Exeter Skrevet 21. februar 2003 Del Skrevet 21. februar 2003 Jeg har hatt min WD 80GB 8mb cache, jeg kjøpte den 13.08.2002. PCn har stått mye på, 1 uke av ganger osv. Jeg har plenty av kjøling osv. Men her på onsdag kveld så begynnte jeg å høre klikke lyder fra disken. Det varte noen sekunder, så jeg tenkte oki, den dør snart. Så når jeg kom hjem igår så ble jeg møtt av en bluescreen (DOS) critical error og hele pakke. Etter noen restarter så fant BIOS disken. Jeg kom meg inn i XP etter 3 min loading tid..... Det går ann å jobbe på den (surfe osv) men alt er i noe redusert hastiget. Så det jeg egentlig lurer på er; Hva har skjedd, når vil den dø helt, skal ikke SE disken til WD vare lenge (3års garanti osv) ??? .exe Lenke til kommentar
BUGS_Y Skrevet 21. februar 2003 Del Skrevet 21. februar 2003 muligens litt bad sectors...gå til WD sine sider og last ned Data lifeguard tools å kjør det..garantien er 3 år på WD så ikke fortvil,,men husk back up :-) Lenke til kommentar
Exeter Skrevet 21. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 21. februar 2003 Backup....backup......skal sjekke fremmedord boken. Sendte en retur forespørsel til komplett. Får nok ny disk eller penger. .exe Lenke til kommentar
batko Skrevet 21. februar 2003 Del Skrevet 21. februar 2003 http://www.itavisen.no/art/1299530.html Kutter garanti på harddisker Fra tre til ett år Av Martin Sivertsen, tor 19. sep 2002 kl. 09:51 Maxtor, Seagate og Western Digital reduserer nå garantitiden på sine harddisk-produkter med opptil to år. For tiden er det tre års garantitid på de fleste harddisker i Norge, men det kan det snart bli slutt på. I disse dager setter de store produsentene Western Digital, Seagate og Maxtor nå ned garantitiden til ett år, og da er det trolig bare et spørsmål om tid før vi merker ringvirkningene av dette også i Norge. Uvisst i Europa - Vi ser at de har begynt å gjøre dette i USA, men hva som skjer i Europa er det litt vanskelig å svare på. Det er ikke sikkert EU-reglementet tillater at garantitiden reduseres til ett år, sier Jarle Bjorbekk i PSData til ITavisen.no. Å spå hva som vil bli resultatet her i EØS-landet Norge synes enda vanskeligere. Men uansett er det all grunn til å tro at en eller annen form for reduksjon i garantitiden fra disse produsentene vil finne sted også her. - Det kan se ut som dette vil få konsekvenser her også, enten garantitiden reduseres til ett eller to år. Man vil jo i Norge uansett ha to års reklamasjonsrett i henhold til kjøpsloven, sier Bjorbekk til ITavisen.no. Skremt av Fujitsu-Siemens? Og hva er så årsaken til denne dramatiske reduksjonen av garantitid? - Det er mulig produsentene ble litt skremte etter Fujitsu-Siemens-episoden, påpeker Bjorbekk, og sikter til en tilbakekallelse tidligere i år av et parti på over 300 000 harddisker på grunn av feil. Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 22. februar 2003 Del Skrevet 22. februar 2003 Jo men ikke se diskene til wd, de er det fremdeles 3år's garanti på. Lenke til kommentar
batko Skrevet 22. februar 2003 Del Skrevet 22. februar 2003 INFORMASJON OM NYE GARANTI TIDER PÅ WESTERN DIGITAL Fra 1. oktober 2002 har Western Digital innført nye garantibetingelser som er beskrevet i avsnittene under. Garanti status kan enkelt fremskaffes ved å bruke Western Digital sin web side, ved å føre inn diskens serienummer. Web side: http://support.wdc.com/warranty/selection....sp?custtype=DIR Spesifikt for forhandlere og sluttbrukere: Western Digital tilbyr forhandlere/sluttbrukere to års garanti på standard produkter. Med standard menes produkter med 2Mb cache (AB, BB og EB serien). Garanti forandringen berører ikke Western Digitals ”special edition” produkter med 8Mb cache (JB serien). Denne serien vil fortsatt ha 3 års garanti. Retail pakkede produkter (Eks firewire produkter), vil ha 2 års garanti. Slutt brukere kan kjøpe ett års tilleggsgaranti (totalt 3 år) på standard produkter direkte fra Western Digital for $9,95 via Western sin web side: http://support.wdc.com/warranty/newpolicy.asp Sluttbrukere må kreve garanti fra sin forhandler og samtidig fremlegge kjøpsbevis (kvittering). Alternativt , og kun i de 2 første årene, kan sluttbrukere få sin garanti direkte fra Western Digital sin Web side: http://support.wdc.com/warranty/selection....sp?custtype=END Forhandleren/butikken må teste de defekte diskene og registrere garanti-forespørselen direkte med Western Digital. WD vil så sende en erstatnings disk direkte til sluttbrukeren. WD vil hente defekt disk hos forhandleren/butikken. Sluttbrukere som har kjøpt ett års tilleggsgaranti kan ta dette direkte med Western Digital også i det 3. året. Spesifikt for System Integratorer (PC byggere) som har kjøpt på rabatterte priser: Fra 1. oktober har Western Digital innført 1 års garanti på sine standard produkter. Med standard menes produkter med 2Mb cache (AB, BB og EB serien). Garanti forandringen berører ikke Western Digitals ”special edition” produkter med 8Mb cache (JB serien). Denne serien vil fortsatt ha 3 års garanti. Retail pakkede produkter (Eks firewire produkter), vil ha 2 års garanti. Innen 3 måneder etter kjøpsdato fra distributør kan system integratorer kjøpe en ett års tilleggsgaranti fra EET A/S . Det beløper seg til $3 for 1 års, og $5 for 2 års tilleggsgaranti. System Integratorene må teste defekte disker, og registrere garanti forespørselen direkte med Western Digital og sende defekte disker til Western Digital sitt service senter. Dette service senteret vil da sende en erstatnings disk tilbake til System Integratoren. Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 22. februar 2003 Del Skrevet 22. februar 2003 Fra 1. oktober har Western Digital innført 1 års garanti på sine standard produkter. Med standard menes produkter med 2Mb cache (AB, BB og EB serien). Garanti forandringen berører ikke Western Digitals ”special edition” produkter med 8Mb cache (JB serien). Denne serien vil fortsatt ha 3 års garanti. Ja, hva mener du med dette, eg sa jo se til wd diskene har 3 år. Samme opplysnig finner du her på hardware.no? Lenke til kommentar
Yallis Skrevet 22. februar 2003 Del Skrevet 22. februar 2003 "garanti", fjas... skriv en krass mail der dere refferer til paragrafer i det norske lovverket (søk på lovdata.no). i norge har vi lover som skal hjelpe forbrukerne. en harddisk -skal- vare i mer enn ett år. og jeg har sendt endel rævkjørte devices i retur... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå