Roug Skrevet 22. februar 2008 Del Skrevet 22. februar 2008 hvorfor har de ikke lagd 2 filmer av alle bøkene, de kunna ha gjort som de gjorde i lotr, spilt inn filmene i rask rekkefølge, så folka ikke hadde blitt for gammle:) da hadde d klart å følge bøkene ganske godt problemet hadde vel vært, hvor de kunne stoppe første halvdel av filmene da, feks jule ferien eller no måtte bare få det ut Lenke til kommentar
Kontorstol Skrevet 22. februar 2008 Del Skrevet 22. februar 2008 hvorfor har de ikke lagd 2 filmer av alle bøkene, de kunna ha gjort som de gjorde i lotr, spilt inn filmene i rask rekkefølge, så folka ikke hadde blitt for gammle:) da hadde d klart å følge bøkene ganske godt problemet hadde vel vært, hvor de kunne stoppe første halvdel av filmene da, feks jule ferien eller no måtte bare få det ut Kanskje en film = 1 skoleår? Hadde det vært gøy om de lagde 7 filmer om til 2? Og det tar lang tid å lage en film Lenke til kommentar
Roug Skrevet 22. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 22. februar 2008 jeg synes faktisk det hadde vært bedre ja, fordi det er altfor lite historie i de filmene som er lagd, så skal den siste bli 2 filmer, det skulle vært likt for alle Lenke til kommentar
Kontorstol Skrevet 22. februar 2008 Del Skrevet 22. februar 2008 Hadde det vært bra om de hadde lagd Lotr som en film? Eller PotC som en film? Eller The Matrix som en film? Lenke til kommentar
Awesome X Skrevet 22. februar 2008 Del Skrevet 22. februar 2008 Hadde det vært bra om de hadde lagd Lotr som en film? Hadde kanskje ikke vært en dum ide. Eller PotC som en film? Jepp Eller The Matrix som en film? Jepp Lenke til kommentar
Kontorstol Skrevet 22. februar 2008 Del Skrevet 22. februar 2008 Nei, nei og nei? Lenke til kommentar
Awesome X Skrevet 22. februar 2008 Del Skrevet 22. februar 2008 Det er bare ener i PotC og Matrix som er bra, resten kunne jeg godt vært foruten. Svært mye av historien i LOTR kunne godt ha vært kuttet ut. Lenke til kommentar
aloras Skrevet 23. februar 2008 Del Skrevet 23. februar 2008 Er jo mye historie i LOTR som må taes med, og det hadde blitt veldig sammenpresset og lite profesjonelt om man hadde presset sammen alle de 3 filmene til bare 1 film. Tror rett og slett det hadde blitt litt for mye på en gang. Og når det gjelder Potter filmene, så er jeg veldig uenig i at det er lite historie i hver film. Det er utrolig mye som skjer i bøkene (nå vet jeg ikke om trådstarter faktisk har lest bøkene), så det er mye som må tas med i hver film. Problemet til produsentene er vel å korte ned historien betraktelig til filmene. Så Potter serien på to filmer tror jeg hadde vært en dårlig idè.. Lenke til kommentar
Roug Skrevet 23. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 23. februar 2008 (endret) Det er for lite historie som er med i filmene, kunne godt ha vært mye mer, og ja har lest bøkene Endret 23. februar 2008 av Roug Lenke til kommentar
aloras Skrevet 23. februar 2008 Del Skrevet 23. februar 2008 Om det er for lite historie i filmene eller ikke er vel det forskjellige meninger om, men jeg er enig i at det kunne vært mye mer i forhold til bøkene.. Lenke til kommentar
Dimitrij Skrevet 23. februar 2008 Del Skrevet 23. februar 2008 Jeg hørte at Goblet of Fire egentlig skulle være to filmer, men at Cuaron fikk overtalt Mike Newell til å korte det ned til én. Jeg har bare lest den første boka så jeg har ingen formening om de skal dele den siste. Lenke til kommentar
Kontorstol Skrevet 23. februar 2008 Del Skrevet 23. februar 2008 Aha, jeg tror jeg missforsto førstepost Jeg trodde han mente at man skulle presse sammen alle de 7 filmene til 2 filmer Men du mente 2 filer per bok ikke sant? Lenke til kommentar
sch0n Skrevet 23. februar 2008 Del Skrevet 23. februar 2008 Synes samtlige filmer i Potter-serien er gode jeg, med treeren som soleklar favoritt, men merker også at innholdet som opprinnelig står oppført i bøkene får større og større mangler på lerretet, proporsjonelt med at bøkene faktisk blir større jo lenger ut i serien man kommer. Synes ikke dette er av stor betydning, for litteratur generelt rangerer jeg over den samsvarende filmatiseringen, tilnærmet alltid! Så dere vil ha til sammen 14 filmer fordi dere vil ha flere detaljer og "direkte avskrift" fra bok til manus? Interessant og latterlig! Lenke til kommentar
Roug Skrevet 24. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 24. februar 2008 synes de burde ha med flere ting fra bøkene ja, enten 2 filmer per bok, eller la filmene vare MYE lengre, den siste filmen order of the phoenix, var jo nesten 300 sider med historie kutta ut, og den kampen som varte vell over 100 sideri boka var kutta ned til 2 min der man så vidt fikk se noe som helst. Det er latterlig, ikke at jeg vil ha mere hitorie med i filmene. og ja jeg mente 2 filmer per bok ikke 2 filmer tilsammen Lenke til kommentar
Kontorstol Skrevet 24. februar 2008 Del Skrevet 24. februar 2008 Men hvis de skulle lagd 2 filmer per bok, la oss si at det tar 1 år å lage en film, så hadde det tatt 14 år å bli ferdig Lenke til kommentar
Sniken_123 Skrevet 24. februar 2008 Del Skrevet 24. februar 2008 Mener du at alle filmene skal gjøres til en film på ca 2 timer? eller at de skulle vert slått sammen til en lang film? Lenke til kommentar
Roug Skrevet 24. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 24. februar 2008 hvor gammle var de skuespillerne når de begynte med innspillinga? 8 - 9 ? de kunne ha filma alt i rask rekke følge, altså alle bøkene, da hadde det ikketatt 14 år å spilt de inn men så må de jo redigere å styre for å få det til å bli bra da kan de ta 1 film om gangen Lenke til kommentar
Eldritch Skrevet 24. februar 2008 Del Skrevet 24. februar 2008 Svært mye av historien i LOTR kunne godt ha vært kuttet ut. Med tanke på hvor mye som allerede er kuttet ut ifht. boken, så ville en enda mer nedstrippet filmversjon vært ren galskap. Lenke til kommentar
Sniken_123 Skrevet 24. februar 2008 Del Skrevet 24. februar 2008 Svært mye av historien i LOTR kunne godt ha vært kuttet ut. Med tanke på hvor mye som allerede er kuttet ut ifht. boken, så ville en enda mer nedstrippet filmversjon vært ren galskap. Kunne ikke vert mer enig. Når jeg så extended version så var det flere ting som ble oppklart, som ikke kom fram i den vanelig filmen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå