Gå til innhold

One Call,GSM og W50i


Anbefalte innlegg

Hallo alle sammen:)

 

For ca.3 måneder siden har jeg regristrert meg som One Call kunde og bruker faktura.Men jeg får ikke sms tjenesten til å fungere.Jeg er nok litt dårlig til å finne ut av slikt,men jeg har sendt melding til dem og fikk til svar: at jeg skal bytte fra GPRS til GSM. Jeg har sjekket mld.sentralnummeret,så den er grei. Jeg håper at jeg får snarest svar,jeg er helt avhengig av sms og ønsker ikke å låne mld. lenger fra andre.Ps: Mobilen min er Sony E. W580i

 

Hilsen meg :):p

Endret av melain
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hva er SMS-sentralnummeret da?

 

Siden Onecall både har Network Norway og Netcom SIM-kort, bør du forsøke det motsatte av det du har registrert i telefonen din:

 

Netcom: +4792001000

Network Norway: +4747919000

 

Hvis du ser på selve SIM-kortet ditt, står det NWN etter alle sifrene hvis du har Network Norway. Da skal du bruke det nederste nummeret.

 

Se også denne guiden:

http://www.onecall.no/index.php?content=se...;product=mobile

Lenke til kommentar
W50i ? Tror det mangler et tall her :)

 

Prøv og slett meldings sentral nummeret, ta ut batteri, start telefonen på nytt.

 

one call's meldings sentral: +4747919000

Hei igjen! Jeg fikk beskjed at mld.sentralnr. er +4792001000.Har prøvd på det du sier, men jeg kan fortsatt ikke sende meldinger. Tror det henger sammen med GPRS og GSM. Hvordan bytter jeg til GSM?

 

Takk for svar! :!:

Lenke til kommentar
Hva er SMS-sentralnummeret da?

 

Siden Onecall både har Network Norway og Netcom SIM-kort, bør du forsøke det motsatte av det du har registrert i telefonen din:

 

Netcom: +4792001000

Network Norway: +4747919000

 

Hvis du ser på selve SIM-kortet ditt, står det NWN etter alle sifrene hvis du har Network Norway. Da skal du bruke det nederste nummeret.

 

Se også denne guiden:

http://www.onecall.no/index.php?content=se...;product=mobile

 

 

 

Hei! Takk for svar. Men jeg får ikke sende meldinger alikevel,selv om jeg har prøvd begge mld. sentralene og tatt ut batteriet etter at jeg byttet. Men det fungerer ikke. Kanskje det fortsatt har noe å gjøre med GSM?

Lenke til kommentar

Hei,

 

Jeg kontaktet One Call i dag og fikk følgende beskjed:

Uansett mobilnett, vår meldingssentral er +47 47919000.

 

Dette var allerede min meldingssentral, og jeg sa at det ikke ville hjelpe. Hun spurte om jeg hadde riktige instillinger på WAP/INTERNETT, og sa at det kunne ha noe å si.

 

Hun sendte meg deretter disse instillingene, og dermed kan jeg nå sende SMS og gå på internett :)

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...