melain Skrevet 22. februar 2008 Del Skrevet 22. februar 2008 (endret) Hallo alle sammen:) For ca.3 måneder siden har jeg regristrert meg som One Call kunde og bruker faktura.Men jeg får ikke sms tjenesten til å fungere.Jeg er nok litt dårlig til å finne ut av slikt,men jeg har sendt melding til dem og fikk til svar: at jeg skal bytte fra GPRS til GSM. Jeg har sjekket mld.sentralnummeret,så den er grei. Jeg håper at jeg får snarest svar,jeg er helt avhengig av sms og ønsker ikke å låne mld. lenger fra andre.Ps: Mobilen min er Sony E. W580i Hilsen meg Endret 22. februar 2008 av melain Lenke til kommentar
esoteric Skrevet 22. februar 2008 Del Skrevet 22. februar 2008 W50i ? Tror det mangler et tall her Prøv og slett meldings sentral nummeret, ta ut batteri, start telefonen på nytt. one call's meldings sentral: +4747919000 Lenke til kommentar
thevoice Skrevet 22. februar 2008 Del Skrevet 22. februar 2008 Hva er SMS-sentralnummeret da? Siden Onecall både har Network Norway og Netcom SIM-kort, bør du forsøke det motsatte av det du har registrert i telefonen din: Netcom: +4792001000 Network Norway: +4747919000 Hvis du ser på selve SIM-kortet ditt, står det NWN etter alle sifrene hvis du har Network Norway. Da skal du bruke det nederste nummeret. Se også denne guiden: http://www.onecall.no/index.php?content=se...;product=mobile Lenke til kommentar
melain Skrevet 22. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 22. februar 2008 W50i ? Tror det mangler et tall her Prøv og slett meldings sentral nummeret, ta ut batteri, start telefonen på nytt. one call's meldings sentral: +4747919000 Hei igjen! Jeg fikk beskjed at mld.sentralnr. er +4792001000.Har prøvd på det du sier, men jeg kan fortsatt ikke sende meldinger. Tror det henger sammen med GPRS og GSM. Hvordan bytter jeg til GSM? Takk for svar! :!: Lenke til kommentar
melain Skrevet 22. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 22. februar 2008 Hva er SMS-sentralnummeret da? Siden Onecall både har Network Norway og Netcom SIM-kort, bør du forsøke det motsatte av det du har registrert i telefonen din: Netcom: +4792001000 Network Norway: +4747919000 Hvis du ser på selve SIM-kortet ditt, står det NWN etter alle sifrene hvis du har Network Norway. Da skal du bruke det nederste nummeret. Se også denne guiden: http://www.onecall.no/index.php?content=se...;product=mobile Hei! Takk for svar. Men jeg får ikke sende meldinger alikevel,selv om jeg har prøvd begge mld. sentralene og tatt ut batteriet etter at jeg byttet. Men det fungerer ikke. Kanskje det fortsatt har noe å gjøre med GSM? Lenke til kommentar
esoteric Skrevet 22. februar 2008 Del Skrevet 22. februar 2008 Gå inn på 'Innstillinger' bla deg bort til 'Kommunikasjon' -> Datakommunikasjon -> Foretrukket tjeneste. Sett innstillingen til Kun LS (GSM) Lenke til kommentar
melain Skrevet 23. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 23. februar 2008 Gå inn på 'Innstillinger' bla deg bort til 'Kommunikasjon' -> Datakommunikasjon -> Foretrukket tjeneste. Sett innstillingen til Kun LS (GSM) har prøvd det. og har byttet mellom de to mld.sentralnr. Skjønner ikke hvorfor det fortsatt ikke fungerer. Lenke til kommentar
JaneATaber Skrevet 23. februar 2008 Del Skrevet 23. februar 2008 Jeg slenger meg på denne ... har også lignende problemer... Lenke til kommentar
Flodec Skrevet 23. februar 2008 Del Skrevet 23. februar 2008 Gå på datakommunikasjon -> Sms-tilgang. Sett denne innstillingen til GSM (LS) hvis den ikke allerede gjør det. Lenke til kommentar
Quattro7 Skrevet 26. februar 2008 Del Skrevet 26. februar 2008 Jeg slenger meg på denne ... har også lignende problemer... Samme her. Lenke til kommentar
Quattro7 Skrevet 27. februar 2008 Del Skrevet 27. februar 2008 Hei, Jeg kontaktet One Call i dag og fikk følgende beskjed: Uansett mobilnett, vår meldingssentral er +47 47919000. Dette var allerede min meldingssentral, og jeg sa at det ikke ville hjelpe. Hun spurte om jeg hadde riktige instillinger på WAP/INTERNETT, og sa at det kunne ha noe å si. Hun sendte meg deretter disse instillingene, og dermed kan jeg nå sende SMS og gå på internett Lenke til kommentar
torbjornen Skrevet 27. februar 2008 Del Skrevet 27. februar 2008 (endret) Då må det vel vere det som er nemnt i #6 og #9 (foretrukket tjeneste og sms-tilgang) som var problemet? Elles kan ikkje eg skjøne kva wap og internettinnstillingar skulle ha med sms å gjere. Endret 27. februar 2008 av torbjornen Lenke til kommentar
Quattro7 Skrevet 27. februar 2008 Del Skrevet 27. februar 2008 Jeg stilte hverken på foretrukket tjeneste eller sms-tilgang. Jeg finner ikke foretrukket tjeneste, men SMS-tilgang er linjesvitsjet. Lenke til kommentar
JaneATaber Skrevet 25. mars 2008 Del Skrevet 25. mars 2008 (endret) Jeg har nå prøvd alt som er nevnt i denne tråden... men har fortsatt problemer med å sende sms . Er det noen som har andre forslag? har forøvrig en SE W700i... Endret 25. mars 2008 av JaneATaber Lenke til kommentar
johmolan Skrevet 31. mars 2008 Del Skrevet 31. mars 2008 Jeg og har forsøkt alt i denne trden, jeg har en w880i men ingenting hjelper. Jeg får ikke sendt sms bare mottatt. Men var en tur i Hovedstaden da fungerte det glimrende. I mitt display står det Onecall-U1 Lenke til kommentar
Quattro7 Skrevet 31. mars 2008 Del Skrevet 31. mars 2008 Vet ikke om det fungerer, men prøv; Tast 1 foran PIN-koden. Er PIN-koden din 5432, skriv 15432. Lenke til kommentar
torbjornen Skrevet 31. mars 2008 Del Skrevet 31. mars 2008 Det er vel dersom ein skal bruke abonnementet i utlandet. I Norge får ein berre "kun nødnummer" eller noko slikt. Lenke til kommentar
JaneATaber Skrevet 10. april 2008 Del Skrevet 10. april 2008 meldte også dette til kunderservice for 1 1/2 uke siden--> det fungerer fortsatt ikke og har heller ikke hørt noe fra dem Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå