dan83 Skrevet 22. februar 2008 Del Skrevet 22. februar 2008 hei som jeg har nevnt tidligere, så er jeg ganske ny når det gjelder å ta bilder osv, så jeg lurer på hva man kan gjøre med bildene i photoshop? Kan man feks gjøre dem skarpere og fjerne støy? Kan man laste ned photoshop gratis på nette? Lenke til kommentar
Torbjørn T. Skrevet 22. februar 2008 Del Skrevet 22. februar 2008 (endret) Du kan gjere bortimot alt det ferdigheitane tillater. Det er fleire verktøy for skjerping av bilete, t.d. unsharp mask og ein støyfjerningsfunksjon (lurer på om andre program/plugins, som NoiseNinja kan gjere ein betre jobb, men skal ikkje seie det sikkert). Du kan laste ned Photoshop gratis, men då kan du ikkje bruke det lengre enn 30 dagar, ettersom det er ein trialversjon. Den finn du her: http://www.adobe.com/downloads/?ogn=EN_US-..._trialdownloads Redigert: Du kan kome langt med Photoshop Elements som koster tidelen av storebroren, eller gratisprogramma Gimp og Paint.NET. Endret 22. februar 2008 av Torbjørn T. Lenke til kommentar
kjeklulf Skrevet 22. februar 2008 Del Skrevet 22. februar 2008 hei som jeg har nevnt tidligere, så er jeg ganske ny når det gjelder å ta bilder osv, så jeg lurer på hva man kan gjøre med bildene i photoshop? Kan man feks gjøre dem skarpere og fjerne støy? Kan man laste ned photoshop gratis på nette? Photoshop koster mange tusen kroner og er helt uhensiktsmessig til den bruken. Det finnes en lang rekke gratis og rimelige bildebehandlingsprogrammer som gjør det du er ute etter. Gimp, Paint.NET og Photoshop Elements er nevnt. Du kan også se på Picasa og Windows Live Fotogalleri for noen grunnleggende og enkle programmer. Lenke til kommentar
christofferv Skrevet 25. februar 2008 Del Skrevet 25. februar 2008 Spørsmålet er vel snarere: "Hva kan man IKKE gjøre i photoshop!?" Om du er nybegynner, og aldri har brukt photoshop og/eller hørt om funksjonene bør du vel prøve deg på litt enklere programmer som ikke koster deg skjorta. Det er jo allerede nevnt en god del programmer som er gratis nedlastbare som du kan prøve deg på. Når du begynner å få til disse programmene, kan du vurdere å gå på dyrere/bedre programmer, og om du får stor interesse av dette så kan du eventuellt vurdere å kjøpe deg Photoshop, men annbefaler deg å begynne med de litt lettere programmene! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå