HelgeVarne Skrevet 22. februar 2008 Del Skrevet 22. februar 2008 Jeg bruker vista 64-bit, og har 4GB RAM, men maskinen hevder det bare er 3,2 (viste 4 før) Hvordan kan jeg få de 800MB tilbake? Har også lagt merke til at alle prosesser bruker mye mer minne enn de burde eks. firefox oppe i 80MB når jeg bare surfer. HJELP! Lenke til kommentar
Jovi60 Skrevet 22. februar 2008 Del Skrevet 22. februar 2008 Er nok bare en innstilling i BIOS som må forandres på.... Lenke til kommentar
Trøtt Skrevet 22. februar 2008 Del Skrevet 22. februar 2008 Så uheldig du er da, jeg mangler bare 1 MB jeg da den viser 4095 Lenke til kommentar
Loke_h Skrevet 22. februar 2008 Del Skrevet 22. februar 2008 Memory Remapping Feature - Enable. Eller tilsvarende. Under Advanced->Chipset F.eks. Kommer vel litt an på ditt hk/BIOS. Lenke til kommentar
Ursa Skrevet 22. februar 2008 Del Skrevet 22. februar 2008 Gå på www.tomshardware.com De har nettopp lagt ut en sak om bruk av 8 GB minne forøvrig tror jeg han som svarte før meg sa det samme som de sa i den artikkelen. Man må aktivere en funksjon i BIOS. Lykke til Lenke til kommentar
HelgeVarne Skrevet 23. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 23. februar 2008 Memory Remapping Feature - Enable.Eller tilsvarende. Under Advanced->Chipset F.eks. Kommer vel litt an på ditt hk/BIOS. Under Chipset finner jeg bare: Memory Timing Settings,Spread Spectrum Control,SLI Broadcast Aperture, og LDT Frequency. Fant ikke noe som lignet Memory Remapping Feature noen sted i BIOS. Lenke til kommentar
Loke_h Skrevet 23. februar 2008 Del Skrevet 23. februar 2008 På mitt ligger det under North Bridge. Fortell oss hvilket hovedkort du har, så er det sikkert noen som vet eksakt hva du skal gjøre. Lenke til kommentar
HelgeVarne Skrevet 24. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 24. februar 2008 På mitt ligger det under North Bridge.Fortell oss hvilket hovedkort du har, så er det sikkert noen som vet eksakt hva du skal gjøre. ASUS P5N-E SLI Lenke til kommentar
HelgeVarne Skrevet 26. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 26. februar 2008 Får også en WoW error av og til, som er minnerelatert. Og bluescreens. Neste gang en av dem forekommer skal jeg edite og skrive hva det står eksakt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå