Douglas Quaid Skrevet 22. februar 2008 Rapporter Del Skrevet 22. februar 2008 I går då eg var inne i fjøsen og skuffa møk bak kyrne, skjedde det noke forferdeleg. Ei kvige dreit på meg! Det var sånn sprutdrit som skvetta utover heile kjeldressen min inklusive meg sjølv. Då eg var ferdig med fjøsstellet tok eg av meg kjeldressen og la den i ei bøtte med vatn, og der kjem den til å ligge nokre dagar sidan foreldra mine er vekkreiste. Kan den rotne dersom den ligg for lenge? Eg har i alle fall ikkje tenkt å vaske den, då eg ikkje er opplært til slikt. Lenke til kommentar
aspic Skrevet 22. februar 2008 Rapporter Del Skrevet 22. februar 2008 Du burde heller vaske den skikkeleg. Når du berre legg han i vatn som no vil framleis ein del av møkka henge fast, inklusive lukta. Den vil nok ikkje "råtne" med det første, men om den ligg fuktig lenge vil det etterkvart gå sopp i kleda, noko som er lite ynskjeleg. Skrubb heller med varmt vatn (med såpe i), for å få vekk mesteparten. Så heng du han til tørk over ein ovn i mjølkehuset. Lenke til kommentar
nebrewfoz Skrevet 22. februar 2008 Rapporter Del Skrevet 22. februar 2008 "Mote og velvære" ???? :!: Har begrepet "vaskemaskin" noen betydning for deg, Kalvegodt? Lenke til kommentar
Douglas Quaid Skrevet 22. februar 2008 Forfatter Rapporter Del Skrevet 22. februar 2008 "Mote og velvære" ???? :!: Har begrepet "vaskemaskin" noen betydning for deg, Kalvegodt? Eg har ALDRI vaska kle før. Det er heilt nytt for meg. Eg fann diverre ikkje nokon betre kategori Lenke til kommentar
aspic Skrevet 22. februar 2008 Rapporter Del Skrevet 22. februar 2008 Ring mor di og spør korleis du set på maskina. Det er ikkje verre enn at du legg dressen oppi, legg oppi pulver og stiller inn varme/osv. Som sagt, ring mor di, evt. annan kompetent person og dei kan guida deg gjennom heile prosessen. Lite ordtak på slutten her: Betre med godlukt i fjøsen enn fjøslukt på godene. Lenke til kommentar
nebrewfoz Skrevet 22. februar 2008 Rapporter Del Skrevet 22. februar 2008 Da er det på tide å finne fram bruksanvisningen til maskinen. Og finner du den ikke i huset, så er det vel en sjanse for at du kan finne den på internett. Lenke til kommentar
Douglas Quaid Skrevet 22. februar 2008 Forfatter Rapporter Del Skrevet 22. februar 2008 Eg skal leite etter bruksanvisninga. Eg vil ikkje seie noko til foreldra mine sidan dei er sure nok som det er. Lenke til kommentar
alright Skrevet 26. mars 2008 Rapporter Del Skrevet 26. mars 2008 Forer dere dyra med noe spesielt? Skikkelig sprutdrit hørtes ikke normalt ut Lenke til kommentar
Douglas Quaid Skrevet 26. mars 2008 Forfatter Rapporter Del Skrevet 26. mars 2008 Forer dere dyra med noe spesielt? Skikkelig sprutdrit hørtes ikke normalt ut Vanleg silofôr og litt kraftfôr. Dei kan vel få sprutdrit på same måte som vi menneske reknar eg med... Lenke til kommentar
aspic Skrevet 26. mars 2008 Rapporter Del Skrevet 26. mars 2008 Haha. Eg hugsar i fjøset til onkelen min ein gong. Der var det drit langt oppover veggen bak eine båsen. Historia bak driten der var at ei ku med delvis "diarè" skulle drite, og samstundes nøys kua! Splætt utover veggen bak. Lenke til kommentar
alright Skrevet 26. mars 2008 Rapporter Del Skrevet 26. mars 2008 Sikkert kos å vaske vekk det igjen. Har ikke hatt kyr her siden jeg var bitteliten, så jeg husker ikke akkurat noe sprutdrithistorier. Kan prøve å høre med far min. Det går i sau her atm. Lenke til kommentar
Vertical^ Skrevet 26. mars 2008 Rapporter Del Skrevet 26. mars 2008 Har dere en hageslange ute? Viss dere har, så skru på den, og spyl på kjeledressen overalt der det er møkk. Alt blir ikke borte (ikke lukta i alle fall) men det er bedre enn ingenting Lenke til kommentar
Douglas Quaid Skrevet 26. mars 2008 Forfatter Rapporter Del Skrevet 26. mars 2008 Har dere en hageslange ute? Viss dere har, så skru på den, og spyl på kjeledressen overalt der det er møkk. Alt blir ikke borte (ikke lukta i alle fall) men det er bedre enn ingenting Det er riktignok over ein månad sidan denne grufulle hendinga Men eg kan no fortelje at dagen etter dette skjedde var eg inne att og skuffa møk. Og trur de ikkje at akkurat den same kviga prøvde å drite på meg igjen? Eg klarte heldigvis å hoppe vekk! Trur nok ho av ein eller annan grunn har lagt meg for hat Lenke til kommentar
medlem-130744 Skrevet 26. mars 2008 Rapporter Del Skrevet 26. mars 2008 Må bare si at det er digg og få en hardbarket tråd her på den feminine mote og vellvære delen Lenke til kommentar
Sovesofa Skrevet 28. mars 2008 Rapporter Del Skrevet 28. mars 2008 er vel kanskje ikke noe genisterk og putte en kjeledress fylt med dritt rett i vaskemaskinen? kan ikke dette dette dettte røret som var vannet til å gå ut? hadde spylt den rein før ihvertfall, men er ikke sikker, har aldri havna i den posisjonen før, og håper jeg aldri gjør det heller hehe.. Forer dere dyra med noe spesielt? Skikkelig sprutdrit hørtes ikke normalt ut sikkert med kalvegodt Lenke til kommentar
ShaNickolas Skrevet 28. mars 2008 Rapporter Del Skrevet 28. mars 2008 Hvertfall ikke la den ligge i over 1 uke i vann!! Skal love deg , etter den første uken kommer det til og stinke råttent av hele kjeldressen. Glemte av en jakke som lå i vann i 2 uker. Stinket skikkelig råttent. Vasket den 5 ganger i vaskemaskin , men det hjalp lite. Du vet den lukten gamle tånegler gir fra seg etter klipping , akkurat slik vil kjeldressen lukte Tuller ikke engang Men er det egentlig noe krise? Koster ikke skjorten for en ny ? Om det ikke er noe dyrt merke da Lenke til kommentar
Rescue me Skrevet 30. mars 2008 Rapporter Del Skrevet 30. mars 2008 Men er det egentlig noe krise? Koster ikke skjorten for en ny ? Om det ikke er noe dyrt merke da Vil nok påstå at en kjeledress er dyrere enn en skjorte (spørs jo hvilket merke da). Lenke til kommentar
ShaNickolas Skrevet 30. mars 2008 Rapporter Del Skrevet 30. mars 2008 Spørs det ja , ikke at jeg bryr meg Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå