idioti som da techno-boy og resten av tullingene som logger seg inn.. Hvis man kunne fått en vote på dette så hadde det vært glimmers.. mine alternativer til voten er da: * ja, la folk vente en uke med å komme inn * ja, la folk betale en hundrelapp på nettbank som et depositum som de får tilbake hvis de er snille. * neida, er greit sånn som vi har det * gjør som dere vil, jeg bryr meg ikke. Lenke til kommentar
SirHartge Skrevet 21. februar 2003 Del Skrevet 21. februar 2003 Hadde vi hatt muligheten så skulle vi har selvfølgelig hatt det. Men det kreves programmering for å få til dette, og som støtter phpBB. Er det noen som har kunnskap og interesse, så er det bare å ta kontakt. Lenke til kommentar
MistaWu Skrevet 21. februar 2003 Del Skrevet 21. februar 2003 * neida, er greit sånn som vi har det Betale 100,- blir for dumt, tar mye tid og ressurser for hw.no og brukeren. Vente en uke på å få passord?? neh... Lenke til kommentar
venomzorg Skrevet 21. februar 2003 Del Skrevet 21. februar 2003 forslag 1 var jo latterlig Lenke til kommentar
muffe Skrevet 21. februar 2003 Del Skrevet 21. februar 2003 Jeg synes det å betale 100 kr. i depositum var en glimrende idè, jeg. Så kunne kanskje HW.no tjene noen kr òg. Selv om det ikke var et som var intensjonene... Lenke til kommentar
vegge Skrevet 21. februar 2003 Del Skrevet 21. februar 2003 Jeg har alltid ment at det bør være en periode på noen dager fra man registerer seg til man kan poste. Då får vi færre spammere og personene kan i ventetiden sjekke ut retningslinjene osv. Systemet var slik på forumet til doom9.org, så jeg har vært ute for det samme selv. Litt irriterende ikke å få poste umiddelbart, men hvis man virkelig trenger hjelp fra forumet, SÅ HAR MAN TID TIL Å VENTE![/caps] Det som er negativt med dette er hvis folk trenger øyeblikkelig hjelp. Jeg synes derimot vi må ofre litt, men det er bare min mening! Stort sett er jo forumet fint da.. bare sånn hver tredje uke at noen spammer.. (100,- blir for tungvint i praksis) Lenke til kommentar
Petrvs Romanvs Skrevet 21. februar 2003 Del Skrevet 21. februar 2003 Vi som bruker dette forumet må slå hardere ned på useriøse innlegg preget av dårlig research. Vi kan bare referere til nettetikkette, altså den første som ser HJEELP!!! forklarer/ henviser til hva slags regler som gjelder på forumet. Så blir posten boikotta til vedkommende følger oppsatte rettningslinjer, postes ny HJEELP!! blir den ubesvart. Har tenkt litt på dette, hva mener dere bør gjøres? Lenke til kommentar
Orjanp Skrevet 21. februar 2003 Del Skrevet 21. februar 2003 Hadde vi bare klart å la være å svare på useriøse poster og istedenfor melde fra til mod, så ville postene bli borte. Det er ikke så kult å spamme hvis ingen bryr seg. Lenke til kommentar
Petrvs Romanvs Skrevet 21. februar 2003 Del Skrevet 21. februar 2003 Har også en annen idé, hva med et spørreskjema om rettningslinjer og nettetikette for å kunne opprette en brukerkonto. Skjemaet bør være så innfløkt at vedkommende faktisk må bruke litt tid på å sette seg inn i reglene. Lenke til kommentar
TheMatrix Skrevet 21. februar 2003 Del Skrevet 21. februar 2003 Så kan man sette aldersgrense, krav til erfaring, krav til os, krav om utdannelse, krav til oppkoblingshastighet etc. etc. for å sette det på spissen. Dette har jeg ingen tro på. en uerfaren bruker vil komme med dårlige subjects, stille spørsmål som har vært stilt ørten ganger før.. sånn er det og sånn vil det alltid være. Om noen ønsker et "eliteforum" hvor alt er på "G" til enhver tid så er det jo bare å sette igang, stille de nødvendige krav og sile ut de medlemene man ønsker/ikke ønsker og ta den kollekten man måtte finne nødvendig. Den eneste justisen som virker på et åpent forum som HW er en generell forståelse/enighet fra flertallet av medlemene om hvordan man ønsker at forumet skal være. Erfarne medlemer/moderatorer/administratorer kan jobbe seg i graven med å holde folk i ørene om man skal tvinge frem en regel/væremåte som er i strid med den generelle oppfatningen av hvordan ting skal være. Joda vi må ha regler og disse må følges opp, men istedet for å straffe newbien som skrev et dårlig subjekt, spurte en gang for mye el. så ta heller å steng ute det første medlemmet med mer en 20 poster som svarte i denne feilpostede/feilaktige tråden. DET tror jeg ville hjulpet, det er disse som er "avhengige" av HW, ikke newbiene. Lenke til kommentar
TheMatrix Skrevet 21. februar 2003 Del Skrevet 21. februar 2003 Har også en annen idé, hva med et spørreskjema om rettningslinjer og nettetikette for å kunne opprette en brukerkonto. Skjemaet bør være så innfløkt at vedkommende faktisk må bruke litt tid på å sette seg inn i reglene. Dette er en MYE bedre ide... Lenke til kommentar
