MoonJazz Skrevet 22. februar 2008 Del Skrevet 22. februar 2008 Hei, jeg tenkte jeg skulle prøve noe festlig, jeg skal se en film som strater på A, en film som starter på B osv helt til Z(ikke Zodiac ) Dette er noe AvidGamer sa at leken kunne foregå på. Som feks. Adaptation isteden for å gå rett over til B så heller gå alfabetisk (som du lærer på skolen) EKS Aaa Aab Aac Er helt vanlig måte å ordne lister/navn alfabetisk på. Du beveger deg nedover titlen til neste bokstav. Vet ikke om jeg forklarte sikkelig. Skal prøve å gi noen film eksempler: Adaptation Add a Gag osv. Skjønner dere? Sikkert Filmene kjøper jeg eller leier jeg på VideoNova Håper denne går greit. Lenke til kommentar
MoonJazz Skrevet 22. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 22. februar 2008 Ser ikke ut til at dette var en svært god ide... Lenke til kommentar
Awesome X Skrevet 22. februar 2008 Del Skrevet 22. februar 2008 Ser ikke ut til at dette var en svært god ide... Hvorfor ikke bare ta å lage en tråd der du skal skrive en film som starter på siste bokstaven i foregående film? Adaptation - natural born killers - silence of the lambs - osv. Lenke til kommentar
MoonJazz Skrevet 22. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 22. februar 2008 GEnialt. Lenke til kommentar
Venerable Skrevet 22. februar 2008 Del Skrevet 22. februar 2008 Blir mer som en spammende off topic tråd, fordi det er jo ikke akkurat en utfordring å finne en film som begynner på f.eks R. Lenke til kommentar
Jan Skrevet 22. februar 2008 Del Skrevet 22. februar 2008 Evt. bare lei film som du selv interesserer deg for. Lenke til kommentar
MoonJazz Skrevet 22. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 22. februar 2008 Finner aldri noe fett no, så trenger hjelp. Lenke til kommentar
Bob_3 The Builder Skrevet 22. februar 2008 Del Skrevet 22. februar 2008 Hvorfor ikke bare gå på IMDBs topp 250 eller noe? Evt søke på f.eks Brad Pitt, og så trykke deg videre på filmer og andre skuespillere, da oppdager du mye. Evt så kan du sjekke ut Platekompaniet, Cdon, Play, osv. Sjekk en av kampanjene deres, der finner du masse titler. Lenke til kommentar
Venerable Skrevet 23. februar 2008 Del Skrevet 23. februar 2008 Finner aldri noe fett no, så trenger hjelp. Hva slags film vil du se da? Hva virker mest interessant? Velg et par punkter, så kan vi komme med anbefalinger. -Noe typisk kommersiellt? Eller noe mer utradisjonelt og orginalt? -Må det være utrolig lett å se? En mellomting. Eller kan det være tyngre filmer, som krever litt av deg? -Hvilke ti-år liker du best å holde deg innenfor? Før 1950? 50, 60, 70, 80, 90 eller 00 årene? (Selv om jeg liker flere filmer før 1970, så er det svært skjeldent, og min grense går ca. der fra og oppover) -Hvilke sjangere? Action, thriller, skrekk, komedie, romantikk, krig, western, dokumentar, sci-fi, fantasy, tegnefilm, eventyr, mystery, crime osv? -Kanskje det er noe enda mer spesifikt som virker interessant? Giallo, Fengselsfilmer, Cyberpunk, Mockumentary, Gangster (Italiensk, Russisk, Amerikansk hood, Japansk yakuza eller kinesisk triads gangster?), Slasher, Splatter, Anime, Zombie, Kung Fu, Samurai/Ninja, Kultfilmer, High School/College filmer, Exploitation, Blaxploitation, Vampyrfilmer osv. Det er mye herlig å velge mellom. Her er en litt spesiell liste med forskjellige anbefalinger som jeg har pleid å gi: -Blue Spring (2001) - Japansk high school/coming of age film. -Mind Game (2004) - Japansk anime/eventyr/yakuza. Ufattelig kreative greier. -Memories of Murder (2003) - Sør-Koreansk seriemorder film, perfekt blanding av spenning og humor. -Cemetary Man (1994) - Italiensk zombiefilm, med surrealistiske kunstfilm elementer. -Das Experiment (2001) - Ekstremt spennende tysk film om et psykologisk eksperiment som går for langt. -Ondskan (2003) - Svensk high school/coming of age film. -Czech Dream (2004) - Morsom og interessant tsjekkisk dokumentar. -The Day of the Beast (1995)- Hysterisk spansk film om en prest som vil kontakte Satan. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå