aspic Skrevet 22. februar 2008 Del Skrevet 22. februar 2008 Hei! I løpet av vinterferien må eg skrive eit norsk essay (har sånn 2 dager igjen), og eg slit skikkelig med dette. Poenget er at eg manglar inspirasjon/idear. Oppgåvene er som følgjer: 1. Skriv eit essay om kommunikasjon 2. Skriv eit essay om avgjerande val 3. Skriv eit essay om venskap For det første har eg vanskelig for å bestemme meg for oppgåve, for det andre har eg ingen idear om kva eg vil skrive. Nokon som kan kome med forslag/setting osv? Eg treng berre det vetle "kick-off"et. Takk. Lenke til kommentar
Pilot_ Skrevet 22. februar 2008 Del Skrevet 22. februar 2008 Les rundt på nettet i andre stiler som omhandler det samme, og hent inspirasjon derfra. Lenke til kommentar
aspic Skrevet 23. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 23. februar 2008 Jeg er redd. Akkurat nå aner jeg ikke hvor jeg selv er om et halvt år. Dette er en skummel tanke. Jeg føler meg som et lite skip i en enorm storm. Hvor vil strømmene føre meg? Hvor har havgudene tenkt at skipet mitt skal forlise? Jeg aner ikke. Heldigvis har jeg en liten form for kontroll. Jeg kan velge om skipet skal gå nord, sør, vest eller øst, men ut ifra dette vet jeg lite. Heldigvis er jeg ikke alene. Det finnes tusenvis av andre små båter som er på samme sjø. Likevel føler jeg meg alene. Jeg aner ikke hvor de skal, jeg ser dem bare som små silhuetter som dupper opp og ned i de svære bølgekasta. Likevel er det noe beroligende med tanken på at det er andre der ute som må ta tilsvarende valg. Kanskje ser jeg noen av de igjen, men mest sannsynlig ikke. Ser dette ut som ein grei start? Evt. ting eg kan byggje vidare på? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå