Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Toyota supra på prøveskilt

marius-82

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det spiller ingen rolle om det er en supra eller hvilken som helst annen sierra.. Skriv ned chassinummer og dra på biltilsynet og kjøp deg dagsprøvekjennemerker for 225kr døgnet. Klistre på bilen og kjør (etter bestemmelsene for dagsprøvekjennemerker)

Lenke til kommentar

Det spiller ingen rolle åssen bil det er, om det er en Ford Fiesta eller en Toyota Supra. Det koster det samme og reglene er de samme. De spør deg på biltilsynet hva du skal (om du skal prøvekjøre eller flytte kjøretøy). De spør også hvor du skal kjøre. Du har ikke lov å ha med pasasjerer så fremt det ikke er nødvendig for prøvekjøringen.

Endret av mads182
Lenke til kommentar
Noen som har noe bedre svar å komme med.

Noen som har en supra som de kjører på prøveskilt?

Hvordan blir det når du ikke har skilt, blir bilen brukt eller står den der bare til pynt?

lol hva tror du a? kommer vel an på hvor mye du gidder å kjøre uten skilter, evt. bruke fake.

kompis av meg har en mark4 uten skilter, denne blir omtrent aldri brukt..

Lenke til kommentar
Min bror betalte 250kr for et døgn prøvedrit! Og det er en Honda Prelude!

Da betaler han jo 25 kr for mye da.

Har tenkt å kjøp en fra japan, evt finne en her i norge. Ha bilen ett år og skilte den.

Har sett flere som har klart å få skilter på de nå. Så da må jeg bare gjøre ett forsøk.

Lenke til kommentar
Er en i Elverum som er ganske aktiv i gatebilmiljøet som har 2 registrerte i hvertfall. Den siste kjøpte han til kona i julegave 2006 :ermm:

Han er vel fra Gjøvik, hvis jeg ikke tar feil. :) Hvis vi snakker om samme mann, riktignok. Han jeg snakker om har, etter min mening, en av Norges feteste Supraer. (En blå, bygget om til singelturbo og med nok gamp). Dama hans har vel en rød NA, tror jeg.

On-Topic: Nå er jeg ikke helt sikker på hvordan ståa på registrering av JDM-biler er for øyeblikket, men jeg kan garantere deg at det ikke er lett uansett.

De fleste som bruker uregistrerte japser (og andre biler med syk engangsavgift) har tilgang på metallskilter, og bruker dette istedet. Det er billigere i lengden, og du har kasko. Litt småkjedelig å vrake den "nye" bilen når du kjører på klistreskilt.

Lenke til kommentar

I teorien er det ikke noe problem å få prøveskilter, men om man leier på samma bilen flerfoldige ganger KAN man få problemer.

Husk at man kun har ansvarsforsikring, og at du bør tegne kasko utenom dersom bilen er verdt litt.

Snakker vi om den blå Supraen med ArtSolution-dekor (det firmaet ligger på Gjøvik), så mente jeg han bodde utenfor Lillehammer? :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...