Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Skal kjøpe ny bil .. trenger noen tips å erfaringer

Anbefalte innlegg

Hei, vet ikke om dette er rett sted å poste men, ban meg hvis jeg tar feil :)

Jeg må kjøpe ny bil nå, min audi 80 er på sin siste salve, og jeg gidder ikke skru mye mer.

Kapital: ca min 90.000 - max 160.000kr

Dilemma er at jeg vil ha bra kjørekomfort ( sitter i oslo-rushen hver dag nesten ), greit bensinforbruk. Gamp er ikke så viktig, men det kommer vel med som bonus evt.

Så, skal jeg kjøpe splitter ny Peugot til 160.000kr, hvor det kanskje ikke er så bra komfort, eller skal jeg bruke 100.000kr på en 100.000km Audi / BMW ( favoritt merkene )

Bilen kan være 3/5 dører, ikke no krav til størrelse.

Greia er vel at hvis jeg kjøper en ny bil, å går lei av den etter 5 år, så mister jeg fort mye penger på å prøve å selge den igjen ...

Alle tips er hjertlig velkommne.

Endret av neidustoreinternett
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis du kjøper deg en ny bil slipper du ivertfall å skru, hvis noe skulle skje så har man garanti. Etter fem år når du har blitt lei av bilen kan du bytte den inn hos en bilforhandler og få en nyere, med et lite mellomlegg fra deg. Men peugot er jo kjedelige biler så en brukt bmw eller audi ville nok jeg gått for ;)

Lenke til kommentar
Hvis du kjøper deg en ny bil slipper du ivertfall å skru, hvis noe skulle skje så har man garanti. Etter fem år når du har blitt lei av bilen kan du bytte den inn hos en bilforhandler og få en nyere, med et lite mellomlegg fra deg. Men peugot er jo kjedelige biler så en brukt bmw eller audi ville nok jeg gått for ;)

enig, sku hatt rå til helt ny bmw/audi.

Greit, så hva med brukt BMW / Audi, bmw`ns rykte er ikke no bra nå ( driter egentlig i det men .. skal være stil å ) mens Audin har så mange A3`r på veia nå syntes jeg

Får tenke i helga, skru på bilen imens hehe

Lenke til kommentar

jeg ville nå sagt at bmw generelt sett har hatt bedre kvalitet enn audi/vw de siste årene.

kjørekomfortmessig tror jeg disse bilene er nokså like, forskjellen må jo være at bmw er bedre kjøredynamisk sett, og kombinasjonen kjøreegenskaper/kjørekomfort.

er vel hipp som happ hva du velger, men personlig ville jeg ha valgt bmw foran audi.

rushtrafikk favoriserer vel automatgir..., og kanskje en turbodiesel.

du taper bare på å kjøpe nytt, prismessig. bedre å kjøpe en bil på noen år, med god kvalitet. taper seg mindre i pris, alt etter hvilket merke du kjøper. men en ny peugeot ville jeg ikke kjøpt.

Lenke til kommentar
jeg ville nå sagt at bmw generelt sett har hatt bedre kvalitet enn audi/vw de siste årene.

kjørekomfortmessig tror jeg disse bilene er nokså like, forskjellen må jo være at bmw er bedre kjøredynamisk sett, og kombinasjonen kjøreegenskaper/kjørekomfort.

er vel hipp som happ hva du velger, men personlig ville jeg ha valgt bmw foran audi.

rushtrafikk favoriserer vel automatgir..., og kanskje en turbodiesel.

du taper bare på å kjøpe nytt, prismessig. bedre å kjøpe en bil på noen år, med god kvalitet. taper seg mindre i pris, alt etter hvilket merke du kjøper. men en ny peugeot ville jeg ikke kjøpt.

Yes, gidder ikke no audi a3 heller, for mange av dem.

Skal prøvekjøre en BMW 3 serie 105hk snart, satt på litt med den igår.

Takk for inputningen deres ( ! )

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...