Gå til innhold

visual C++ hjelp !

Anbefalte innlegg

ja, jeg har da idag lastet ned visual C++ og hele den pakken der.

også begynte jeg på "cardgame" tutorialet

alt gikk glatt helt til jeg skulle begynne på setup delen...

som dere ser på bildet under , så mangler jeg " Other project types"...

noen som kan forklare meg hvordan jeg kan skaffe det jeg mangler? Takker på forhånd ;)

post-154178-1203702313_thumb.jpg

mhv Andreas

Endret av rallaballa
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kan ikke si jeg er sikker på hva du snakker om. har ikke prøvd det tutorialet. Men ser ikke noe bilde hos deg.

edit: og der kom bildet.

edit2: Finner ikke ut hva de instruksene der peker til jeg heller. Den tutorialen, er det noen filer som fulgte med den eller?

Endret av Cotul
Lenke til kommentar

C# er mitt favoritt språk... etter D :p

Det er stappfult av features, det er enkelt i bruk, det lager forholdsvis effektiv kode, det har støtte for pekere :D

Delegates, SKIKKELIG enum (ikke sånt klasse tøv som er i Java), operator overloading, interfaces... ja, nesten alt en kan ønske seg av et språk.

Liker D enda bedre, men Visual Studio finnes ikke til D :( og de andre IDE-ene er rett og slett ikke i nærheten av så bra som det Visual Studio er.

Lenke til kommentar

Hmm jeg googlet og leste litt om D på wikipedia, virker som et kraftig alternativ. Fremdeles litt ungt, men igjen veldig igjennomført. Det handler ikke om D, det handler bare om å gjøre programmering enklere. Det å finne opp hjulet på nytt går sjeldent bra, noe D ikke gjør. Bra det går an å rope ut på C-libs. :p

Liker D jeg, liker alt som er native <3 :wee:

Lenke til kommentar

Det er utrolig mye smart i språket, array kopiering er bygget inn som en del av syntaksen, metaprogrammering, 80-bit float (real), delegates, inline assembly, operator overloading (selvom operator overloading er litt bedre i C++), garbage collection+++

Og for å øke størrelsen på et array?

int[] arr = {1, 2, 3, 4};
arr.length += 1;
arr[length - 1] = 100;

Og en litt fancy sak:

int main()
{
 void SortArray(int[] arr) // Nested functions
 {
  // Sorterings funksjon
 }

int[] my_arr = {2, 12, 9, -4};

my_arr.SortArray; // <- Ganske fancy :D

return 0;
}

:love:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...