rvenes Skrevet 24. februar 2003 Del Skrevet 24. februar 2003 Forslag! Skriftlig prøve/eksamen før man får brukernavn/passord. doh... nei det var vel ikkje ein spøk? Lenke til kommentar
smetho Skrevet 24. februar 2003 Del Skrevet 24. februar 2003 Syns det å vente en uke (eller 2-3 dager) er en fin løsning, en løsning som allerede finnes på flere forum. Det begrenser folk med "spontan-spam" og regging av flere brukerprofiler. Haster det så enormt å få hjelp så får en ta bruk IRC eller en eller annen help-desk/support-tjeneste. Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 24. februar 2003 Del Skrevet 24. februar 2003 Joda, men tenk når disse karene endelig KOMMER inn, da starter de umiddelbart tråder om hvor lamt og idiotisk at de måtte vente, og vi "gamle" flamer dem tilbake, så er man like langt. Lenke til kommentar
Blib Skrevet 24. februar 2003 Del Skrevet 24. februar 2003 Synes at den andre ideen var helt SYK, hvem pokker vil legge ut 100kr for dette forumet? Det skal være til en hjelp for alle som trenger det, og 100kr depositum er villt! Hvordan skal dere kreve det da? VISA? Da er det bare de over 18 år som kan betale, og dfet er hundrevis av seriøse folk her under den alderen! Det første forslaget er også forferdelig. Jeg har vært borti slike forum og det er EKSTREMT kjedelig å måtte vente 1 uke på passord! Når dette i tillegg skal være et HJELPEforum, så må man da kunne sende inn poster og få hjelp ASAP! Det med at folk må svare på spørsmål om nettetiketten og regler som gjelder for forumet, hadde vært en GLIMRENDE! ide. Ha 10 spørsmål hvor en spør hva som skjer med folk som lager poster med tittelen "HJEEELP!!!" og lignende, og ha 4-5 alternativer. Ha en del sånne vil seff ikke holde ute spammere, men det vil gi en KRAFTIG forberedning til forumet angående nye folk som poister poster med dårlige beskrivelser, temaer og lignende! Lenke til kommentar
Gjest Slettet-80wCWpIM Skrevet 24. februar 2003 Del Skrevet 24. februar 2003 følg samme linjer som forumet på www.isonews.com temmelig strikt men altså, å skulle ta betalt blir for mye... tror det skulle blitt litt stress hvis de tar 100kr i depositum for så å tilbakebetale HVIS brukeren klarer å oppføre seg. jeg holder fast med mitt tidligere forslag, det å ha pendel tid hvor de skal godkjenne brukeren er positivt, men det er samtidig irriterende hvis det er noe du absolutt trenger svar på fort, og det er jo en av grunnene til at forumet er her. det jeg da foreslår er en irc kanal f.eks på quakenet, så når du registrerer deg så får du opp en beskjed som sier at brukeren din er nå til vurdering, trenger du raskt svar på noe så gå på vår irc kanal. da er problemet løst Lenke til kommentar
dimiles Skrevet 24. februar 2003 Del Skrevet 24. februar 2003 her var det mange gode forslag, men likte ikke den 100-kroners greia. ikke fordi det er noe å betale, men fordi det blir veldig mye stress ellers for admins på hw og sjekke at alle har betalt.. og enig at vi må slå hardere ned på innlegg som " HJEEEEEEEEEEEEEEEEEELPP!!!!!!!!!!" jeg har ikke vært bruker på forumet så lenge, men har lest retningslinjene og er mer fornuftig og voksen enn å skrive no sånt. Jeg tror ikke å la være å svare på innleggene er det riktige å gjøre. Heller si i fra at når de legger inn en seriøs post neste gang så kan de regne med å få seriøs hjelp. Når de opptrer såpass useriøst selv får de ta til takke med det de ikke får det var det jeg skulle si, men er også enig med spørreskjemaer og at det kunne vært en god ide. takk til moderatorer/admins for et flott forum! dere gjør en god jobb! mvh jens Lenke til kommentar
Rikky Skrevet 24. februar 2003 Del Skrevet 24. februar 2003 Det med ventetid og penger syns jeg var helt på trynet. Det med nettikette-spørreskjema var bra! Lenke til kommentar
Izex Skrevet 24. februar 2003 Del Skrevet 24. februar 2003 Alt som trengs er mere aktive moderatorer og sånnt som sjekker stuff, vet det er lett å si, men kunne jo vært en ide med å hente OP funksjonen fra mirc f.eks og la moderator la andre seriøse brukere få "kicke/bann power" som varer 24 timer til en orntli moderator får sjekka ut hva det gjelder. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-80wCWpIM Skrevet 24. februar 2003 Del Skrevet 24. februar 2003 andre seriøse brukere ? den mislikte jeg STERKT, vi kan ikke ha personer med myndighet til midlertidig utestengelse, maktgalskap f.eks, Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå