Gå til innhold

Gode CD-R plater....


Chimpy

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Der jeg lette var blant de aller fleste webshoppene som gamer har linker til. Så begynte jeg å lete ï forumet og fant ut at folk sa det gikk an å få cder på komplett. Så problemet er nok løst ja.

Trodde at komplett bare leverte datamaskiner jeg... men der tok jeg feil

Lenke til kommentar
Hvis jeg hadde vært deg ville jeg kjøpt noen rimeligere plater. Joda, Verbatim er kvalitet, men hva skal du med kvalitet? Hvor lenge har en egentlig en brent cd? Står i hylla og støver mine ihvertfall...

 

Verbatim koster bare en femmer stykket da, hvis man ikke vil lagra dataen så ikke brenn det ut, jeg fatter ikke helt logikken din på dette feltet. Billig-cder er tilsynelatende like bra som dyre, men plutselig skal du bruke de, og selv om de bare er et år gamle og stått lagret under perfekte forhold så funker de ikke. Dette skjer ganske ofte, men det skjer ikke med ordentlige plater.

 

AtW

Lenke til kommentar
Var innom Rimi idag, og fant noen cd'er til 29kr for 10 stk!! Alle er nå brukt opp, ingen feilbrenninger, til tross for at min gamle Yamaha brenner ikke alltid er helt pålitelig  :roll: De het forresten Discovery, noen som har hørt om de før?

 

Problemet med billigplater er sjelden feibrenninger, det er det at de som regel går fullstendig i "oppløsning" (les mister data), etter relativt kort tid (ett år). Da synes jeg det er verd det å heller betale 50kr for en 10-pack å få noe som varer.

 

AtW

Lenke til kommentar

Jeg pleide å kjøpe verbatim og Mmore før. Disse hadde et tykt lag oppå CD-en.

 

Nå har plutselig både Mmore og verbatim sluttet med det, og har heller en speilblank overflate, slik som alle søppel-cd'er har. Hvorfor det?

 

Med et tykt lag oppå er det bedre å skrive på CD-en, og jeg har en følelse av at det er kvalitet, som holder. Nå er verbatim og Mmore i mine øyne plutselig på linje med noname CD-er i 100 cd stabler.

Lenke til kommentar
Jeg pleide å kjøpe verbatim og Mmore før. Disse hadde et tykt lag oppå CD-en.

 

Nå har plutselig både Mmore og verbatim sluttet med det, og har heller en speilblank overflate, slik som alle søppel-cd'er har. Hvorfor det?

 

Med et tykt lag oppå er det bedre å skrive på CD-en, og jeg har en følelse av at det er kvalitet, som holder. Nå er verbatim og Mmore i mine øyne plutselig på linje med noname CD-er i 100 cd stabler.

 

Kjøp verbatim med "fast dry printable surface", de er best, helt hvite over hele overflaten, er ikke en verbatimlogo på skivedelen engang (de er på den innerste plasten), det er slik det skal være. Kjempedeilige å skrive på.

 

AtW

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...