Gå til innhold

Grønt bilde ved avspilling av filmer osv.

Anbefalte innlegg

Hei.

Får bare et grønt bilde på skjermen når jeg prøver å spille av ting i media player og f.eks tv2 webtv. Har en LG 50" plasma som jeg ENDELIG har klart å koble opp, takket være clas ohlson sin kabel! Hehe, men nå er problemet at alt jeg spiller av bare er grønt. Får ikke bilde i det hele tatt. Kun på youtube som er sånn flashsak! :)

Noen som kan hjelpe meg? Har tilogmed installert den codec pakka, klite eller hva den nå heter.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har lignende problem på bærebaren min. Når jeg skal spille av filmer/filmsnutter fra internett (med windows media player) så får jeg bare grønt bilde, mens lyden er som den skal. Fikk bilde ved å skifte nettleser. Skiftet fra Internet Explorer til Firefox.

Du kan prøve å skifte nettleser til Opera, Firefox eller annet. Hvis du bruker Internet Explorer nå da..

Endret av IceSpirit
Lenke til kommentar

Å installere klite var nok ikke det smarteste å gjøre, men isåfall fikk du vel med Media Player Classic (mplayerc.exe) som du kan prøve.

En nærmere beskrivelse av problemet, hvilket filformater det gjelder og om bildet er helt grønt eller bare grønnaktig med bevelgser i bildet ville være velkomment. Om det er bevegelse i bildet er det et codec-problem.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Å installere klite var nok ikke det smarteste å gjøre, men isåfall fikk du vel med Media Player Classic (mplayerc.exe) som du kan prøve.

En nærmere beskrivelse av problemet, hvilket filformater det gjelder og om bildet er helt grønt eller bare grønnaktig med bevelgser i bildet ville være velkomment. Om det er bevegelse i bildet er det et codec-problem.

Bildet er HELT konstant grønt HELE tiden. Ser ikke noe bevegelse eller noe. Bare en helt javn grønnfarge uansett. Det skjer ikke når jeg spiller av ting på nettet. F.eks youtube osv som bruker flash som avspillingsenhet, men alle videofilmer og filtyper jeg spiller av i windows media player og vlc media player blir grønne. :(

Lenke til kommentar

Du sa ikke om du prøvde media player classic, men resultat er kanskje det samme. Om du ikke er interessert i å fortelle hvilke filformater og codecer det gjelder (last ned gspot eller se i mediaspillerens statistikk for fila som avspilles) så kan du avinstallere alt av codecer, deretter oppdatere windows media player og directx. Test directx ved å kjøre dxdiag fra Start -> Run. Om du deretter trenger en codec pack kan du se på Cole2k's standard pakke.

Endret av substeve
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...