Gå til innhold

hjelp til oppdatering av bios

toazty

Anbefalte innlegg

sitter å kikker på bios oppdateringer..

og det finnes kanskje 15 forskjellige å velge mellom, skal jeg ta den som er lagt ut netopp? eller må jeg installere alle de andre også?

www.asus.com

på Description så står det jo litt forkjellig på alle, fix this . fix that .. osv..

Endret av toazty
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

har du asus update installert på maskina di? tipper den følger med på cd-en med drivere til hovedkortet. ligger isåfall under utilities på cd-en

asus update gjør dette automatisk. start opp og velg next når installere fra internett e valgt. velg så søk automatisk etter beste server å laste ned fra (auto select) og velg next og så ser du at den laster ned og fullfører automatisk. best å gjøre dette så seint som mulig om kvelden/natta pga stor pågang

Lenke til kommentar

Ta siste Bios, den inneholder alle tidligere fikser pluss litt til. ASUS har vanskelig nett, ting tar tid og laste ned... hovedkortet ditt har vel "EZ Flash" brukte det på mitt M3A32-MVP DLX, Bios var for stor til floppy med program for og kjøre alt i DOS. "EZ Flash" kan bruke floppy, "minnepenn" og CD (tror eg). Om du bruker ASUS-Update til og hente Bios ikke ta oppgradering, bare last ned, flytt så over til passende media og flash Bios derfra.

Bios flash fra Window$ har ført til noen ulykker fra tid til annen.

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

hei. jeg hopper også inn i tråden om det er greit :)

jeg skal også flashe bios på nytt, men er rimelig forvirra ang. dette..

vet ikke hvordan jeg skal gjøre det. jeg googla litt men ble ikke helt klok på det.

MB: Gigabyte GA-MA78GM-S2H, AMD 780G+SB700

har lastet ned siste bios-oppdatering, som er F4. og det er egentli der jeg står fast.

tenkte jeg skulle bruke en USB disk til å ggjøre det med. men jeg trenger noen filer på den om jeg har skjønt det rett? eller?

Lenke til kommentar

Slenger meg på her jeg og :p

Har nettopp satt inn min flunkende nye QX9650 i mitt Abit IP35 Pro, med håp om at det ville funke uten BIOS update. Det gjorde det, til en viss grad. Det som skjer er at BIOS tror at CPUen ligger på 127 grader idle (core temp sier mellom 35 og 40 grader), så viften suser og går for fullt. Men problemet er at BIOS bare greier å kjøre CPUen på multiplier 6, selv om jeg setter den opp til 10.

Så, løsningen på problemet: en BIOS oppdatering. Men hvordan gjør jeg det? Jeg og en kompis satt her i sted og fiklet litt med det, prøvde å brenne BIOSen som ISO-fil og boote opp fra USB-pinne, alt uten hell. Vi fant ut etter litt googling og lesing på diverse forum, at det beste og vanligste var å fyre opp med diskett floppy. Uheldigvis har ikke jeg det.

Noen som vet hvordan man bruker Abit sin flash utility, eller kan gi en forklaring på hvordan man oppdaterer fra USB?

Takker for svar :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...