sness Skrevet 21. februar 2003 Del Skrevet 21. februar 2003 For en tid tilbake bestilte jeg et hovedkort fra Abit. Ingenting å klage på der. Alt jeg trengte var der og sånt. Ja, IDE-kabler og sånt. Så nå for et par dager sider (igår?) så bestilte jeg en ny harddisk (den står forresten fortsatt på Plukkliste, så nå er det søren meg klype på tide at dere får opp farta, komplett(.no)(for de som tåler litt røffere ordbruk så mente jeg "faen meg på tide" og "rævva i gir")). Da kom jeg jo til å tenke på at jeg trenger en IDE-kabel også (duh). Smart som jeg var så fant jeg fram IDE-kablene som følgte ("fulgte", om det er noen kresne Oslo-sosser her (dere får også lov til å hjelpe)) med hovedkortet mitt som somsagt er fra Abit, og jeg ikke har hatt noen problemer med noen gang (Til Abit: Bare kontakt meg over mail så kan vi ordne betalinga der). Vel, de kablene jeg hadde igjen da, eller...den kabelen jeg hadde igjen da. Men så...(her har vi spenningspunktet, toppen av berg og dal-banen. Det lærte vi om på skolen av vår flinke norsk lærer (Per Bjørnsen: Om du leser dette, så tar jeg gjerne imot pengebetalinger for smisk)): Et hull! (fortsatt spennende her) Det er et lite stykke som mangler på ledningen. Det ser så fint kutta ut at det ser nesten ut som om det skal være sånn. Kan Abit ha sabotert ledningen min? Eller har de gjort sånn at den blir ti ganger så bra? (selvfølgelig det de har gjort, dere må ikke tro noe annet asså. Alle burde kjøpe Abit, Abit er knall!!!) Eller skal den bare være sånn? Om den ikke skal være sånn, vil det da være noe lurt å bruke den? Som dere kanskje ser på bildet, så er det bare èn leder som er kutta litt av. Kan det gjøre skade på data og ting i maskina om jeg bruker den? Vil gjerne høre deres kloke råd. En annen ting, åssen type IDE-kabel er det? Har ikke helt giddi å tellt alle lederne, og jeg har ikke så god peiling på hardware at det dukker opp i hodet mitt med en gang jeg ser på den. Vet bare den gjør nytta si. Fært så seriøst det ble nedover her nå da. Men, er vel igrunn ferdig med det jeg ville ha sagt. Jeg takker for alle svar, men setter pris på om dere svarer på noe jeg har spurt om i denne tråden her. Svar som "42" og sånt hjelper meg ikke så mye her akkurat, tror jeg. Ehh...nei, kommer ikke på noe mer. Men på forhånd takk til alle svar...om ingen svarer, så får jeg vel bare takke til dere som leser dette her, OG STIKKER AV IGJEN! KOM TILBAKE HIT Å SVAR!! Puh...lar meg rive litt med. Men takk Forresten...om dere kjeder dere litt, og vil kjede dere enda mer, så ta en titt her da: http://forum.hardware.no/viewtopic.php?t=91485 Yup...have it! Lenke til kommentar
danilovic Skrevet 21. februar 2003 Del Skrevet 21. februar 2003 Hvilken modell er det? Bare å søke etter reviews og sånt, og se om folk sier noe om det. Er metallet synlig der det er "kutta"? Hvis det er det, er det iaffal rimelig sikkert at noe er galt. Det står vel et eller annet sted på esken hva slags kabel det er (mest trolig ATA 100/133). Lenke til kommentar
Vice Skrevet 21. februar 2003 Del Skrevet 21. februar 2003 Dække feil. Skal være sånn. Det er en 80 leder kabel. Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 21. februar 2003 Del Skrevet 21. februar 2003 Uten å ha studert det for nøye, så kan det jo ligne på en CS kabel: http://www.unixwiz.net/techtips/ide-cable-select.html PS: Du kunne ikke klart deg med et mindre bilde? Lenke til kommentar
sness Skrevet 22. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 22. februar 2003 Ble bildet litt bedre nå? Enig at det var _litt_ stort ja Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 22. februar 2003 Del Skrevet 22. februar 2003 Så nå for et par dager sider (igår?) så bestilte jeg en ny harddisk (den står forresten fortsatt på Plukkliste, så nå er det søren meg klype på tide at dere får opp farta, komplett(.no)(for de som tåler litt røffere ordbruk så mente jeg "skitt meg på tide" og "rævva i gir")) Dakar Må du vente noen dager før du får den? Om du trenger det disken nå kan du sikker finne den der du bur Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå